Fara analize profunde azi am vazut un Mercedes care a invins la pas exact in casa calutului si o echipa Ferrari care nu a rezonat deloc cu proportia eventului: acasa, fanii, asteptarile managementului si chiar cu propriul scop - campionatul.
In schimb pot sa cred ca Ferrari si-au facut o analiza la rece si si-au asumat pierderile chiar inainte de start. Au plecat probabil de la premisa ca nu vor castiga cursa. Monza e un circuit care omoara motoare asa ca mai bine au tras de un motor care probabil prea mult nu mai avea de oferit stiind ca vor pastra rezerva propulsoarelor pentru curse cu sanse mai mari.
Strategia cu penalizarea in cazul unei retrogradari datorate schimbarii unui element nu e chiar atat de sumbra. Ricci a demonstrat-o foarte foarte bine. Sa pleci cu un monopost de sansa a 3a din coada grilei si sa ajungi in coasta lui Vettel spune totul.
Chiar daca pare ca Mercedes s-au grabit cu ultima specificatie de motor pentru Spa sunt la fel de convinsi ca pot face o cursa de recuperare pe un circuit ca Suzuka sau Austin si de ce nu sa castige in acelasi timp.
Campionatul se joaca in continuare. Nimeni nu l-a pierdut, nimeni nu l-a castigat.
Ma asteptam sa castige aceasta cursa Mercedes. Totusi nu ma asteptam Ferrari sa fie atat de aproape de ei. Imi place echilibrul existent intre cele doua echipe rivale. Pacat ca RedBull nu au un motor competitiv; ce show ar mai fi cu 4-6 piloti la varf.
La Monza vom avea o imagine mai potrivita asupra dezvoltarii motorului pentru ca Ferrari vine cu o specificatie noua, a patra, in timp ce Mercedes au introdus a patra chiar aici in Belgia. In continuare nu ne mai asteptam la mari revolutii din dezvoltare pentru ca toate echipele vor avea toate cele 5 upgradeuri aplicate si orice esec va conduce la penalizare pe grila.
Practic nota de hazard va interveni pe final de sezon o data cu penalizarile.
Cat despre piloti si Hamilton si Vettel au confirmat ca sunt intr-o liga a lor. Nimeni nu poate credita cu siguranta campionul mondial de anul acesta. Sper sa se joace pana spre finalul campionatului. Este unul oricum foarte echilibrat pana in momentul de fata.
@Login, calm domnule.
Din linkul tau am extras doua citate
"Volkswagen AG announced a deal with Porsche SE, resulting in VW's full ownership of Porsche AG on 1 August 2012." fiind ceea ce stiam.
" In June 2013, Qatar Holdings, through the Qatar Investment Authority, sold its 10% holding in Porsche SE back to the founding family, giving them 100% voting rights in the holding company.[38] Porsche SE currently owns 50.73% of the voting rights in Volkswagen AG as the largest (controlling) shareholder." este ceea ce nu stiam eu.
Aceeasi sursa https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
"Volkswagen AG purchased the remaining stake in Porsche AG equaling 100% of the shares in Porsche Zwischenholding GmbH, effectively becoming its parent company as of 1 August 2012.[36]"
Ideea e ca-i o imbarligatura de famile la varf.
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
VW AG detine Porsche AG. Porsche AG e parte a holdingului Porsche SE care si ei la randul lor detin 50,73% din VW AG.
In final iti dau dreptate numai in parte. Dupa cum se vede nici VW nici Porsche nu detin 100% ceva dar in termeni contractuali fiecare are cate o bucata mare din celalalt.
Salutari!
@Login
Din cateva cautari superficiale gasesc ca Volkswagen AG detine toate subsidiarele mentionate, inclusiv Porsche.
Inteleg ca prima incercare nereusita de preluare a avut-o Porsche asupra VW dupa care i-au inghitit VW AG definitiv.
Colaborarea fiind foarte stransa intre cele doua branduri, fiind pe undeva o afacere de familie e greu sa spui cine e in spate defapt.
Cat despre curse, as putea ajunge cel mult la una pe an pe circuit dar restul tot la TV le urmaresc.
Daca faci o pasiune pentru ceva chiar daca acel ceva dezamageste pasiunea tot ramane.
Urmaresc F1 de mai bine de 20 ani, din vremea cand Ferrari pierdea piese din masina pe circuit. Cum as putea sa renunt acum...?
VAG nu e diferit de Porsche. Porsche a fost inghitit cu totul de VAG. E doar un brand in portofoliul VAG, alaturi de Bugatti, Lamborghini, Audi, Seat, Skoda etc. Dar isi pastreaza identitatea de marca din punct de vedere al marketingului si solutiilor tehnice.
In F1, regina curselor auto, ma gandesc ca nu ar promova Skoda astfel ca inevitabil daca vor intra va fi cu brandul de Porsche.
Acum depinde cum vrei sa privesti problema daca reprezentantii VAG sunt si Porsche sau nu. In cele din urma e o divizie si umbla pe unde are treaba si isi pun ce brand doresc in functie de interese.
De dorit multi isi doresc in F1 dar decizia e buna numai in anumite momente.
Cum VAG e proprietar peste Porsche de doar cativa ani ma gandesc ca prioritatile sunt reevaluate.
Sper din 2021 sa vedem ori Red Bull Porsche ori McLaren Porsche si altii.
Cred ca asta urmaresc cei de la VAG(Porsche) - motoare hibride si buget limitat.
Statistic vorbind, pe cifre, sunt mai putine depasiri ca anul trecut, sezon tot plictisitor animat din cand in cand de lupta interna Mercedes.
Cum trece faza de start toata lumea se incoloneaza si tine 1-2 secunde distanta pana la primul pit.
Se mai intersecteaza unul cu altul cand au strategii diferite.
Cu cateva mici exceptii cand cei puternici au plecat mai din spate din grila nu am vazut racing. Numai duminica la Hungaroring toti 3 Ferrari, Mercedes, RB mergeau incolonati. Da, (n-)au depasit, la ordinele de echipa.
Cuvantul de ordine in F1 este management: tyre management, engine management, race management etc.
Nu e vina constructorilor. Asa a decis managementul. E Formula "contabililor".
Banuiesc ca nu-s asa de scumpe gumele alea. Ca sa cresti spectacolul ia sa-i oblige cu 2-3 pituri obligatorii pe cursa.
Ma astept in partea a doua a sezonului hazardul sa vina de la epuizarea stocului de unitati si aplicarea penalizarilor pe grila.
Ultimele comentarii
38 in total