Sa nu uitam ca de cutia 7 G-tronic a Merceds toata lumea s-a plans de comportament (prin comparatie cu concurenta) fiind lente si indecise, sa speram ca noile cutii ale lor vor fi mult mai bune!
Sa lasam la o parte aberatile legate de camioane, tractoare, masini de cusut, etc., real nu au legatura cu subiectul!
Prea putin interesant este faptul ca, cutia de viteze este produsa "in-house", real nu are niciun fel de relevanta. Relevanta are cum se comporta cutia si cu toate ca, cutia ZF de 8 trepte este folosita atat de BMW cat si de Audi, Jaguar, Range Rover, etc., ea se comporta diferit la fiecare brand in parte.
In testele comparative de cutii si in testele auto, cutia de 8 trepte folosita de BMW este cea mai apreciata (chiar daca nu este cea mai rapida), pentru ca, cutiile desi sunt aparent identice, existe mici diferente de fabricatie facute la cererea fiecarui producator auto. Dessemenea softurile cutiilor sunt facute de fiecare producator auto in parte, desigur cu sprijinul specialistilor ZF (in cazul de fata).
Se pare ca din acest motiv cutia BMW-ului este cea mai apreciata, ei gasind compromisul perfect intre confortul mersului cotidian si comportamentul in mers sportiv avand cea mai buna adaptare a softului de cutie cu motorizarea folosita. De exmplu, stiu ca BMW este singurul care are un sistem de de retrogradare a treptei de viteza in curbe, lucru apreciat de cei care au testat masina!
Eu am condus BMW cu aceasta cutie si mi se pare exceptionala. Niciodata nu ai lipsa de cuplu, schimbarile sunt rapide dar nici nu le simti (nu in modul sport unde sunt mai agresive), niciodata nu este indecisa (lucru cel mai des reprosat altor producatori care o folosesc), pur si simplu nu ai ce sa-i reprosezi si toate astea tin strict de partea software!
@mowgli - Eu am RAV4 2.0 benzina+gaz 2007, BMW 535d 2005 si Nissan Pathfinder 2005 2.5 d.
pana la 150k de km reparatii - BMW-ul a mancat ~5000 euro (si inca cam atat pana la 200k de km), Pathfinder-ul ~2000 euro, RAV4 - 300 euro.
Inainte de RAV-ul asta, am avut modelul anterior (2001) 2.0 benzina care l-am luat la 260k de km si l-am vandut la 320k de km (si mergea foarte bine), perioada in care am bagat ~500 euro in reparatii,
Da, RAV 4 nu-mi ofera lux, nu exceleaza in nimic, dar este o masina CORECTA si care TINE CU CASA, o masina care merge foarte bien si placut si careia nu am ce sa-i reprosez!
Asta este si scopul Toyota in general si este atins cam tot timpul!
@lord, eu am facut drive test cu ambele modele, si cea pe benzian si cea diesel. BDT - pe splaiul Unirii.
Este adevarat ca cea pe benzina am testat-o acum mai mult de 1 an si pot sa-ti spun ca merge exceptional.
Ultimele comentarii
653 in total