dar tu l-ai citit ? Sint interzise testele din intersezon ! Nu ai cum sa construiesti o masina fara sa o testezi. Poate ne trimiti si noua regulamentul. In rest, L = limita masini - TIMP - in secunde ( numar rational strict pozitiv).De exemplu L=93,566 sec, adica 1 min 33 sec si 566 miimi. L este "timpul pe care il scoate un monopost pe un anumit circuit intr-un tur perfect". Pe telemetrie se vede unde este acest L. Si un pilot de top nu are voie sa fie mult peste o jumatate de secunda de aceste timp. Nu am considerat acest L "puterea masinii". Bineinteles ca un monopost poate avea L diferit de la un tur la altul. Sint multi factori: greutate, temperatura ..... Fii mai atent daca vrei sa pot continua astfel de discutii cu tine. Sau pate ca nu vrei. Cind in timpul cursei i se spune unui pilot sa impinga mai mult este pentru ca: 1) situatia din cursa o cere: SI 2) pe telemetrie se vede ca SE POATE.
comparatiile pe care le-am facut intre piloti au fost din anii in care au fost coechipieri. Doar asa poti face o comparatie pertinenta. Vettel este coechipier cu Weber, Webber a fost cu Coulthard, Coulthard a fost cu Kimi ... s.a.m.d. Nu i-am comparat cind au avut un alt material de concurs. In plus pilotii nu sufera cit timp sint in F1 mari fluctuatii de forma de la un an la altul. Daca ar fi asa s-ar simti imediat. Vezi cazul lui Vileneuve, Hakkinen (care a fost surclasat clar de Coulthard in 2001, ba chiar si de Kimi care era la Sauber). In momentul cind sufera o cadere mare de forma un pilot pleaca din F1 mai ca vrea el, mai presat de imprejurari. Nu poti baga mina in foc daca un pilot odata venit intr-o echipa va fi mai bun decit cel pe care il gaseste acolo. Mereu am spus asta ca nu sint certitudini. De-ar fi asa, ce usor ar fi pentru echipe. Dar echipele tin cont de ce am spus eu. Spre exemplu, Ferrari il aduce pe Alonso nu pe Fisichella, nu pe Piquet ... vezi unde bat ??
Intr-adevar, la Monaco, Hungaroring, se depasaste mult mai greu. Dar McLaren a fost mai rapid clar decit Ferrari acolo (Hungaroring). Raikkonen nu a stat in spatele lui Hamilton tot timpul incercind sa-l depaseasca. Hamilton s-a putut distanta repede cind a vrut de urmaritorul sau si implicit de cel de pe locul 3 Kimi. Deci Hamilton nu a fost avantajat la Hungaroring de faptul ca se depaseste greu. Nici n-a fost nevoie. Pur si simplu McLaren a fost rapid acolo. La Spa sint citeva frinari destul de brutale. Deci Kers ar avea de unde sa se incarce. Si unde ai nevoie de un plus de putere daca nu pe linii drepte, unde poate fi pus in valoare. Cred ca Kers-ul ii poate ajuta si la Spa destul de bine. Cit despre faptul ca Kimi merge foarte bine acolo nu e o scuza pentru nici un alt pilot. Dimpotriva chiar. Cit despre modul in care intelege Hamilton sa cistige (trisind acolo unde se poate), nici nu vreau sa mai comentez ...
Vrei sa spui ca McLaren s-ar preta mai bine la circuite lente iar Ferrari la cele rapide. Poti sa bagi mina in foc. Si Ferrari a mers mai bine tot la Monaco, Hungaroring si Valencia, decit pe celelalte circuite. Si dupa cum il stiu pe Hamilton.... care stie el ceva cum ca in conditii de masini apropiate ca performanta o cam ia de la Kimi la Spa. Si dupa mine, in aceleasi conditii pierde in fata lui Kimi pe orice circuit. Parerea mea. Nu-mi sariti in cap.
Badoer a testat F 60 . Cind ? De cind a fost gata pina la inceputul sezonului. E pilot de teste la Ferrari. Pilotii de teste la ce folosesc ? Bine, n-a mai mers de mult cu F 60, dar 2 sec. intre coechipieri este enorm si de nescuzat, indiferent de formula, cu atit mai mult in F1.
Ultimele comentarii
81 in total