In primul rind, o masina de F1 se seteaza. Daca vrei viteza de virf o setezi pentru viteza de virf, si in aceste conditii o viteza de 400 de Km/h este usor de depasit pentru un bolid F1. In plus un monoposr F1 are nevoie de o linie dreapta mai scurta decit Bugatti pentru ca are elasticitate mai buna in fiecare treapta in special in cele superioare. De la 0 la 100 e irelevant. Multe masini ajung rapid (bine nu atit de rapid, 2,5 s) de la 0 la 100, dar de la 100 la 200 ? si de la 200 la 300 ? De la 300 la 400 ce sa mai vorbim. Acolo se complica problema. In caz ca aceste masini sint capabile sa atinga 300 sau 400 de Km/h vor avea nevoie de un timp mult mai lung si pe cale de consecinta de o linie dreapta mult mai lunga. Acestea fiind spuse putin imi pasa de acest tip de asa-zise performante. Drumurile au viraje, si prin urmare este mai rapid cine ajunge primul la finalul unei curse pe un drum virajat. Acum devine mult mai importanta viteza din viraje, pentru ca o viteza mai mare in punctul de coarda are un dublu beneficiu permitindu-ti o viteza mai mare si la capatul liniei drepte. M-ar interesa ce viteza atinge acest Bugatti la capatul liniei drepte de start-sosire de la Monza in miinile unui pilot. Aici s-ar putea face o comparatie pertinenta. Bugatti din cauza greutatii mari ar avea si o inertie foarte mare. Prin urmare, viteza lui in apexul curbei La Parabolica va fi mult mai mica decit al unui bolid F1, iar viteza de top de la capatul liniei drepte va avea serios de suferit. Nici nu se pune problema sa fie mai rapid pe orice fel de circuit, lent sau rapid, decit un monopost F1. La capatul liniei drepte de care vorbeam, un bolid F1 actual (dar si din ultimii ani, poate 10, pentru ca regulamentul mereu schimbat in ce priveste arhitectura monoposturilor, a impiedicat o marire considerabila a performantelor), atinge, sau mai bine depaseste cu ceva 345 km/h.
Am mai spus ca nu cred ca revine. Motivele pot fi multe altele decit cel expus. Dar si problema de la git ar putea fi adevaratul motiv. Oare a fost doar o chestiune de marketing...? Sau nu a satisfacut in teste...? Sau nu risca sa revina fara sa fi facut cunostinta cu adevarat cu monopostul 2009 ...? Sau... Sau... . Multe intrebari care cred ca framinta pe multi. Oricum cred ca pofta lui Schumacher de a reveni a fost "zgindarita" . Ar fi posibil sa mai incerce o revenire la anu' cind va fi apt fizic si intarit cu multe antrenamente, care si in cazul unui campion sint esentiale.
" cu conditia ca Ferrari sa fie competitiv". As mai adauga si cu conditia sa se readapteze rapid, pentru ca nu prea are destul timp. Dar dintre toti pilotii, la Schumacher m-as astepta cel mai degraba sa reintre rapid in forma. O speranta ca Ferrari sa devina competitiv ne ramine, pentru ca Schumacher este si un pilot de teste foarte bun. Numai ca asta nu se face peste noapte. Trebuie ca Felipe sa ramina destul pe bara. Dca Schumacher ar fi fost pilot de teste la Ferrari pe perioada pauzei acum ar fi fost mult mai usor pentru el. Oricum, vom vedea.
Schumacher are dreptate. Kartingul iti ofera o simulare a pilotarii unui monopost mult mai buna decit orice alceva pe care un om normal le poate avea la indemina. Deci, pasionati ai curselor, uitati de cursele din spatele blocului pina la ghena de gunoi si inapoi (hai ca are si rima) in Logan sau mai stiu eu ce. Incercati sa pilotati un kart (si sa scoateti un timp rezonabil, altfel nu pilotati ci - conduceti). Cunoscatorii stiu de ce.
Ultimele comentarii
81 in total