General Motors vinde Ampera si Bolt in pierdere. Musk nu a terminat de construit fabrica ce se vrea a scadea costul bateriilor aproape de 100$/kWh. Indivizii de la GM au anuntat un 145$/kWh însă este un pret inventat, fortat. Probaibil vor scoate max 10k unitati in viitorul apropiat. Dacă depășesc atunci LG Chem au gasit cheia succesului, iar Musk va pierde startul. La cât îl văd eu de relaxat mă gândesc că nu e îngrijorat. Din păcate peștele mare îl înghite pe cel mic. Îmi doresc să mă înșel. Avem 1 an la dispozitie sa analizam ascensiunea fulgerului.
Nu stiu daca ramane in noroi Model X, inca asteptam un review complet, dar se lasa asteptate cele jdemii exemplare pe an... Intr-adevar balena e Sport pentru ca prinde 96km/h in 3.8s sau 3.2s daca vrei sa arunci aiurea inca 10mii de coco, dar e Utility ca poate tracta barci si altele si nu e Offroad cum spera unii de la ursii bruni de oras.
Mai interesant este ca face suficient profit incat si-a rambursat creditele, a cumparat (nu stiu sigur) actiunile mercedes la Tesla cand s-a retras, dezvolta alte modele, dezvolta alte tehnologii, si reiau ce spunea vianu ca dezvolta infrastructura.
E uimitor, pe cand altii nu s-ar fi apucat de treaba nefiind siguri de fezabilitatea masinii electrice, el si-a riscat o buna parte din bani pentru o schimbare in bine a omenirii, si a reusit.
In opinia mea se pierde cam 20-25% din energie la incarcare: odata la conversia AC-DC de mare putere si inca de doua ori la incalzirea bateriei pe durata incarcarii care necesita racire generata electric. Nu mai comentez ca se pierde din nou la conversia DC-AC pentru motorul trifazic, care se incalzeste si trebuie si racit, si ce s-o mai pierde de la generare pana la consumator, care si generarea nu e nici aia fara pierderi, dar astea nu trebuiesc calculate ca sunt incluse. O medie pe kWh la factura mea e 66 bani. Deci cand spunem ca am circulat 888 km cu 120kWh masurati pe bord defapt am platit 120/.75×.66=105 lei catre ENEL si am realizat un consum echivalent cu 105/5.8/8.9=2 ltr.% in domeniul complet electric. Pe hartiile oficiale se face altfel calculul echivalent, dar eu nu sunt de acord cu acea varianta.
Ultimele comentarii
25 in total