Sistemul de punctare a fost, este, si va fi o discutie permanenta despre cum e corect.
Totusi punctul meu de vedere este ca trebuie sa recompensezi intr-un fel participanţii. Adica mai demult primeau primii 6 puncte, restul concurau practic degeaba. acum primii 10 primesc puncte. Nu se face departajarea unuia care se chinuie, face totul posibil sa termine cursa pe 11 si altul care abandoneaza la start.
In aceasta idee sustin ideea unei punctari a pilotilor care termina cursa, si de asemeni sustin ideea punctarii mai puternice a primilor 6-8.
@bush g: Ham nu stie sa piarda, vezi comportamentul lui cand nu e pe varf de podium. Chiar nu este un comportament al unui campion mondial. Declaratiile lui, si cei de la Mercedes fac aluzii permanente la ilegalitatile Ferrari, dar fara dovezi retracteaza imediat, dar lasa in aer iluzia ilegalitatilor.
Si ca sa ramanem la subiect, Mercedes a avut ilegalitati dovedite. Sa nu mai vorbim de blocarea regulamentului ani de zile cand ei erau in avantaj. Ce intelegeri aveau ei cu Bernie... nu mai ei stiu, dar FIA era in postura de a cunoaste toate monoposturile, si a blocat dezvoltarea acestora inainte de a fi puse pe pista, deci a avantajat clar Mercedes, in cunostinta de cauza.
Acum se pare ca Ferrari a descoperit o varianta mai buna de a exploata regulamentul, si hop Mercedes acuza. NU e o imagine buna pentru ei.
Intre timp, situatia Force India s-a rezolvat intr-un fel. Echipa veche se retrage din F1 intrucat nu mai are capacitatea de a finaliza "campania" competitiva a anului acesta. In locul ei s-a aprobat intrarea unei noi entitati, echipe, Racing Point Force India F1, care porneste cu 0 puncte.
Vechea echipa nu mai putea concura, problema de transfer a numelui nu s-a putut realiza din cauza creditorilor, iar cea de sus a fost cea mai buna solutie, altfel Ocon si Perez nu se puteau alinia la start. Partea proasta este ca echipa pierde punctele din campionat, respectiv locul 6, si astfel drepturile TV de la sfarsitul anului. Sa vedem cat poate recupera.
O fi fost in top 4 ani cu Renault, dar nici atunci nu era cel mai puternic motor, dar suficient cat sa bata cu un sasiu puternic. Dar din noua era este cel mai slab motor. RBR castiga din noroc, sau pe piste tehnice unde ponderea performantei o are sasiul.
Honda a avut ani grei la McLaren, dar parerea mea este ca nu era o cooperare buna acolo, McLaren cerea de la Honda motor pe sasiul construit de ei, si nu au dezvoltate impreuna monopostul in totalitatea lui, spre deosebire de TR, unde lucrurile se pare ca merg bine. Atat de bine incat RBR se da pe mana lor, justificat spun eu.
Ultimele comentarii
403 in total