@raduvlase
Ma bucur cand vad ca mai exista si altfel de oameni/comentarii, asta ma face sa mai scriu si eu pe aici.
Evolutia Ferrari este imbucuratoare, atata timp cat putem lasa deoparte diversele teorii ale conspiratiei. La anul regulamentul ramane la fel, teoretic...deci putem spera la un altfel de sezon 2020, daca evolutia Ferrari se confirma si in urmatoarele curse si nu aduc "imbunatatiri" care sa-i faca mai lenti, cum au "bunul" obicei !? :))
Eu sunt un "fun" de echipa, nu de pilot, deci castigatorul Ferrari nu ma prea intereseaza atata timp cat echipa reuseste 1-2, iar in situatia actuala Lewis si Mercedes nu mai pot pierde titlurile... ;)
Nu stiu cum sa scurtez cat mai mult, incerc asa :
- ploaia: a rezolvat de doua ori castigatorul, altfel cam in afara calculelor, Germania, si poll-ul din Ungaria. Sper/cred ca " viata" va echilibra situatia ! ;)
- greseli/ghinioane la pitt: fara greseala la prima oprire a lui Kimi si la singura oprirea lui Vettel, Bottas nu mai conta si nu mai " tinea" pilotii Ferrari departe de Lewis.
- strategia "prostului": de ce l-au tinut pr Vettel sa piarda pe circuit multe secunde in spatele celor intarziati, iar dupa ce scapa de ei, il cheama la boxe pentru schimb?!? Era mult mai eficient sa-l cheme inaintea traficului, cand avea cu cel putin 5 secunde mai mult avans?!
- locotenenti sau "spate asigurat": cred ca se observa fara comentarii ca Vettel nu are suport/aparare asa cum are Lewis. Chiar mai rau, Kimi il tine in spate pe Vettel lai mult decat e cazul (vezi Germania),, iar cand e in spate, pune presiune (tot pe Vettel), mai rau ca adversarii. Aici nu mai poate nimeni acuza Ferrari pt " ordine de ehipa", dupa Germania si disperarea Mercedes...ar fii penibil, dar penibili sunt destui...
- "preziceri": daca nu fac vre-o balarie cu dezvoltarea, Ferrari trebuie sa abordeze ca pe sarma fiecare cursa de acum. Sper ca noua specificatie de motor, sa-l puna pe Kimi macar pe locul 2 in calificari si la sfarsitul cursei, altfel Vettel nu are nici o sansa la titlu...si nici Ferrari la constructori.
P.S. sunt de muuulti ani sustinator (fan) Ferrari (nici nu e greu de dedus,nu?), deci sustin pilotul/pilotii echipei, chiar daca la un moment dat vin de la echipa rivala ( l-am "urat" pe Vettel cand batea Ferrari), insa sper ca Lewis sa nu o ia pe urmele lui Senna si sa ne spuna ca ii vorbeste " divinitatea" sau ca se desprinde de realitate in nu stiu care viraj/cursa si e condus de forta divina de...bla,bla,bla...stiti voi, cei care ati asistat la teatrul respectiv, ar fi pacat, il astept/asteptam la Ferrari cat mai " normal" ! :)
@Nacional
Nu am pus la indoiala talentul sau influenta lui Senna in F1 dar:
1. E normal ca cei mai multi din aspirantii la motorsport (monoposturi) sa aibe ca etalon pe Senna,doar asta s-a vandut cel mai mult si cel mai bine ca si poveste in F1! Plus ca suntem in perioada cand pustii de pe vremea cand concura Senna,sunt acum ei insisi piloti,deci e normal...vezi comparatia din alt sport,cu Hagi de exemplu,mai toti pustii din vremea lui de glorie vroiau sa joace fotbal ca...Hagi ! :)
2. Talent sigur a avut (nu a fost singurul), personalitate aparte a avut (nici aici nu a fost singurul), iar determinarea apare de la sine o data cu succesul (am vazut si la altii)! Diferenta majora fata de alti piloti din vremea lui si chiar de dupa el a fost...ca a murit prematur si pe pista,iar oamenii au simtit nevoia sa-i continue povestea,iar o poveste repetata si pusa intr-o anumita forma si lumina...naste un mit,dar asta nu-i ia neaparat din merite,ci "doar" imprima adanc in memoria colectiva o persoana sau fapte, trecandu-le din spectrul normalitatii in cel al fantasticului,nemaivazutului.
Iar in legatura cu religia sau credinta celor din America de Sud in general,ai dreptate,sunt putin mai...exagerati,daca pot sa spun asa,insa cand ajungi la acele niveluri in care spui si crezi ca "cineva"sau "ceva" din afara "lumii reale" a luat legatura cu tine...ai o problema,si o spun medicii nu eu ! Sau poate ca era unul dintre "alesi"...pt cunoscatori !? In fine,asa se intampla cand nu avem parte de curse pe care sa le comentam,discutam...discutii ! :)
Sunt de acord cu "diferenta" dintre campionii din deceniile trecute si cei de acum,dar acea diferenta era facuta de tehnologia si regulamentele din acele vremuri.Tot asa se poate spune despre pilotii din anii 50 - 60 si chiar 70 ,nici un pilot din ''era moderna'' nu se poate compara cu ei,asta pentru ca fiecare cursa era pentru ei o ''ruleta ruseasca'',fara minime masuri de siguranta, in cele mai multe cazuri,fara tehnologia si infrastructura de acum...era doar ''omul si fierul''. Insa vremurile sunt vechi si nu am fost contemporani cu ei,si asa ne raportam doar la primul nostru contact cu F1,adica "era" Senna,ma refer in primul rand la noi,ca pana in anii 90...nu aveam acces la informatii din F1. Si sa nu uitam un aspect poate si mai important in afara de tehnologie si evolutie : F1 si sporturile au devenit mai mult super afaceri in timp,interesul financiar primeaza competitiei !
Inca un aspect pe care nu l inteleg este legat de comparatia obsesiva a oricarui pilot cu Senna !? De acord ca a realizat si inca detine recorduri,insa faptul ca a decedat pe pista practic,plus mediatizarea acestui tragic eveniment la nivel global,l-a transformat intr-un semizeu al F1. A avut perioada lui de glorie,prea scurta din pacate,insa apropiatii lui au spus de multe ori ca Senna ar fi avut ceva probleme cu...el insusi,de unde rezulta si acele manevre in curse mai mult sau mai putin "pamantesti"...chiar el declara ca-i vorbeste Dumnezeu !?! Ma intreb daca Michael Schumacher sfarsea la fel de tragic,se inversau "rolurile",se schimba "semizeul" din povestile F1?Ma indoiesc,Michael nu avea in spate povesti siropoase despre parasirea corpului in timpul curselor,experiente transcedentale si "discutii" cu Dumnezeu...! Si cu riscul de a ma repeta,consider ca piloti ca Fangio,Ascari,Graham Hill,Jim Clark,si inca alti cativa,au fost adevarati piloti pentru vremurile lor,si repere mult mai solide pentru comparatii,si numai avand in vedere conditiile in care concurau.Insa acestia au pilotat, (da,ei chiar pilotau), in vremuri in care televiziunea si informatia era departe de ceea ce este acum,plus ca sunt vremuri apuse si aproape nimeni nu mai este interesat de "vechituri".
Care este asemanarea,strict in acest caz,a celor doi? Doar aranjarea matematica a cifrelor de palmares pentru Hamilton...! :)
Revenind la vremurile noastre...cred ca avem ceea ce vine o data cu evolutia,nu este nici mai bine,nici mai rau decat in alte vremuri,ceea ce „strica” competitia asta: "afacerea" F1! Sunt multi factori la mijloc,nu doar Bernie...dar cel mai probabil ne vom adapta comentand si comparand...
P.S. scuzati lunga parere,sper ca nu am "ofensat" pe cineva...ar trebuii sa vedem lucrurile in ansamblu,in totalitate,nu doar ce se vinde sau ni se vinde !? ;)
E ok daca asa gandesc,insa totul se poate transforma intr un cosmar daca motorul lor vor ajuta RBR sa i depaseasca in performata pe pista!
Ei nu au furnizat pana acum motoare unor echipe cu adevarat capabile sa i concureze...acum mai conteaza si daca motoarele pe care eventual le vor furniza pt RBR vor avea specificatii similare cu ale lor.
Am vazut inca din anii trecuti ca sasiurile lui Adrian Newey nu aveau nevoie de cel mai puternic motor pentru a castiga,chiar si anul asta au avut curse bune ! In concluzie,posibil ca "lumea Ferrari " sa se zdruncine destul de tare daca se va intampla ca RBR sa i bata cu propriul motor...cam inspaimantator putin,nu?!
Ultimele comentarii
154 in total