Offtopic: Tesla a demonstrat inlocuirea automata a bateriei la un Supercharger in 90s, comparabil cu plinul de benzina. Nu ne arata detalii tehnice si comerciale. Probabil ca va introduce tehnologia tarziu, peste 2 ani, dupa parerea mea.
De ce se insista pe hibride? Autonomia electrica de 35km este o gluma proasta.
Legat de viteza maxima atinsa de electrice pot sa dau vina pe aer. Probabil inginerii au observat ca la peste 200 km/h se duce bateria rapid (o ipoteza). Sau, se poate merge cu peste 200km/h dar scurt a.i. sa nu poata fi "scurtcircuitata" bateria pana la distrugere (alta ipoteza). La fel cum un motor de strada nu poate sta la turatii maxime prea mult (18.000rpm, 1h30', F1 poate face asta) la fel un motor electric nu poate fi expus la un amperaj extrem pentru prea mult timp.
"Nu exista sportive de serie mare electrice"
...zicea cineva mai sus, referindu-se la full electric...
Dar de Model S n-a auzit nimeni? Autonomie 300 mile, 2 tone, 0-100 in 4.3s
Vad ca alimentarea si stocarea hidrogenului in rezervor se face similar cu GPL. Nu pare periculos.
Ar fi interesant de comparat densitatea de energie per kg de baterie Litiu versus kg de hidrogen (probabil ca trebuie inclusa si fabricuta din masina: rezervor, celule, convertoare, baterii).
Sa nu uitam ca oricand se poate trece la baterii interschimbabile, doar ca, probabil, inca se mai negociaza problemele de logistica...
Din ce stiu, se pare ca sunt mai multe variatiuni pe tema Litiu, producatorii de baterii vor trebui sa decida un standard (sau asteptam selectia naturala).
Fie ca cea mai buna solutie dintre hidrogen si baterii sa invinga petrolul. Nu ca petrolul s-ar termina prea curand...
Cata rautate au unii oameni, nu poti sa te bucuri (sau nu) in liniste?
Pe oriunde intrati lasati murdar.
Vai de capul nostru, daca era un Duster cu un IAR, erati in culmea fericirii. Tot timpul "sa moara capra" altuia.
Comentariile ar trebui sa completeze un articol, nu sa-l discrediteze.
Urat din partea voastra.
Imi amintesc cum pe la Charles de Gaulle in rond am vazut in fata mea un 206, cred, cu stopul dreapta plin pana la jumatate cu apa. II mai lipseau doi pestisori aurii.
Imi amintesc de un singur Symbol, sau poate chiar Clio, nu mai stiu exact, care avea celebra problema de la Logan, cand apesi frana cu semnal dreapta si face blocul dreapta spate ca un pom de craciun.
Dati-mi va rog multe voturi negative pentru ca mi-am permis sa exprim fapte reale despre marcile frantzuzesti.
Ultimele comentarii
25 in total