Depasirile trebuie sa fie spectaculoase, vrem sa vedem curse auto, in schimb comportamentul lui Vettel reflecta tensiunile de la Ferrari... La fel de iritat era permanent si Alonso pe vremea Ferrari, Massa era frustrat pentru ca era carne de tun acolo, etc ....
Domenicali, Arrivabene .... Poate acolo ar trebui o schimbare sau poate de mai de sus porneste tensiunea, dar in orice caz in conditiile astea, la Ferrari nu va fi performanta decat printr-o minune. Poate un Ross Brawn care a dovedit la mai multe echipe ca poate crea performanta, sau alta persoana, dar in lipsa unui lider in locul unui sef, acolo orice pilot se va comporta neadecvat, si performantele vor fi sub asteptari...
Vettel s-a schimbat din cauza mediului in care este. Foarte multa lume care a lucrat sau lucreaza la Ferrari recunoaste ca este o presiune mare acolo. Cand esti apasat si poate amenintat din cand in cand cu rezultatele care intarzie sa vina... devii ... hai sa spunem nervos. Vettel este un pilot foarte rapid, a demonstrat-o de "n" ori. Ferrari nu reuseste sa fabrice o masina competenta tot din cauza haosului din fabrica.
Acolo este raspunsul la "de ce s-a schimbat Vettel". Rbr a fost destul de puternic atacata, dar pe interior era armonie si conlucrare, Horner si Newey stiau sa mentina focusul pe tel si nu pe problema. Incet incet au crescut o echipa multipla campioana. Cu resursele Ferrari asta nu ar trebui sa fie o problema. Vezi atmosfera pozitiva de la Force India, inclusiv la Williams sau fostul Sauber, unde problemele financiare erau cat China, si totusi erau uniti.
Alonso la Ferrari era ca un vulcan, acum este de nerecunoscut, Massa la fel, exceptie face Kimi pe care il doare undeva de tot anturajul lui, este in lumea lui si nu il intereseaza, dar nici rezultate nu mai are, decat punctate ici colo.
Concluzie: Comportamentul lui Vettel este de neacceptat, dar are un motiv intemelat pentru care a devenit asa.
Sa o luam de la start: Hamilton trebuia penalizat pentru taierea sicanei, pentru ca a castigat un avantaj considerabil fata de ceilalti. Practic a franat prea tarziu, apoi a renuntat sa mai franeze si a taiat sicana fiind astfel in pozitie neatacabila fata de ceilalti care erau pe circuitul normal. Daca forta reintrarea pe traseul corect, reintra pe 4-5 undeva, astfel a iesit cu un avans care i-a asigurat ulterior castigul cursei. Ce era daca limita pistei era ca la Monaco? Mai taia?
Incidentul Verstappen Rosbserg din prima curba, incident de cursa
Verstappen de asemeni a castigat teren in fata lui vettel prin taierea sicanei, oricum nu in masura castigata de hamilton, dar a fost penalizat pe drept. Atitudinea lui de a nu ceda, in conditiile regulamentului actual a fost corecta: Daca cedeaza ajunge pe 5 cu vettel si ric in fata lui sigur. Daca nu cedeaza, il ajuta pe ric si apoi oricum sansa era sa fie depasit de ambii (sau nu...) pe pista sau cu penalizare, deci nu avea ce pierde, oricum era pe max. locul 5. A decis sa il ajute pe ric si uite ca a iesit pe 4.
Incidentul Vettel Ric, ar trebui sa fie incident de cursa. Practic Vettel a deschis, Ric a intrat si apoi vettel a inchis lasand loc de o masina, practic unde era masina lui ric.
Concluzii:
1. Verstappen este agresiv dar si foarte calculat. Din cauza varstei este prea agresiv, fapt ce va trece in 2-3 ani. Totusi vreau piloti ca el si Vettel si Ric pe traseu pentru ca vreau curse!
2. Regulamentul lui Whiting and CO este conceput cu lacune si prost aplicat. Ham trebuia penalizat in primele 3 ture dupa incidentul din prima curba si nu doar cu un 5 sec peste juma de cursa dupa ce a fructificat avantajul castigat neregulamentar cat sa nu mai conteze penalizarea. Lui Verstappen trebuia sa i se fi comunicat pe cale oficiala sa cedeze pozitia si apoi in tura urmatoare black flag pentru neconformare. Vettel nu trebuia penalizat pentru incident de cursa.
Sa facem un calcul: regulamentar 21 de curse si 5 motoare. Asta inseamna ca un motor trebuie sa reziste la minim 4 curse, iar Hamilton are 2 motoare nou noute cu cea mai noua specificatie, plus alte minim 5 motoare vorba vine expirate dar care probabil rezista la inca o cursa. Si mai sunt inca 5 curse ... Cam devreme cu lamentarile.... Da, daca mai pusca un motor, atunci ar avea rost declaratiile lui de mai sus, dar asa.... Mai degraba Rosberg ar trebui sa aiba probleme incat el nu are 2 motoare noi noute la dispozitie si trebuie sa se descurce cu ce are...
De principiu de acord cu @baciu desi foarte probabil ca de data asta nu a avut nicio vina. (Poate exista si posibilitatea sa fi setat el ceva mai agresiv decat era cazul in momentul ala, motiv pentru care sa puste motorul.)
Dar, cum nu ii merge ceva bine lui Ham imediat scandal si teoria conspiratiei, dar uita cum l-a denuntat pe propriul coechipier pentru turul rapid, uita cum l-a denigrat pe Rosberg ca nefiind participant in tara natala la MP al Germaniei, uita cum s-a comportat Rosberg sau oricare alt pilot de pe grila de cate ori a avut probleme tehnice, si uita de cate ori i s-au facut favoruri in defavoarea lui Rosberg.
Sincer la cat PR se face in jurul lui Ham, este exclusa teoria conspiratiei in jurul lui.
Ultimele comentarii
403 in total