@Anton
Eu nu inclin sa cred ca nu sunt biciclist, din moment ce merg la liceu/universitate cu bicicleta de 4 ani (acum am 20 deci de la 16 ani). Ma rog, nu puteai sa stii.
Asa e, nu conteaza cine ajunge primul la semafor, insa este important cine ramane la semafor. De ce daca trec pe rosu pe cursiera se uita toata intersectia la mine indignata iar daca trece unul cu masina, nu? Pentru ca nu stiu cum, dar lumea are tot timpul impresia ca toti biciclistii trec pe rosu. Multi trec, din diferite motive, eu unul nu, tocmai pentru ca sunt pe carosabil, si nu stiu niciodata cand poate sa vina cu viteza, de pe cealalta strada/bulevard o masina, pe care nu am vazut-o, si ca sa nu risc, mai bine stau. Plus pietonii. De fiecare data cand dimineata ma opresc la cate o trecere dupa ce biciclistul din fata a trecut razant pe langa pieton, uimirea de pe fata lui ca exista si biciclisti care se opresc ma face sa ma simt mai bine, e ciudat.
Cu vedere la "plimbatul" pe banda, ma refer la situatiile acelea cand pe o strada este destul loc pentru biciclist astfel incat sa nu se simta strivit de bordura din dreapta, 1.5 m in stanga lui ca sa depasesc, si destul loc pentru o masina, dar el/ea sta pe mijlocul drumului. Bineinteles, daca strada e prea ingusta, nu are sens sa ma plang, pentru ca fiecare are ritmul si viteza proprie si nu e corect sa se opreasca mopedul pentru mine.
Ultimul lucru, claxonul. Tocmai ca sa se evite "plimbarea" pe mijlocul benzii, chiar si fara guri de canal, un advertisment, o atingere de claxon doar ca sa stie biciclistul, sa stiu si eu cand sunt pe bicicleta ca urmeaza sa ma depaseasca pentru ca se grabeste, nu mi se pare obscena.
Acum nu are sens sa ne criticam unii pe altii, fiecare biciclist are propriul mers, de mine rad prietenii ca ma opresc la fiecare rosu, pe alti biciclisti ii critica lumea ca fac slalom printre pietoni pe trecere, asta-i traficul.
PS
Daca m-am laudat ca stau la rosu, imi pare rau.
Marcile de elita (Lamborghini, Ferrari, dar si englezii de la Aston) parca sunt Doctor Who, pentru fiecare model ne asteptam la o reincarnare. Nu ma plang, ca nu am de ce, nu e ca si cum imi permit asemenea masini, si chiar daca mi-as permite, sunt sigur mai bune decat modelul original.
Pornesc cu premiza ca sunt si biciclist si sofer. Abia astept acea zi in care toti biciclistii se vor oprii la semafor, la trecerile de pietoni, vor merge pe carosabil, pe sensul corect. O data ce vom indeplinii toti aceste simple reguli pe care toti ceilalti partecipanti la trafic le respecta, ATUNCI se va avea respect reciproc.
Apropos de sisteme care detecteaza biciclistii, nu mai bine se inventeaza un sistem care sa detecteze masinile? Pentru biciclisti, si pentru binele lor, pentru ca nu stiu cati dintre noi pe acest forum cunosc riscul de a merge iarna, infofoliti cu fular, gluga si caciula, si de a intoarce capul, pentru aia mai flexibili, sau chiar tot corpul, ca sa ne putem asigura din spate. Plus momentele alea enervante cand vrei sa depasesti un biciclist si el se tot plimba pe banda, de pe o parte pe cealalta. Acolo chiar ca e nevoie de ceva, un senzor, un totem pe ghidon, o raza de soare, ceva care sa avertizeze biciclistul ca urmeaza sa fie depasit, si sa ii comunice ca nu tot timpul claxonul este folosit ca injuratura.
V8-ul ne place. Hidrogenul si 0 emisii ne plac. Insa, combinate nu sunt ce mai buna optiune. Exista un canal de Youtube, Engineering Explained, care a postat un clip cu diferentele economice, mecanice si de rentabilitate ale unui motor conventional modificat astfel incat sa fie alimentat cu hidrogen si un sistem fuelcell cu hidrogen, Diferentele, din cate am inteles eu din clip, ar fi mai ales de consum si, prin consecinta, de pret. Un motor, mai ales V8 de 5.0L nu consuma putin, si fiind hidrogenul greu de extras din apa (pe calea "verde" se extrage din apa, pe calea "gri" din carburanti normali) nu stiu chiar cat de rentabil va fi. Acum mai mult ca sigur motorul va fi folosit pentru curse, ca doar de-aia il si proiecteaza, nu sa mergem la servici cu el, cel putin nu comunii mortali de pe cocioc, se poate ca cei care isi permit sa conduca un V8 de 7 litri din State, vor putea si sa se joace cu un astfel de motor. Problema este inca infrastructura de alimentare cu hidrogen care este si mai redusa decat cea pentru masinile electrice normale.
Deci nu stiu ce sa zic despre proiectul asiaticilor, decat ca este, cum a zis si Tatraurs, o bijuterie de motor, la capitolul inginerie.
Popor de nemultumiti mai suntem...si o spun si eu nemultumit, ca sa nu par ipocrit.
Asa-zisul Desfacator de bere nu placea mai nimanui (mie culmea imi placea), si Dacia a venit cu un nou design minimalist, mai aventuros, mai curajos as putea spune. Curajos tocmai pentru ca stie cu cine are de a face. Ba verdele de pe panou e prea militar, ba beigeul e prea deschis, ba D-ul e prea asa, dar de ce DC? dar de ce asa si nu invers?
Oameni buni, de cand o ajuta Renault, Dacia a fost tot timpul o masina sincera, facea cat dadeai pe ea si in unele cazuri si mai mult, si stiu pentru ca am crescut in doua Loganuri din ambele generatii. Au venit acum cu un spirit putin mai activ, mai ales cu Duster facelift si noul Jogger, le trebuia si o noua sigla cu acelasi fel de spirit
Ultimele comentarii
37 in total