1. Exact. Si masinile americane functioneaza si functioneaza si ...... europeni polueaza topind masini si facand altele noi din 10 in 10 ani.
2. Si eu am doua MBZ de "moda veche" si merg chiar si un milion de km. Dar restul?
3. Copy and paste. Masini din 1957 parca.
4. Glumesti. Cand SUA stabilea standardele europa inca era in fasha. Doar de vreo 10 ani s-au gandit si ei ca ar fi bine sa inceapa ceva si si ale sunt optionale.
5. Mai studiaza un pic subiectul si vei gasi realitatea.
6. Deci sub nivelul romaniei care se poate lauda macar cu un nume daca nu si cu o masina a lor.
7. Se vede ca esti idealist si din mahala pe langa asta. Cand California avea norme de poluare ('70) europa inca mergea pe trabant si mureau padurile de la ploaie acida. Uita-te in jurul tau inainte sa vb de poluare si mizerie.
8. Serios?? Un muncitor productiv pentru 3 birocrati. "Sistemul britanic" se foloseste de 6000 de ani si sa gasit un francez sa-l schimbe acum cateva sute de ani si o gloata de oii sa-l urmeze. Exista metric si STANDARD.
9. Dupa zeci si zeci de ani de pierderi ascunse anunta si ei un profit fictiv acum cand au fost declarati in ilegalitate. Ford ii cumpara cu frimiturile de pe fundul pungi lor. Profitul sau pierderea se socoteste la % din capital ca altfel numarul nu este prea reprezentativ.
10. Bineinteles. Ineficienta trebuie redresata. Muncitori de la Ford sunt singuri muncitori din lume care au acceptat in contractul de munca o scadere a salariului. Ar fi trebuit sa fie particulare dar nu toate sunt si legea ia ajuns din urma si sa vedem cum vor supravietui.
11. Saturatia pietiei dicteaza preturile si calitatea produselor. Studiaza.
12. Cat de putin cunosti. Dupa un an de munca am castigat X si am declarat cheltuieli de X + 100 si am primit TOTI bani platiti in timpul anului plus extra. Deci daca cheltuiesc pe infrastructura si utilaj si proiecte mai mult decat profitul se chiama pierdere pe acel an.
13. Multe mamaligi mai ai de mancat pana ajungi la ....
14. Europeni ca si Japonezi fac motoare V6 si V8 ca sa poata si ei sa vanda masini in SUA ca ei personal nu isi pot permite asa ceva. Turbo si alte ale sunt elemente care DISTRUG un motor intr-o durata mult mai scurta. Praf in ochii pt adolescenti si necunoscatori. Serios??? Explica-mi si mie cum ar putea un V8 sa functioneze cu un singur ax cu came. Ai vazut macar o poza de V8? Puterea litrica inseamna UZURA prematura si deci masini de scurta folosinta.
Protejeaza-ti degetutele.
1.Daaaaaaa, si functioneaza 3 ani dupa care se dau la export cu milioanele...Poluarea produsa de masinile topite in Europa e de-a dreptul simbolica pe langa poluarea produsa de masinile care functioneaza in America...paiul se vede mai usor cand e in ochiul altuia...
2.Daca e sa-ti pui mintea, poti sa duci aproape orice masina la un mil. de km. Au facut unii un test cu o Honda Civic au mers cu ea vreo cateva ore fara racire la forja maxima si abia au distrus-o...Cele vechi, germane si americane pot duce mult si bine...japonezii abia invatau sa faca masini. Acum, toti sunt cam pe-acolo. Toti le fac “de consum”. Te tin toata viata...daca nu traiesti mult...Da` nu asta era ideea. Te intrebasem din ce an e Dodge-ul tau...
3.Am incercat copy & paste si n-a mers...Am cautat altfel....Si ce crezi ca am gasit? Masini restaurate sau construite din piese noi...Exact cum iti spuneam...Please, tell me something I don`t know...
4.Frate, esti total paralel cu subiectul asta...si nu numai...Uniunea Europeana a luat masuri de limitare a poluarii inca din 1970 (cand americanilor inca li se rupea cozorocu` de la sapca de treburile astea) printr-o Directiva. E adevarat ca standardele antipoluare pe care le cunoastem noi (EURO 1/2/3/4) au aparut mai tarziu. Deci un calcul simplu ne da...37 de ani...A naibii geografia asta, ai cam chiulit de la lectiile in care s-au predat treburile astea...
5.N-am ce realitate sa mai gasesc frate. Cum ai putut sa spui asa ceva? Masina americana in India si China...Ntz, ntz, ntz...
6.IMI DORESC...ba nu, VISEZ ca Romania sa fie precum Canada din punctul asta de vedere (si nu numai). Dacia nu este si n-a fost romaneasca NICIODATA...stiu, o sa zici ca nu sunt patriot dar asta-i adevarul...NICIODATA...Dacia 1100 a fost un Renault parca 11, 1300 a fost Renault 12 sau 16, Nova/SuperNova si Solenza au fost niste amestecaturi de motoare frantuzesti sau de origine franceza cu elemente de suspensie de Renault si diverse alte maruntisuri de care mi-e jena sa vorbesc...iar Loganul e un model conceput 100 % la Tehnocentre Renault din Franta... Oricum, nu despre asta era vorba ci de faptul ca nu au nevoie de masinile SH ale americanilor ca au si ei productie si banuti sa si le ia noi...
7.Idealist? Daca citesti in diagonala o sa intelgi tot aiurea... Iar confunzi lucrurile si le amesteci...Apropo de standardele de poluare, citeste mai sus...tot din 1970 avea asa ceva si intreaga Europa COMUNITARA. Trabantul era facut intr-o alta tara...sau mai bine zis, alta lume...Treaba cu pretul de 5 centi pe litru am zis-o la misto, ca fantezie, dar am spus clar ca ar crea o catastrofa...exact ca la americani. Stii ce inseamna in cifre “nevoia” americanilor de a se da cu vapoarele pe strada? NUMAI surplusul de emisie de CO2 fata de masinile europene - 350/375 g CO2/km(US) – 150/175 (EU) = 200 g/km X 15.000 km/an(rulaj mediu) X 100.000.000 masini (am pus DOAR atat, adica mai putin de jumatate din parcul auto american) = 300.000.000 tone CO2...NUMAI SURPLUSUL!!! Sa fie primit...treziti-o pe FEMA si pregatiti-va sa le intampinati pe surioarele Katrinei care ard de nerabdare sa va viziteze...Aaa, si mai trimiteti vreo 300.000 de soldati in Irak ca pe ailalti 200.000 i-au omorat irakienii si nu mai are cine sa protejeze sondele si conductele de petrol si nu mai ajunge marfa in tara ... Sunt din mahala ca i-am facut bivoli pe americani? Daca nu spuneam asta, insemna sa mint...si o spun cu toata convingerea, de cate ori e nevoie fiindca m-am documentat...
8.Cumva in aia 3 birocrati ai bagat si oamenii din research si development? Ca atunci, paritatea e corecta. Lucratori putini nu inseamna neaparat organizare proasta...poate sa insemne foarte bine si automatizare...
Acum 6000 de ani nu exista Britania...ooof, grea mai e biologia asta...Iar schimbarea nu e neaparat paguboasa...doar americanii o vad asa si au ajuns in rahat...Ai auzit de KAIZEN?
9.Ce tot vorbesti acolo frate? Ilegalitate?!?! Era vorba de o lege care ii impiedica sa devina mai puternici...Cam acelasi lucru il au si americanii. Legea antitrust.
Poate imi explici si mie cum poate Ford, cu un profit simbolic sa cumpere VW care acum mai e si in gasca cu Porsche care valoreaza si ala un vapor de bani...
10.Treaba cu muncitorii de la Ford e ca in bancul cu vaca: “Ce-i faci vecine la vaca ta de a ajuns sa dea 30 de litri de lapte pe zi? Dimineata, ma duc la ea, o scarpin dupa ureche si o intreb: Draga mea, astazi ce avem, lapte sau carne?” Aveau de ales intre bani mai putini/ mult mai putini si deloc...A fost foarte simplu...
11.Probabil vroiai sa zici cererea, nu saturatia...oricum e gresit, in sensul ca si pe o piata nesaturata, produsele de calitate vor avea cautare...Exemplul cel mai bun: Roamania. VW si Skoda sunt cel mai bine vandute masini de import in Ro. Si asta pentru ca oamenii sunt convinsi ca sunt bune...mai bune decat multe alte masini care sunt mai ieftine la aceleasi dotari si performante...
12.Asta din ce carte ai luat-o? Pe langa faptul ca este foarte ambigua (care extra, care toti banii, platiti cui si primiti de la cine? S-or face niste deduceri pe-acolo dar mie imi suna a spalare de bani si evaziune fiscala....aaa, mi-a picat fisa: e o procedura brevetata de ENRON...) mai e si faptul ca nu se pupa cu situatia: cate investitii in “infrastructura” si proiecte sa fi facut GM de a tocat atatia bani? Asta e, in proportie de min 80 %, pierdere operationala...adica management de 2 bani...ca daca faceau investitii alea alea, acum culegeau roadele...Ce fac ei acum? Inchid uzine, dau oameni afara si elimina modele din productie...
13.La unde? Sa spun sigur ca nu te pricepi? I`m already here dude! Citeste mai jos si mai vorbim...
14.“Europenii nu-si pot permite asa ceva”...Passatul are V6 de 2.8 si 2.9 din 1989. Nu mai vorbesc de BMW si Mercedes. Faptul ca in America tot prostu` isi poate lua o masina cu motor V8 (si isi ia, ca nu poate sa rateze o superoferta, DUH) se datoreaza politicii iresponsabile de preturi la combustibili...La care se adauga si “Gas Guzzler Tax” care este o mostra perfecta de nesimtire americana...iar cireasa de pe tort a fost “Tax Loophole-ul” dat de Bush pt. Hummer...sfidare grosolana a bunului simt elementar... Prea putini au bunul simt sa-si ia o masina decenta cu un motor decent...
Daca am vazut un motor V8? Hmmm... Sa vii la mine sa te invat ce si cum ca sunt satul de fiare...O sa ai ce la cat esti de priceput. Dar vezi ca nu lucrez cu dolari...o sa trebuiasca sa-i schimbi in euro ca sa platesti cursurile...
Cat despre V8 cu o singura axa cu came, here it is...arhitectura acestui motor e aceeasi din 1964 pana cel putin in 1996...Nici nu se mai poate spune ca au dormit pe ei...au hibernat de-a dreptu`...noroc cu japonezii ca i-au mai scuturat nitel si s-au mai miscat si ei ...
http://www.ls1howto.com/howto/fbody/camswap/pics/140removecamgear.jpg
http://www.ls1howto.com/howto/fbody/camswap/pics/220dottodot.jpg
http://www.ls1howto.com/howto/fbody/camswap/pics/180oilcam.jpg
Adevarul e ca multi n-au habar da-si dau cu presupusu`...:))
@AndreiRN (again)
Iar ai reusit sa dai o gramada de dude in cateva randuri...
Ai tu ce ai cu cojile de masini de 70-100 de ani care merg de paispe mii de ori mai bine decat alea noi...hai sa-ti explic in cateva cuvinte ce se intampla cu aceste bunicute ale strazii...
* ori au fost masini-cult care mai mult au fost spalate/frecate/polishate decat conduse si tinute prin garaje cu anii si rulate cateva sute de mile/deceniu
* ori au fost recuperate de restauratori sau hot road-eri de prin cimitire si au schimbat aia tot la ele in afara de seria de caroserie...sau chiar sunt replici si nu mai au nici un surub original...:))
Masina de 60 de ani? Dude, stii ce inseamna asta? Ca masina aia a fost produsa in 1947...Cu o masina din asta, si daca ar functiona ca noua nu ai putea sa circuli in traficul de zi cu zi...Din foarte multe motive...iti dau unul singur: emission standards. For the rest of them, just ask...
Milioane si milioane de masini exportate?!?! WTF!! Unde? In afara de Mexic, si nici acolo prea multe, unde ar mai putea sa dea americanii junghiurile lor? Canada nu, ca au si ei productie si putere de cumparare...Mai raman tarile din America de Sud unde benzina e relativ ieftina (comparativ cu Europa, nu raportat la puterea de cumparare de acolo). Problema e ca o masina, ca sa mearga, are nevoie, pe langa benzina, si de piese (mai ales daca e SH). Si aici te-apuca rasu`...
Fiat, Peugeot si Renault...da` mi le-ai dat pe exemple...:))
Volkswagen se poate dispensa de piata SUA fara probleme. Ei au devenit ceea ce sunt cu vanzarile din Europa, America de Sud, China, Australia, Mexic samd. In China au vandut, doar in 2007, 900.000 de buc...Si nu cred ca ceilalti ar da faliment in 6 luni. Poate ca pentru BMW si MERC ar fi o lovitura. Oricum nu atat de dura...
Nu stiu cum faci da` reusesti sa te contrazici singur: in articol se zice ca piata se prabuseste si tu zici ca se vand masinile in draci...Poate poti sa ma lamuresti, daca tot stii atat de bine realitatile din America de ce GM e in ditai rahatu` (si ceilalti doi ii masoara adancimea...) in conditiile in care, dupa cum zici tu, masinile se dau ca puii de Crevedia pe timpu` lu` Ceasca...Daca nu stii, iti spun eu: THEY SUCK...
Nu cred ca te pricepi prea bine ca daca te-ai fi priceput ai fi stiut. As putea sa-ti dau mostre de tehnologie americana folosita la masini moderne...inginerii de la alde Merc, BMW sau Audi se tavalesc pe jos de ras...
Parerea mea: nu faci bine ca le plangi de mila unora si altora...te neglijezi...
@AndreiRN
Asta ar fi cel mai important/singurul criteriu dupa care se stabileste calitatea unei masini??? What a joke...inseamna ca Loganul (nu ca as avea ceva cu el, pur si simplu e cel mai bun exemplu in acest sens) e superscula de masina la capitolul fiabilitate fiindca si acu` avem cel putin cateva mii de Daciute 1300 in circulatie :-))))
Probleme de fiabilitate au TOTI producatorii inclusiv Toyota care e/era pana nu demult nr. 1 (anul asta au avut un recall de vreo 470.000 de unitati si pe chestie relativ grava, ceva pe la calculatorul motorului). Poti numara pe degetele de la o singura mana recall-uri la fel de mari/mai mari decat asta.
Calitatea si fiabilitatea nu se mostenesc (din fericire) de la o generatie la alta. Producatori cu nume sonore si cu modele care au ajuns piese de muzeu/colectie, astazi nu mai exista iar altii care acu` 40 de ani faceau cutii de pantofi cu roti acum fac legea pe piata...Audi tinea, la momentul lansarii modelului 80, de grupul Volkswagen care, de vreo 15 ani incoace este liderul generalistilor europeni la capitolul fiabilitate...not bad, huh?
Si ar mai fi un aspect: masinile pe care le producea Audi acum 30 de ani erau dintr-o clasa inferioara...erau masini de consum...si nici nu avea un nume care sa te gadile la ureche...Mercedes nici nu producea masini care sa concureze Audi 80. Ai cam incurcat borcanele...
@roxmary
Nu cred ca sunt cel mai in masura sa-mi dau cu presupusu` dar incerc si eu o parere...
Nu stiu ce fel de motor are masina dar, in cazul in care distributia e pe curea, pe la 130.000 ar trebui sa fie schimbata, la pachet cu intinzatorul si rola/ele de sprijin...nasol e ca o curea de distributie uzata nu da nici un semn de avertizare ca ar fi necesar sa fie schimbata. Singurul semn pe care il da e ca se opreste motorul (in cele mai multe cazuri pentru totdeauna). Si asta fiindca motorul se transforma in salata de pistoane si supape...
In principiu, masina e o gramada de fiare si fiecare in parte ar putea produce un zgomot anormal...Problema e ca nu au un "timbru" specific si multe suna la fel...e nevoie totusi sa mai "socializezi" cu oamenii de la service.
In orice caz, daca face doar in miscare si nu si pe loc, motorul ar putea fi exclus din calcul...
Neaparat trebuie verificat tipul de distributie al motorului si daca e pe curea, musai sa fie schimbata cat mai repede...
PS. Multam fain pentru aprecieri...Jos palaria!...asa ceva se intampla extrem de rar...:)
@bbbobbbo
In articol nu scrie ca lasase pistolu` in rezervor...asta se deduce din poza si din informatiile de background...
In sfarsit, eu as face asa cum spui tu...daca ar fi sa ies la plimbare "luat"...ceea ce nu s-a intamplat si nici nu se va intampla vreodata...chiar daca doar ai gustat si mergi prudent, poti sa patesti pocinoaga mare daca da vreun bivol peste tine...platesti singur toate oalele sparte...
In sfarsit, am auzit de cazuri in care individului i se duce inima in izmene atat de adanc la vederea echipajului ca nu mai stie nici cum il cheama...De fapt am vazut la tv pe la americani ca fug astia disperati pe autostrada (si nu numai) cu politia dupa ei fiindca ori le expirasera numerele ori aveau un stop ciobit ori...
Ultimele comentarii
27 in total