Ricci are ce ii trebuie un pilot. Este agresiv cand trebuie si calculat cat e necesar si este doar la inceput. Ne va face multe surprize... daca regulamentul il va lăsa...
Cu toate ca abia a patruns in liga mare, deja sunt trecute 7 curse si inca nu a facut incidente ca in trecut gen Maldonado, nu a facut declaratii frustrate gen Raikkonen sau Hamilton, nu a clacat ca si Grosjean, a ramas un pilot pozitiv, agresiv in limitele regulamentului, si cu o continuitate foarte buna pastrandu-si umilinta necesara pentru a fi de succes. Aceasta este reteta unui posibil viitor campion.
@george185 : Destabilizarea monopostului nu are nicio legatura cu a fi sau a nu fi un monstru acel monopost. Prin "Un monstru" se refera la un monopost puternic dar cu un anume echilibru de comportament, care te pune la incercare sa il stapanesti. Destabilizarea inseamna ca la intrarea in curbe o ia spatele alandala la un moment dat si nu mai asculta de tine, si oscileaza aleator intre comportament subvirator si supravirator, fara niciun indiciu ca in secunda urmatoare unde se va stabiliza ... sau nu... Asta este foarte frustrant pentru un pilot!
Cat despre rezultatele lui, sa privim doar cate curse din acest an a avut fara probleme tehnice majore declarate si cine stie cate ascunse. La fel are aceeasi scuza si Alonso, la fel un pilot deosebit de puternic.
De principiu sunetul este doar unul din elementele F1. Componenta Turbo este ca o mana in fata esaparii directe, deci evident ca va reduce sunetul, dar mareste puterea, deci ar merita schimbul.
In schimb formatul acesta global este prost gandit. Adica parca s-au luat decizii pe graba dintre multe propuneri marunte... mai ales in goana asta pentru reducerea costurilor.
Asa cum scrie in articolul de mai sus, se va obtine reducerea costurilor, adica sponsorii isi vor reduce infuzia financiara in F1, si vor ramane 3-4 echipe la start, tehnic dezinteresate si cu probleme financiare. Nu mai ai voie sa pilotezi in voie pentru ca ai restrictii pentru fiecare manevra, si daca cumva ai vrea, trebuie sa protejezi cauciucuri, motor, cutie, etc. Deci ritm de scoala de soferi. Inginerii degeaba au capacitati inventive, sunt limitati si ei pentru reducerea costurillor. Despre motor nu mai vorbim... Fara nicio posibilitate de proba au trebuit practic sa deseneze pe ghicite un complex de sute de componente care trebuie sa coopereze la maxim de performanta, si cand prima data a vazut asfalt, s-a si blocat pentru 6 ani posibilitatea de a mai modifica ceva. SI in acest timp Honda lucreaza liber pentru la anul...
Echipele au din ce in ce mai mari probleme financiare, mai ales ca din ce in ce mai mult se ofera exclusivitati contra cost in curse, deci pica sponsori si apar cheltuietli.
In conditiile astea mi se pare normal ca scade audienta si Formula 1 devine din ce in ce mai neinteresanta.
Il inteleg... Inovatiile lui au adus monoposturile mai multor echipe in timp la nivel imbatabil, reusind de fiecare data sa gaseasca conjuncura ideala aerodinamica in conditiile unul regulament dat. Actual regulamentul este atat de restrictiv incat practic aproape ca definesc designul monopostului. Este normal ca inginerii sa se simta frustrati si inutili.
Formula 1 era clasa suprema a automobilismului, unde erau introduse cele mai indraznete solutii si inovatii, unde pilotii provocau limitele imposibile si se jucau unii cu altii dincolo de acestea.
S-a cam dus asta, desi noi asta vrem.
Reducerea de costuri devine mai importanta decat cursa in sine...
Incet o sa ajungem la batalii pe statistici dinainte de curse, ca pe triburile.ro...
- Inovatiile sunt infranate puternic de tot
- Sunt interzise testele prin care vezi totusi daca functioneaza inovatia permisa, asa ca poti incerca doar la cursa riscand enorm in acest mod pozitia in clasament.
- pilotii sunt si ei limitati in manevre. Nu mai au voie sa se apere sau sa isi puna in valoare talentele, incet vor trebui sa incetineasca si sa semnalizeze pe unde sa fie depasiti.
- sa nu uitam ca pilotii participa doar la antrenamente si curse, si sunt curios cum vor ramane ei in forma si oricum unde vor avea sanse de dezvoltare, de exemplu pentru un pilot incepator ca sa aiba sanse totusi sa intre intre cei mai versati ...
Wikipedia: Formula 1... is the highest class of single-seater auto racing
De fapt unde mai este ideologia Formula 1 pornita in 1950? Ca nu prea o mai regasesc...
Ultimele comentarii
403 in total