RB a aratat ca poate castiga cu motoare mai "slabe" ca si putere nominala. Important este sa controlezi tot lantul de fenomene ce apar la ansamblul masinii si sa imbunatatesti randamentele. Daca Mercedes are un motor cu mult mai puternic, pentru mine e clar ca vor avea probleme de consum. Oricum, faptul ca exista si noul sistem ERS va micsora importanta plusului de putere al motorului principal. Ma bucur ca este un om (Pat Fry) pentru care un regulament este clar. Pana in vara lui 2014 o sa-si dea sema ca nu este asa.
Declaratia mi se pare prosteasca. Nu inteleg de ce a facut-o. Chestia asta ca Mercedes construieste o echipa de F1 pentru viitor si ca treaba asta se face cu pasi mici, dar siguri, e naiva. In fiecare an sunt aspecte noi si a invins acela care a raspuns cel mai bine in cel mai scurt timp, adica cel care s-a adaptat rapid la acele schimbari. Mercedes a inceput in 2010 cumparand Brawn GP (CM in acel moment) si a ajuns, dupa 4 sezoane, pe locul 2, iar Wolf ne spune ca locul 1 e, inca, departe. Probabil in 2014 isi propun locul 1,75, in 2015 locul 1,5, urmand ca in 2017, nemteste, sa ajunga pe locul 1,000. Fassss. Pentru mine e clar ca vor sa adoarma concurenta, dar uita ca Vettel&co (inca) nu dau semne de oboseala. Solutia e sa-l ia pe Vettel si sa lase politica intortochiata pt Ferrari.
Vad ca Montezemolo se exprima cam mult acum, la spartul targului, vrand sa dea sperante fanilor Ferrari. Frumos. Ma asteptam, mai ales, sa analizeze esecul conducerii echipei. Daca in prima parte a campionatului Ferrari concura de la egal la egal cu RB, in partea a doua Ferrari a pierdut pana si duelul cu Mercedes. Dupa mine Ferrari a gresit major in 2 privinte: s-a aliat cu alte echipe cerand ca Pirelli sa revina la spcificatii care se degradeaza mai putin si nu a putut tine pasul cu RB in imbunatatirea masinii. Va putea managementul Ferrari sa gestioneze favorabil situatia in 2014? Sunt sperante pe care eu le leg, mai ales, de aducerea lui Kimi (un succes al conducerii Ferrari) care il va impulsiona nu numai pe Alonso, ci si pe membrii echipei tehnice, rezultatele lui la Lotus fiind dovezi in acest sens.
Chiar daca anul 2014 va fi dominat de schimbarea motorului si a KERS cu ERS, nu trebuie lasate deoparte intregul material de concurs si echipa. Chiar daca Renault are o expertiza mai buna in motoare mici, Ferrari si Mercedes pot recupera la celelalte capitole. Ma gandesc, in primul rand, la pilotii Ferrari care-l pot ataca pe Vettel in fiecare cursa. Dupa mine cel important va fi ca echipele sa poata dezvolta cat mai repede masinile. Aici RB a castigat. Desi aveau un motor mai putin puternic pe bancul de proba decat Ferrari sau Mercedes, in regim de cursa masinile RB au depasit masinile Ferrari sau Mercedes, mai ales in a doua parte a sezoanelor.
Ultimele comentarii
152 in total