Din punctul asta de vedere il admir pe Mateschitz. Redbull pentru rezultate si Torro Rosso tocmai pentru tinere talente care sa poate dovedi. De ce nu face asta si Ferrari si McLaren? Hai ca Mercedes este noua in bransa ca echipa si Williams are destule probleme financiare. Dar ar fi 24-26 masini prezente pe grila, poate eventual calificari pentru primele 24 pozitii la start. Manor nu ar mai incurca pe circuit decat daca ar obtine in sfarsit ceva performante.
De principiu sportul ar trebui dictat de sportivi. Nu de echipe, pentru ca feicare va fi partinitoare, nu de CVC implicit Bernie, pentru ca va urmari doar profit preferabil imediat, si nimic altceva. In mod ideal, FIA ar fi in masura sa impuna regulamente, pentru ca este in masura sa sprijine sportul, si sa priveasca si viabilitatea financiara. Si ca FIA sa poata lua deciziile corecte ar trebui sa existe in continuare Grup de Strategie si FOA, Asociatia Pilotilor, etc. care fiind direct implicate, sa propuna FIA solutii, idei, directii, etc, dar cu drepturi doar consultative si nu drept de vot real, eventual doar in cazul unei unanimitati.
Sweet dreams....
In calitate de cel mai titrat furnizor de motoare mi se pare destul de lamentabil sa declari cele de mai sus. Adica este prea costisitor sa dezvolti motorul la nivelul stachetei ridicate de mercedes. Intrebarea mea in aceste conditii: de ce nu a impus stacheta Renault?
@MKS: de principiu Renault recent a mai avut o echipa proprie si s-a dovedit ca nu stiu sa faca monoposturi care sa bata, asa ca in afara de motor nu au niciun as in maneca. Iar la motor... aveau cei mai multi clienti, au cei mai putini clienti din cauza designului motorului pe care nu il pot schimba decat acele "jetoane" limitate. Nu prea vad as in maneca, decat poate pe fiabilitate. Apoi poate se vor mai apropia de ceilalti, dar cam atat.
Sunt curios daca Rosberg si Hamilton erau in roluri inverse, daca atitudinea Mercedes era la fel... Parerea mea ca nu.
Pe de alta parte, calculul pe hartie a fost corect, pentru ca avantajul lui Ham era cam cat de un schimb de roti, la care se adauga si viteza redusa din cauza de virtual safety car-ul prezentat si apoi sc real introdus. Ceea ce cred eu ca s-a intamplat, Ham a redus viteza mai repede decat ceilalti, si tocmai acele cateva secunde au facut diferenta, plus acea mica eroare la schimbul de roti. De principiu avand in vedere ca mai erau doar cateva ture si depasirile sunt aproape imposibile la Monaco, Ham trebuia sa nu schimbe chiar daca cei din spate ar fi venit cu roti proaspete. Asa cum pe parcursul timpului s-a dovedit in mai multe randuri, in ultimele ture este foarte probabil ca cel din fata sa pastreze pozitia la Monaco. Primul impuls al Mercedes a fost ca Ham sa ramana pe pista, si era cel corect. Ham a supra evaluat situatia fara sa aiba toate elementele si a vrut roti noi. Calculul pe hartie al Mercedes era si el corect cand a spus, ok schimbam, cu toate ca o intrare la boxe intotdeauna vine cu un risc in plus, care trebuie bine evaluat daca merita sau nu sa il asumi. Nu era risc de pana, nu erau uzate peste nivelul de utilizabilitate. Cu toate ca Mercedes isi asuma vina pentru eroarea de strategie, parerea mea este ca Ham o poarta in proportie de minim 80%.
Ultimele comentarii
403 in total