Pana sa isi dea cu parerea despre istoria F1, ar trebui sa faca parte din ea. Este al 4-lea an al lui, si primul la o alta echipa decat Williams. In afara de un titlu de campion in GP2 si o cursa castigata in conditii de conjunctura unei superioritati tehnice de moment, nu neaparat poate fi pus in postura de a cataloga o echipa ca Williams care totusi este o echipa privata care a supravietuit in F1 din 1977, si care dealungul istoriei poate prezenta multe titluri de campion atat la constructori cat si la piloti, surclasand echipe de uzina.
Mi-ar facea placere sa vedem si noi din acea "clasa" pe care o are Raikkonen in cadrul echipei. Spre mine ca spectator, comportamentul lui mi-a facut o impresie opusa dealungul timpului ....
SI aici apare problema pe care am mai spus-o: Renault, Mercedes si Ferrari au interdictie de la inceputul anului sa dezvolte motoarele, iar Honda este libera un an de zile sa aplice tot ce vede la ceilalti de la inceputul anului plus dezvoltarile pe care le vor introduce tot anul acesta. Nu este ok!
Cam timpitele propunerile astea. Adica hai sa spunem ca ferrari are date despre toate circuitele si poate seta "de acasa" cat de cat monopostul, dar ce va face HAAS la anul, cand vine de acasa cu monopostul, si nu mai are voie sa se atinga de el pana duminica...
Antrenamentele de vineri erau destinate inslusiv pentru tinere talente, chiar daca pe bani...
Chiar ar trebui reiterat ce inseamna de fapt Formula 1.
Pe vremuri era clasa regina a automobilismului unde se introduceau cele mai interesante inovatii tehnice, din care o mare parte ajungeau in industria auto de serie. Acum vorbim despre total altceva.
Eu consider ca Senna era un pilot adevarat. Pe pista concura cum spunea si Hill, cu inima si sufletul. Din anumite motive pot intelege foarte bine ce inseamna asta. Stia care sunt limitele normale, dar stia exact care sunt limitele extraordinare si cum sa te duci pana la acea limita. A avut noroc si cu o perioada buna a Formulei 1 in care pilotul conta foarte mult intr-o intrecere sportiva, o era in care pilotul putea sa foloseasca instinctele fără ca regulamentul sa il blocheze.
Pe pista, Senna era maestrul pole position-urilor tocmai pentru ca exploata mai bine ca oricine conditiile date. Senna era un maestru al depăsirilor spectaculoase, gasind portitele cat de ascunse ar fi fost, de asemeni era un magician in apararea pozitiei, chiar daca tehnic era inferior fata de urmaritor.
In zilele noastre aceste manevre sunt interzise din radacina si e mare pacat. Vettel, Hamilton, Alonso, Hulkenberg, Ricciardo, Massa, si altii au samanta agresivitatii in limite sportive, dar sunt limitati in le infrana frustrati.
In afara pistei Senna era sufletul intregului paddock, stiind sa insufleteasca si sa intoarca intreaga opinie la nevoie. Avea dreptul sa refuze un microfon cand voia intimitate, si totusi era respectat de sefii de echipa, de ceilalti competitori, de stafful F1 de la Bernie la Medicu sportiv, era respectat inslusiv de rivalii directi cu care se certa deschis, tocmai pentru ca aceasta era viata lor. Dar totusi respectul era imens ... si sincer foarte justificat.
Ultimele comentarii
403 in total