@grantorino ...
ia priveste aci ... site-ul toyota din sua ...
https://www.toyota.com/landcruiser/
nu dezinforma lumea rogu-te ...
e drept ca e la fel de scumpa ca un Leg-sus ... da' aia iasta alta povistire !!!
am zis: Howgh !
cit despre cherooke ...
n-au nici aia cum sa atraga altfel atentia asupra lor ...
asa cum au zis altii pe aci, ar trebui sa fie fff multumiti ca numele neamului lor e luat de un model cu vinzari asa bune !!!
sa nu uite ca jeep cu modelele sale tine in spate toata alianta aia de kko pe care a facut-o cu fiat ... deci s-ar zice ca tribul cherooke ar tine america in spate, deci ar fi motiv de multumire si bucurie nu de facut nazuri ...
treaba lor ...
drumuri bune !
@fanel ...
Hibrid ...
nu ma atrage, in special pt ca se folosesc, aproape peste tot, cvt-uri (cutii de vit. cu variatie continua a turatiei) si astea sunt cam sensibile; plus ca adauga plictis masinii ... daca ma pot exprima asa ! dar primul motiv e teama de probleme, desi toyota e cea mai fiabila si sigura ...
dar de cind am vazut ca jnapii l-au alungat pe nea carlos de la nissan, apoi am o ciuda pe ei !!!
unde pui ca ciuda e mai veche ca eram atras de toyota ca sunt fiabile si ieftin de intretinut, dar datorita faptului ca au niste preturi agresive, arogante, finantari obraznice, mult peste ce ofera concurenta ...
asa ca am zis ca nu mai iau jape !!!
din asia ...
deocamdata iau coreene ... mi se par cei mai seriosi, chiar daca sunt cu ceva in urma jnapilor, acum cu electrificarea ... sunt sigur ca ii vor depasi !
am 2 masini de la hyundai ...
cumparate cu anumite ocazii, am obtinut rabaturi serioase pt ele ...
cind am luat-o pe prima, in 2011, nu aveam asteptari prea mari, dar iata ca au trecut aproape 10 ani si se tine bine, acu am 228.000 km si e ok ...
a doua ... am dat peste ea intimplator in 2019 si am capatat un pret fff bun ... altfel nu o luam, as fi cumparat-o ... voiam cu totul altceva ...
daca te intereseaza, intri pe canalul meu yt si vezi despre ce e vorba :
https://www.youtube.com/channel/UCDkdDXECTEW7zhTht3sDbeA/videos
sau aci, in romana, unde am mai putine filme ...
https://www.youtube.com/channel/UCJs_NLeCFu1WRyTxPlvKjRg/videos
pretul intretinerii ...
pai ca sa ai o idee cit mai corecta, compari produse ale aceleiasi companii;
adica precum in articol, e vb de mb gla vs mb eqa ...
ai acelasi garaj ... aceleasi preturi la manopera si cam atit.
in ambele cazuri ai piese de uzura, consumabile cum li se zice, dar daca la motoarele ice ai de schimbat ulei, filtre ulei + aer, la masinile ev nu ai astea ...
sa zicem ca se suprapun frinele ...
dar la ev e vb de frine cu regenerare si alea au o uzura mult mai mica decit la masini cu ice, de unde vei avea o alta economie la intretinere;
la capitolul suspensie, directie, s-ar putea sa fie mai scumpa intretinerea la ev pt ca masina e mai grea, dar sunt ferm convins ca inginerii aia care le-au proiectat, le-au dimensionat in consecinta ...
timpul ne va spune cum a fi ...
din ce am vazut pina acum pe net, se pare ca nu ar fi diferente in directia asta ...
la intretinere nu e corect dpmdv sa compari intretinerea ice facuta la coltul strazii cu cea a unei ev facuta la reprezentanta !
factura de curent ...
apoi sa sti ca nu mi-am calculat volumul interior al casei !:))
e casa pe 3 nivele, subsol, parter, etaj, cred ca are vreo 150m2 utili, fara garaj, macar ca si acolo e pus un calorifer !
e de stiut ca apa calda o incalzim cu boiler electric, la bucatarie masina de gatit e electrica, vara avem aer conditionat, o unitate de 18.000btu ... masina de spalat si uscat care consuma destul de mult, capacitatea lor e cam dubla fata de ce e pe la RO in vinzare .....
vara cheltuim pe doua luni, cam 100-110 $ in fc de cit e de cald si cit functioneaza aerul conditionat ... cam 1.000 kwh ...
iarna ... am avut si ani gerosi cind am platit 600$/2luni, dar au fost ani cind am platit 550$ sau anul asta care a fost mai caldut cind am avut 473$ la 2 luni ... si am folosit 5000-6500 kwh ...
spre comparatie, la parinti acasa in RO, se folosesc pina in 100 kwh/luna !!!!!
deci noi aci si vara folosim cel putin de 5 ori mai mult curent electric ...
pt ca totul e pe curent !
doar gratarul e cu gaz la butelie ...
cam 10$/butelie de 9,5 kg gaz lichefiat sau propan cum ii zic astia ...
cit despre alegere ...
daca asta vara ma lasa nevasta, saream pe un chevy bolt ev, ca au avut reduceri de 2.700$ inainte de tva (cam 3050$ cu tva inclus) si alea s-ar fi adaugat la subventia guvernamentala ... adica vreo 16.050 $ reducere !
bolt e cotat aci la 417 km autonomie, dar e mai mic putin decit kona ...
din ce am vazut pe aci, e o masina f reusita la capitolul motor electric, incalzire/racire, incarcare, etc ...
e cam nasol interiorul, materiale cam slabe si inconfortabil in spate ...
as prefera totusi o masina mai mare ca suntem 4 si vara iesim la plaja/baie la 200 km de casa si sa fie incapatoare pt calabalic dar si bateria sa fie mare sa ne aduca inapoi ca pe acolo nu prea sunt borne, fiind parcuri naturale situate mai in afara zonelor urbane ...
baiul a fost ca nevasta nu mi-a dat unda verde sa vind masina veche, caruia ii gasisem cumparator !!!
acu, si sa mi-o ia careva nu m-as avinta ca urmeaza sa vina tot mai multe: mustang mach-e, id4, model y ...
pe de alta parte, ideea unui wrangler unlimited rubicon sau grand cherooke ma cam siciie ...
in fine ... nu-i graba !
drumuri bune sa ai !
@fanel ...
deci te-ai convins ?
ce vreau sa subliniez, e ca nu in toate provinciile au aceleasi subventii pt ev !!!
quebec si british columbia au cele mai mari stimulente.
in quebec energia electrica e obtinuta "verde", hidrocentrale ...
am inteles ca si in bc e un plan mare de investitii pt hidrocentrale ...
de aia anul trecut s-au vindut 99.000 ev din cam 450.000 cit se vind anual masini noi in provincie (quebec) !!!
si aci e grosul pe toata canada !
si tot de aia se vind ca aci e cel mai ieftin curent electric din canada si o mare parte din sua ...
preturile ce le-ai vazut sunt inainte de taxe (echivalentul tva din ro)
deci ai pretul afisat de producator sa zic
$46.149
la care adaugi taxa de transport si preparare vehicul (1500-2000$) in cazul hyundai e 1825$ si inca o
taxa de
614$ si ajungi la
$48,588
la banii astia adaugi taxa federala si cea provinciala (cam 15%) si ai
$55.864,05 !!!
si abia acuma, dupa ce ai pretul final vei scadea cele doua subventii:
5.000$ de la guvernul federal si
8.000$ de la cel provincial. (total de 13.000$)
deci: $ 55.864,05 - $ 13.000 = $ 42.864,05
si asa cum ti-am zis, am facut ceva calcule ...
care le poti vedea si tu ...
iata :
https://www.hydroquebec.com/transportation-electrification/electric-vehicles/calculate-your-savings.html
aci e site-ul companiei de curent care e de stat !!! ...
si poti face o simulare de calcul de energie daca o incarci acasa ...
eu am pus valorile urmatoare:
energia consumata de masina:
20kwh/100 km
consumul masinii pe benzina:
8 L/100 km
km parcursi anual:
30.000 km
pretul carburantului:
1,17$/L
costul curentului pe an:
$647.40 for 6000 kWh consumati
(atit consumam si platim sa incalzim casa in 64 zile pe timp de iarna grea, cu temperaturi de -20 gr.C !!!)
Cost to drive electric 100 km:
$2.16 for 20 kWh
Cost anual pt benzina:
$2,808.00
Cost to drive on gas 8L/100 km:
gas $9.36
deci facem scazamintul:
2.808$ - 647,40$ = 2.160,6$
adica, as plati cu $2.160,6 mai putin in fiecare an !
deci ...
raportat la cazul mb eqa vs gla ...
putem zice ca in europa, preturile de cumparare ale vehiculului sunt mult mai apropiate benzina/diesel vs electric, dar nu stiu acolo cum va descurcati cu pretul curentului ...
aci, curentul e f ieftin, impedimentul e pretul masinii si reteaua de incarcare ... care chiar daca e mult mai buna decit in RO, totusi e drum de facut !!!
alta chestie ... de care nu s-a zis in articol, care e pretul intretinerii si verificarilor periodice in cele doua cazuri la mb gla vs eqa ???
in mod clar, masina electrica e muuult mai ieftin de intretinut de unde rezulta o diferenta si mai buna pt electrica ... mai ales in cazul mb din europa;
acum aci nu stiu cum o fi ca nu e pret deocamdata pt eqa ...
sunt si dezavantaje ...
discutia se poate lungi ... nu are rost acuma.
cum am mai zis, io mai astept putin sa vad cine cu ce mai sare la cap ...
as fi f tentat de model y pt ca e mai polivalenta, are si autonomie mai mare, dar pretul e muuult mai barosan; se ajunge la 80.000$ inainte de subventii, unde pui ca nu se incadreaza in conditiile impuse de guvernul federal (sa nu fie mai scumpa de 45.000$) si va avea parte doar de subventia de 8.000$ provinciala !!! deci un 72.000$ pt o masina cu 500 km autonomie vs 43.000-55.000$ pt una cu 400 km autonomie si mai mica si mai putin practica masina in sensul ca e ca gabarit mai mic o kona sau e-niro sau id4 vs model y ...
om trai si-om vedea !
drumuri bune sa ai !
PS: nu ma arunc la electrice cu ideea de a face pe ecologu ! ma gindesc la pretul transportului ... atit ! cum ajung mai ieftin din A in B ? ice vs ev ... ?
@AM ...
Da' prietzu' ... unde-i ?
m-am uitat in cele doo articole cu iesplicatiuni dasp'e ele si nu am vazut pret decit la mqa: 38.540 de euro ...
despre gla ...
ioc pret, si multe detalii despre varianta de baza pe benzina ...
adecatelea, un soi de "reno" cu alta sigla ...
no, apoi imi pare cam rau dar comparativul e o tzira cam incomplet ...
oricum, personal nu as da banii aia pe nici una din masinile alea ...
b-hul-ektrik are autonomie prea mica, desi cam e la bataie cu id4-ul lui vw ca pret ... si anumite caracteristici ...
ala pe fotoghin ... conform
https://www.mercedes-benz.fr/?group=all&subgroup=see-all&view=BODYTYPE
e 42.299,19 Euro !!!
ba frate ce pret bengos !!!!! cu virgula !
de-astea nu am vazut pina acu ... ca nu m-am prea uitat la astia pe site !
deci ... gla e MAI SCUMP DECIT EQA !!! APROAPE 4000 EUROI !!!
no, sariti ficiori pe b-hule-ktrik !!!::))
la mine in sat ma uitai sa fac un comparativ intre hyundai kona, benzina vs electrica ...
deci Kona benzina e 29,534.78$
deci Kona ev. e 43,611.39$ + 13.000$(subventia de la guverne) = 56,611.78$
(preturile cu transport, tva, taxe peste taxe incluse !!!)
deci ... si cu o subventie generoasa e muuult mai scumpa !
totusi, la mine in sat e f ieftin curentul electric, cam 0,10$/kw (adeka aproximativ 0,31 RON/kw) si mi-am facut socoteli cum ca la vreo 30.000 km/an as economisi cam 2.200$/an; in halu asta, diferenta pretului subventionatei s-ar amortiza in vreo 5-6 ani ...
daca nu as capata subventia ... ar fi de recuperat cam 26.000$, adica vreo 12 ani de utilizare ...
dupere cum bag io sama, la mb, in ioropa, e ceva mai usor de recuperat kashkavalu' pt eqa decit aci la mine pt o koana ev !!!
asta tinind cont de "prognoza/pronosticul AM" : adica de pretul anuntat aci pe site ...
la mine in sat, ca si la franci, nu e dat nici un pret pt eqa !!!
deci d-lor de la AM, de unde ati luat pretul de eqa ?
ma facura-ti corios ... nevoie-mare !::))
dar ...
varianta diesel e atragatoare pt ca e vb de motorul 2,2L care e f bun si durabil ... atit ca la mine in sat nu se mai baga la mezat diesel-uri si ... chiar de ar fi, e cam prea mica kikineatza de gla pt ce as dori eu ...
mi-ar fi util minim un glc daca nu gle !!!
numai ca alea-s cu mult mai scumpe !
si nu m-as baga la sume asa "hidoase" !!!
drumuri bune s-aveti !!!
ps: pina s-or mai "eftini" mai umblu cu benzinarele noastre ...
mai ales ca acilea iernile nu-s ca in RO ...
@Johnny ...
salut, asa e si in sua, si canada ...
dar in sua e nasolie si mai mare cu sindicatele !
Pierderile nu le determina nicaieri sindicatele !
Sindicatele se lupta pt doar pt drepturile muncitorilor !
Pe ei nu ii intereseaza daca firma merge bine sau rau, atit, sa fie pe linie de plutire compania sa aiba de unde plati !
Cum ti-am zis, Ford a fost mai prevazator si a luat masuri din timp.
GM, nu ... i-a salvat statul, american si ... canadian !!!
peste citiva ani, GM a rascumparat actiunile detinute de state ... si canada !
MiP ... sunt initialele numelui meu ...
mi-am facut si canal youtube, mip channel ...
tot asa, pornind de la initialele numelui meu ...
in engleza: https://www.youtube.com/channel/UCDkdDXECTEW7zhTht3sDbeA/videos
sau ... in RO ... : https://www.youtube.com/channel/UCJs_NLeCFu1WRyTxPlvKjRg/videos
te invit ... nu doar pe tine ...
vizionare placuta !
drumuri bune sa ai !
ps: nu mi-ar fi displacut sa fiu (doar 1 an!!!) un soi de ceo la GM ...:)) LOL:))
Ultimele comentarii
342 in total