Ar fi poate normal sa mai vedem macar din cand in cand si exprimari de tipul "Button si Alonso". S-a impus Alonso in vreun fel ca pilot nr.1 in echipa? Sunt 2 campioni mondiali, au aproximativ aceeasi varsta, amandoi sunt in general in coada plutonului pe moment.
In schimb, Button e de mai mult timp in echipa, a facut intotdeauna o treaba excelenta (daca il comparam cu actualul campion mondial, care clar a fost sustinut mai mult de echipa pe vremea cand era coechipier cu Button), a adunat mai multe puncte in acest sezon. Nu in ultimul rand, dupa declaratiile lui Alonso din 1999, Button a fost pentru el un model.
Daca ignori diferentele de sustinere financiara de care se bucura fiecare pilot, pare dificil de inteles de ce Button este apreciat atat de putin de echipa.
La ce va referiti cei care spuneti ca Button este in varsta, sau ca Button ar mai fi util doar datorita experientei? Button este cu 1 an mai in varsta decat Alonso, care este in general considerat drept cel mai bun pilot de pe grila. Mi se pare ca Button are o singura problema: este prea diplomat pentru a-si face loc cu coatele. In ceea ce priveste performantele, imi amintesc un interviu cu Alonso din anul 2000, primul an al lui Alonso in F 3000. Atragea atentia asupra sa pentru ca pilota foarte bine, insa extrem de agresiv. Aveai senzatia ca la fiecare cursa provoaca cate un accident. Cum ajungea pe cineva din urma, incerca sa depaseasca aparent indiferent de spatiul disponibil pe circuit. Spunea ca este total focalizat pe a urma calea deschisa de Jenson Button, care debutase in 2000 in F1 si era considerat de toti un fenomen. La vremea aceea, Alonso il privea pe Button cu foarta multa admiratie. Oricum, toata lumea era convinsa ca Button putea deveni un mare campion.
Si pana la urma, cum a fost Button daca nu extrem de performant pana acum? A fost dominat vreodata de vreun coechipier? In primul an a fost coechipier cu Ralf Schumacher si nu cred ca a fost mai prejos. A fost din pacate obligat sa plece la Benetton, cum Williams avea contract cu marele Montoya. A ajuns pe la BAR. Materialul de concurs a fost groaznic, nu cred ca se pune problema de a-l evalua pe Button pentru performantele obtinute cu BAR. In orice caz, l-a dominat pe Villneuve, un fost campion mondial cu pretentii ca ar fi egalul lui MS. Cand a avut la Brawn masina cea mai buna, a valorificat ocazia si a devenit campion. Cand a fost la McLaren si a avut masină de top, s-a batut pentru titlu. A fost pentru vreo clipa inferior lui Lewis Hamilton cat au fost coechipieri? (în condițiile în care cred că ar fi rezonabil să presupunem că Lewis a fost preferatul echipei). Dacă Button a fost egal în performanțe cu Hamilton care este acum campion, chiar cu Hamilton favorizat de Mclaren, de ce l-ar considera cineva pe Button inferior lui Alonso, Hamilton sau Vettel? Pentru că nu iese în evidență prin comentarii în afara circuitului?
Eu aș vrea foarte mult să îl văd pe Alonso în aceeași echipă cu Button, fostul său model. Sunt convins că am avea parte de o luptă extrem de echilibrată.
Se prefigurează un sezon în care Roseberg nu va obține punctele pe care le-a obținut Schumacher cât a fost la Mercedes, darămite punctele pe care le-a obținut el însuși în anii trecuți. Dacă se va întâmpla așa, care va fi concluzia?
a) Mașina este mult mai prost poziționată în raport cu concurența față de anii trecuți, dar Hamilton obține totuși performanțe bune pentru că este un pilot extraordinar? Asta înseamnă că dacă l-ar fi avut pe Hamilton anul trecut ar fi avut șanse foarte bune la câștigarea campionatului.
sau
b) Echipa își concentrează eforturile pe Hamilton. În acest caz, a procedat similar cu Roseberg în ultimii trei ani?
Eu propun drept criterii de evaluare a unui pilot:
- numărul de campioni care s-au raportat la el, încercând să îl învingă pe pistă sau să îi depășească recordurile după retragerea sa;
- numărul de fani pe care i-a inspirat.
Ultimele comentarii
13 in total