Gutierrez are dreptate. Oricum ai o penalizare in timp real pana esti impins inapoi la boxe, apoi ti se fixeaza roata, plus cele 5 secunde care le primesti. Asta in mare parte cam ruineaza din oficiu cursa respectiva, deci penalizarea reala deja exista. 10 locuri pe grila la cursa urmatoare ruineaza cel putin partial si urmatoarea cursa.
Penalizarea unei actiuni are ca scop preintampinarea repetarii sau a efectuarii unor manevre periculoase, nesportive, sau orice altele care nu sunt pentru desfasurarea corecta si in siguranta a unei curse
Daca luam in calcul de ce se poate intampla o asemenea problema, nu exista nicio explicatie logica pentru care deliberat sa fie eliberat monospostul inainte de a fi fixate toate rotile corespunzator, poate fi vorba strict despre o eroare absolut nedorita. Astfel o penitenta dura care sa distruga 2 curse nu isi are rostul.
Un an de teste doar pentru pneuri mi se pare totusi exagerat. in schimb monopostul pentru un an urmator se incepe intens de pe la mijlocul sezonului premergator, iar designul acestuia in jurul noilor pneuri nu mi se pare o provocare de neindeplinit. Asta privind din exterior, pentru ca adevarata munca o stiu doar cei care efectiv o fac.
Ferrari este totusi cea mai veche echipa de F1 si din cate stiu singura care a participat in toti anii de campionat. Consider oportun ca cineva din interiorul marelui circ, care are benzina si nu bani in vene, sa intervina pentru a reinventa competitia auto.
Nu prea vad dezavantaje, in afara ca trebuie ajustate setari pentru comportamentul monopostului si automat un pic stilul de pilotaj, dar avantaje sunt multe.
Problema eu o vad un pic diferit. Decat sa interzici totul, mai bine ar lasa mai liber totul. Adica, au tot carait toti ca f1 este doar despre aerodinamica asa ca se interzic toate inovatiile care pot influenta aerodinamica, apoi vine schimbarea cu motoare si inainte de a fi lansate, ele sunb din nou blocate pentru dezvoltare ulterioara. Deci avem monoposturi cu motoare blocate in faza de concept abia pus in practica, si sunt "cum le-a prins inghetul" cred ca la propriu, si sasiuri care sunt prescrise de regulament aproape la detaliu. Seamana cu o competitie de Formula de serie....
Dealungul anilor Newey a fost intotdeauna inspirat sa gaseasca cel mai bun echilibru pentru un monopost castigator. I-au legat mainile picioarele, si gura, si poate da doar din cap dar si aia pe intuneric.
As da liber la motoare macar pentru 2 ani, si mai multa libertate pe sasiu.
In orice conditii de regulament si interdictii pot exista echipe gen Mclaren in 2000, Ferrari 2005, Braun GP 2009, RBR 2013, Mercedes 2014, si asta nu prea o poti opri, in schimb sa o faca exploatand ideile si inovatiile cel mai bine si nu exploatand lacunele unui regulament de interdictii. Adica vrem echipe de F1 de ingineri si nu de juristi...
Ultimele comentarii
403 in total