@Mirciulica: Ferrari nu are nicio scuza anul acesta pentru pozitia precara pe care o are in clasament. McLaren este in pline pregatiri pentru la anul, cand ei vor fi la rand sa nu aiba scuze pentru esecuri.
- Startul dupa SC este o schimbare majora, dar cred ca aduce mai mult pozitiv decat negativ, inclusiv pentru piloti. La startul lansat ai pozitia fixata si ai dreptul de a depasi decat cand treci de linia la care toti sunt deja la ritm de cursa. La start depinde de pilot ce decizii isi asuma sa ia.
- start din pitlane in ultima pozitie este o decizie buna. este un pas in fata
- 4 unitati pe an in loc de 6 anul trecut.... determina constructorii sa faca motoare mai fiabile, cu toate ca se va revarsa in conservarea asta stupida de de toate.
- testele ar trebui dublate nu injumatatite... vot negativ. reducem costurile si testam in curse?
- tunelul de vant si CFD este treaba fiecaruia de acasa. De ce se baga FIA in dormitorul fiecarei echipe?
Inovatiile trebuie lasate libere, si de asemeni lasate libere testele. Testezi cat te lasa. Sau sta capacitatea inovativa a Ferrari si RBR dupa buzunarul HRT? Este (cel putin era) vorba totusi despre Formula 1, clasa regina a automobilismului, unde toti introduceau cele mai nastrusnice idei si le puteau testa in conditii extreme. Iar acum Newey se retrage pentru totul este standardizat la un nivel foarte scazut.
E cu dus si intors. Intr-adevar implica un grad ridicat de risc, dar macar se introduce participarea pilotului mai mult in rezultatul cursei vs tehnica.
Startul si imediata urmatoare perioada implica foarte mult calitatile de pilot si totusi destul de putin noroc. Evident daca ai un monopost cu probleme la start ai o problema, dar de principiu din cate stiu eu exista bun si foarte bun ca si calificative ale monoposturilor la procedurile de start (strict tehnic).
Deci poate totusi este mai mult da decat nu pentru introducerea acestei reguli cu start dupa SC.
Sa revin la calitatile de pilot, cand iei startul ai de "prins" momentul in care becurile rosii incep sa se stinga pentru in start bun si apoi sta la dispozita ta o varietate destul de larga de decizii cu privire la traiectoria pe care sa o alegi pana la prima si dupa prima curba. Depinde de tine ca pilot cat risc iti asumi, cum anticipezi miscarile celor din imediata ta apropiere, cum gestionezi capacitatile propiului monopost, etc.
Norocul tine de riscurile pe care ti le asumi. Daca stii ca in spatele tau vine Grosjean din trecut care incurca pedalele dupa start, atunci este decizia ta daca il blochezi pentru pozitie.
Si asta este parerea unui pilot titrat si respectat nu al unui oarecare manager de fabrica de sosete despre sporturile cu motor.
Total de acord cu Lauda!
Din pacate Raikkonen nu a fost si nu va fi vreodata om de echipa, ci un individualist. Daca in trecut rolul pilotului era mult mai puternic, cand a reusit sa castige titlul de campion, in perioada de azi, rolul pilotului este sa gestioneze cel mai bine un concurs de imprejurari create de echipa in limitele unui regulament ciudat si restrictiv.
Strategia este dictata de echipa in functie de multe elemente, precum programarea celorlalte 2 schimburi de urmeaza, locul in care va reveni in cursa, situatia celuilalt pilot, existand un singur stand pe echipe de schimb de roti in timpul cursei.
Parerea mea este ca Raikkonen inca vrea ca totul sa se intample dupa propriile idei si dorinte, ceea ce in special la Ferrari nu se intampla. Da, echipa mai greseste, dar este echipa din care face parte, si are deja 8 curse dupa care nu a reusit inca sa ajunga la un compromis? A cui vina este?
Haleluiah!
In sfarsit o veste buna care poate da mai multa libertate pilotilor...
In directia in care se indrepta regulamentul, credeam ca vor monta semnalizatoare pe monoposturi ....
Este o cursa si pilotii trebuie lasati sa atace si sa se apere, sa nu fie doar drag racing si castiga in mare parte masina cea mai puternica.
Ultimele comentarii
403 in total