Chiar daca pana acum nu am avut decat doua din cele 3 sesiuni de teste, chiar daca se mai pot face modificari pana la startul primului mare premiu al anului..cred ca se pot trage cateva concluzii dupa Jerez si Shakir.
Echipele de top:
MERCEDES pare principala candidata la titlul mondial. Echipa germana a impresionat atat prin fiabilitate (Jerez) cat si prin performanta pura (Shakir). Atat Hamilton cat si Rosberg par avea atat motivatia cat si materialul tehnic necesar pentru a se incununa la final de an cu titlurile de campioni la piloti si/sau constructori.
McLAREN a aratat o forma mult mai buna decat in 2013. Modificarile din departamentul tehnic si de la conducerea echipei au adus un suflu nou. Entuziasm completat si de catre debutantul Kevin Magnussen, care pare a aduce nu numai un nou suflu ci si o noua motivatie pentru Jenson Button. Pana in prezent pare a doua forta dupa Mercedes.
FERRARI aduce multe inovatii din punct de vedere tehnic. Puse sa functioneze ca un tot unitar, impreuna cu o linie de piloti fantastica (probabil cea mai buna de pe grila) pot duce echipa italiana acolo unde se afla in era Schumacher. Totul depinde de capacitatea italienilor de a tine pasul cu dezvoltarile de pe parcursul sezonului (calcaiul lui Achile pana acum pentru echipa calutului cabrat)
Echipe de mijloc:
WILLIAMS, FORCE INDIA si TORO ROSSO. Se vor clasa la mijlocul plutonului ca si in anii precedenti. Cate o victorie neputand fii decat un accident, echipele neputand emite deocamdata pretentii in lupta cu echipele de top. Williams pare ca sta cel mai bine din cele trei echipe mentionate, modificarile din departamentul tehnic si venirea lui Massa putand readuce in lumina reflectoarelor echipa lui Papa Frank.
Echipele din coada clasamentului
Si anul acesta CATERHAM si MARUSSIA se vor zbate in mediocritate, luptand doar sa nu devina acele sicane mobile ce nu fac decat sa strice spectacolul formulei unu.
Am lasat la final, ca un caz special doua echipe motorizate de Renault:
RED BULL se pare ca a ratat total startul pentru acest sezon. Chiar daca austriecii au atat capacitatea cat si stiinta de a remedia erorile aparute, echipele de top deja vor avea un avans care s-ar putea sa fie decisiv pentru stabilirea destinatie titlului mondial. Erorile de design au fost accentuate de erorile facute de Renault, astfel incat problema campioanei mondiale din ultimele editii este extrem de accentuata, iar o revenire ar putea sa aiba loc abia in a doua parte a sezonului. Pana atunci cred ca Red Bull nu va lupta pentru victorii.
LOTUS...invizibila. Nu a avut o lansare a monopostului, nu a fost la Jerez, nu a parcurs multe ture la Shakir, nu are conducere, nu are bani....cred ca se va zbate in plutonul de mijloc, alaturi de Williams si Force India.
Oricum ar fi, cu noile inovatii tehnice, noile motorizari si multe modificari in liniiile de piloti ne asteapta un sezon interesant.
@Rachiuion. Comentariul tau este corect si logic, Mircea sare calul de cele mai multe ori si, chiar daca ofera multe info suplimentare fata de cele de pe automarket, mai ales pt cei care simpatizeaza McLaren, nu stie sa reactioneze deloc in momentul in care este contrazis de fani ai altor echipe.
Insa vreau sa stii, ca o paranteza, ca aceasta afirmatie a ta mi-a lasat un mare gust amar "Sunteti romani si stiu ca va place in mocirla, dar sper ca poate vine timpul cand o sa cresteti si o sa incercati sa fiti mai buni. ".
Da, SUNTEM ROMANI, iar eu, oriunde am fost in lumea asta, nu mi-am ascuns originea si nu am incercat sa par altceva. Sunt mandru ca sunt roman si ca m-am nascut in ROMANIA, asa... perfect de imperfecta... cum este tara asta. ;)
@Rachiuion. Multumesc pentru raspunsul tau. Chiar daca se incearca a fi ironic.
Sunt multi fani adevrati care urmaresc cu interes si pasiune aceasta competitie inca dinainte de a fi televizata in Romania. Suntem oameni care au prins cursele lui Patrese, Mansell, Senna sau Prost. Dar asta nu inseamna ca suntem mai presus de cei care au crescut cu un Hill, Villeneuve, Scumacher sau, venind spre campionatele recente Alonso, Vettel, Button, Raikkonen sau Hamilton.
Da, intradevar Mircea este un caz aparte pe acest forum :) Pasiunea lui depaseste de multe ori (ca sa nu spun aproape mereu :)) limitele insa este de apreciat ca se documenteaza, citeste si urmareste multe surse. Chiar daca in final concluzia este ca McLaren is the best ;)
Fiecare are preferintele lui, fiecare isi doreste sa vada pilotul favorit sau echipa preferata pe podium, iar la inceput de an sa ia startul unui nou sezon cu numarul 1 pe monopost. Asta insa nu inseamna ca nu trebuie sa ne respectam si sa discutam civilizat. Si, dupa cum vezi, sunt multi useri care ofera informatii in plus fata de articolele postate (mai sus ex Dracu), care dau link-uri spre site-uri unde cei care nu au digi pot urmarii Formula 1 sau care ajuta moderatorii cu observatii pertinente.
Sper ca anul asta sa avem curse cat mai stranse, monoposturi fiabile si rapide, iar cel mai bun sa castige!
Fara suparare dar sunt pe acest forum cativa useri care isi dau cu parerea doar ca sa isi vada numele scris pe net. Normal ca testat inseamna atat stinturi lungi cat si ture rapide, ca doar un week-end de cursa cuprinde si calificarile de vineri. De cate ori nu au fost echipe care aveau o masina foarte rapida insa nu era fiabila (ex in ultimii ani McLaren si Mercedes) sau invers (Ferrari, Lotus). Cel mai bun echilibru l-au gasit cei de la Red Bull si dovada sunt titlurile mondiale consecutive atat la piloti cat si la constructori.
Cei de la McLaren nu sunt debutanti si nu cred ca o sa ii invatam noi formula 1 sau cum sa abordeze o sesiune de teste.
Daca tot exista useri (Rachiuion) care acuza stinturile scurte si rapide de ce intre Magnussen si Button sunt aproape doua secunde diferenta? Nu cred ca danezul este in pozitia asta fata de Jenson. Fiecare are cate ceva de testat si pilotii exact asta fac. Au realizat impreuna totusi peste 90 de ture, ceea ce este de apreciat pentru o zi de teste.
Un alt plus pentru echipa de la Woking (in afara de timpii realizati si fiabilitate) este data de integrarea lui Magnussen, care pare mai pregatit pt McLaren decat a fost Perez. Normal ca este prea devreme pt verdicte sau danezul are sansa de a beneficia de un monopost mult mai bun decat a avut mexicanul, insa cum spuneam, este doar inceputul si pana nu vom vedea steagul cu patratele de la Melborune nu ne vom putea da seama de valoarea reala a pilotilor si a acestor monoposturi.
Ultimele comentarii
201 in total