@ AndreiRN
1. Multumesc...O sa-ti trimit o poza cu statuia cand o fi gata...mai spre primavara incolo ca s-a stricat vremea si am oprit santieru...
2. Cand vrei sa-mi dai dreptate, e suficient sa nu raspunzi...Dar repetitia e mama invataturii...5 mil. $ e mai "ieftin" decat 11. DAR NU E GRATIS...
Un fel de malpraxis institutional...Asigurarile platesc pentru recall numai daca fabricantul are contract de asigurare pt. asa ceva...procedura care miroase a frauda si fonduri "ametite"...Firmele cu staif baga banii pt. prima de asigurare in calitate...e mai ieftin...
3. Lada...piata din UK...
4. Nici eu nici tata meu nu avem fabrica de cauciuc...iar colierul, daca nu rugineste si nici nu-l rupe vreun mecanicos din asta de duminica la strangere/desfacere, tine si 100 de ani...cauciucu` se duce naibii, in special la strangere. Forta aplicata se imparte la o suprafata mult mai mica (mai putin de 30 %)ceea ce nu se intampla veci pururi cu colierul-resort. Ala strange exact cat e nevoie...
Solutia cu sarma e oricum proasta...la firmele serioase nu se foloseste...
Ce sa-i faci daca vrea omu` masina ieftina...tre sa "plateasca" cumva pretul competitiv...
5. Textul asta a mai fost servit o data...fii mai creativ...
6. Imi pare rau, site-ul nu-mi da posibilitatea sa-ti fac o schema...
@ AndreiRN
Casti cu telefonul incorporat? Daca or fi, costa o casca de bani...De bluetooth-uri pentru casca am auzit...indiferent de solutie, nu prea se impaca cu casca integrala si cu cagula (care sunt folosite cu preponderenta de motociclistii de pe-aici)...plus ca manevrarea telefonului in mers, cu manusi, aduce a ritual sinucigas...
@ AndreiRN
1. Lege socialista?! Revino-ti varule!! La baza pachetului de legi sta o INITIATIVA COMUNA. E adevarat ca determina eforturi substantiale, dar nu e catusi de putin o chestie socialista...Ma rog, e normal sa spui o asa enormitate fiindca nu stii care e scopul ei...
Zeci de ani inainte? Astea sunt ca milioanele si milioanele de masini SH exportate in India si China...Si daca spuneai cativa ani, tot era prea mult...
2. Asta cu masinile construite in mod intentionat nefiabile e de-a dreptul fantasmagorica...Daca Mercedes ar putea sa faca masini superfiabile, ar face...cine cumpara asa masina noua nu renunta la ea doar cand se defecteaza de nu mai poate fi reparata...ci mult mai devreme...Si daca ar fi asa, inseamna ca europenii pot face masini bune dar nu vor; americanii vor da` nu pot...
3. Expresia era din engleza si cu ghilimele. In schimb mi s-a parut de mahala sintagma de la punctul 4 din postul tau...
4. Asta n-o sa se mai intample veci pururi...America incearca acum sa ingenuncheze Europa (vezi razboiul din Iugoslavia) ca i-a cam luat fata...
5. Omule, ESTI BOLNAV...du-te si cauta-te...eu am schimbat subiectul?!?! Uita-te mai atent: ti-am zis ca India si China nu sunt destinatii pentru SH-urile americane si tu mi-ai raspuns ca in `60, guvernul roman avea masini SH americane...iar eu te-am readus pe subiect...pe care oricum nu-l stapanesti...Esti dus cu capu` rau de tot...si ca sa-ti raspund si la duda asta, motivul pentru care s-a facut asta a fost ca masinile americane erau fatoase (si fitoase). Si ca sa nu cheltuiasca prea mult pe ele, ca tara era saraca, le-au luat SH...sa stii ca nu se face primavara cu o randunica...erau piese de muzeu atunci...si si acum...si e foarte bine asa...
6. Vorbesc fiindca stiu...tu n-ai habar...si mie mi s-a parut aiurea dar mi s-a confirmat din sursa cat se poate de sigura. S-au dat si in America. Nu multe, e foarte adevarat. Si asta din cauza ca pe vremea aia, Ceasca vroia sa exporte orice si cat mai mult ca sa aduca valuta in tara: castraveti in Bulgaria, orez in China, ceasuri in Elvetia si masini in America...si-au dat seama repede ca e pierdere curata si s-au linistit...Ideea era alta: faptul ca esti prezent pe o piata nu inseamna neaparat ca ai si succes, apropo de Opel-urile exportate in America in `70...
7.Cand ti-am zis de treaba cu brainwashing-ul, n-am glumit si nici n-am aruncat cu noroi...daca nu mai stii ce a insemnat epoca si lumea comunista atunci e clar ca ti-au spalat astia creierul...si e posibil sa nu fi fost detergent ci vreo solutie coroziva ca nici un detergent nu poate sa curete asa de bine...
8.”...unul dintre inginerii care au aprobat sistemul...” fara aprobarea ta nu se putea dom` inginer...Felicitari pentru pretioasa iscalitura...Inca esti in contradictie cu principiul de baza KAIZEN...deci, mergi pe burta in continuare...
9. Multumesc foarte mult pentru informatie...fug repede sa ajung inaintea lor ca sa prind creditul...s-ar putea sa am bonitate mai buna...Oricum, problema banilor e in planul 2...problema principala e ca actionarii VW nu ar vinde pachetul majoritar lu` FORD...Ford copiat dupa VW am mai vazut, invers nu...
10.Daca stiai sa citesti cat de cat nu mai puneai prima intrebare, unde ai deja o greseala...Vorbesc romgleza ca sa-ti fie tie mai usor ca vad ca romana iti pune mari probleme...de fapt, ce zic eu ca-ti pune probleme? E o adevarata provocare...cea mai buna mostra in acest sens: “PATRUNZIME”...nu mai vorbesc de formele de plural in i si altele...
Cat despre parveniti, nu pot sa spun decat ca eu sunt in Romania, tu in America, eu am o singura masina si aia modesta, tu ai vreo paispe dintre care vreo 2-3 sunt custom built iar eu nu sunt inginer la NASA...
11.Da, n-ai inteles...Detaliez: nu piata per ansamblu ma interesa in discutia asta ci evolutia producatorilor americani si anume faptul ca vanzarile lor au scazut in mod catastrofal intr-o perioada de timp relativ redusa...Din motive pe care le-am amintit pana acum de vreo paispe ori...Ceea ce nu se va intampla cu o parte dintre ceilalti actori de pe piata americana: Toyota preconizeaza cresterea vanzarilor...
12. Mosule, informatiile pe care le dai tu aici intra in categoria “DUDE”...iar cu dudele nu se face lumina fiindca pateaza...incearca sa le vinzi la americani ca baietii astia sunt invatati sa inghita tot felu de mizerii fara sa puna prea multe intrebari...
Nu cred ca e nimerit sa-mi zici “fiule”... sunt mai batran decat crezi tu...
13. Daca taceai, filozof ramaneai...deci un intreg grup auto s-a bazat pe o arhitectura arhaica in “dezvoltarea” ulterioara...Keep up the good job guys!
Simplitatea nu duce neaparat la fiabilitate. Asa ar trebui sa se intample, dar stiu o gramada de cazuri de masini simple si proaste...iti dau un exemplu la intamplare FORD PINTO...
Cu toate astea, peste 85 % dintre masinile care circula prin America au cutii de viteze automate care sunt foarte complexe dpdv tehnologic...Nu era mai simplu sa foloseasca niste cutii manuale?
Poti sa te duci deja sa-ti cumperi bicicleta...iti recomand un mountain bike, poate vrei sa mergi si pe la iarba verde cu ea...TOATE masinile care se produc de vreo 5 ani incoace functioneaza pe baza de module electronice (calculatoare/ECM – Engine Control Module), samd...nu mai poti sa faci diagnostic la o masina fara tester electronic...iar cu testeru` nu stie sa umble chiar oricine...
14. Asta-i foarte tare....Masini puternice ..Nu mai debita frate ineptii din astea ca e de-a dreptul jenant...Stii ce reprezinta raportul CP/Kg si CP/litru de cilindree? Motoarele erau si sunt puternice fiindca erau/sunt imense (nu doar mari)...insa cand le pui pe masini foarte grele, puterea aia nu mai face doi bani...
N-ai auzit niciodata de Jaguar, Aston Martin, MG, Lotus, Lancia Delta Integrale, Alfa Romeo, Ford Capri, Escort, Opel Manta, VW Golf GTI, Audi RS2, BMW M5, Mercedes, etc, etc? Europenii au avut intotdeauna posibilitatea sa-si cumpere masini performante si unele chiar la scoruri decente...cine n-a avut nevoie de “putere” si-a luat masina cu motor de scuter... Masina puternica poate fi considerata de exemplu Golf 3 din 1995 cu motor de 2000 cmc de 150 CP...nu acelasi lucru se poate spune despre Ford Taurus din 1995: motor V6 de 3000 cmc de 140 CP...
Patetic e Tax Loophole-ul dat de Bush pentru Hummer si derogarea la Gas Guzzler Tax...sunt sigur ca degeaba-ti zic de ele ca oricum n-ai habar...
15. Multe chestii pe care nu le intelegem le consideram aberante...multe dintre solutiile tehnice aplicate pe masinile de strada provin din F1 sau WRC...care sunt saci fara fund...Bugatti s-ar putea sa fie banca de tehnologii performante a grupului VW...Oricum, eu, daca vreau sa-mi cumpar asa ceva, ma costa 1 mil de EURO. Nu ma intereseaza cat ii costa pe ei s-o faca...treaba lor. Ideea era alta. Vorbeam de politica iresponsabila. America e lider la capitolul asta...regimul armelor, razboaiele interminabile pentru petrol, usurinta cu care se iau permisele de conducere, etc, etc...si nu cred ca-ti interzice cineva sa-ti cumperi Veyron in America.
16. WHEW! Ce bine e ca am certitudinea ca e imposibil sa stiu ce ai uitat tu...Daca toata informatia pe care ai avut-o sau o ai e la fel ca cea pe care ai prezentat-o pana acum, NU, multumesc, chiar n-am nevoie...faptul ca ai uitat-o a fost, de fapt, rezultatul actiunii mecanismului de autoprotectie (ala care elimina junk-ul)...pacat ca mecanismul a inceput sa dea rateuri...
Oricum, ai evitat subiectul cu o caramida sfaramata in piept in mod rasunator. Ideea e ca n-ai stiut un lucru elementar si ti-ai permis sa pui sub semnul intrebarii acest lucru fara sa verifici inainte mergand pe principiul ca esti prea destept ca sa gresesti...De fapt, acum se leaga...astia din jurul tau sunt asa de ignoranti incat tu te simti ca un geniu in comparatie...Mai uita-te o data...
17. RASPUNS GRESIT dar un exemplu CORECT de abureala a fraierilor de americani.
Constructorul SAAB este detinut de americani. Masina SAAB e orice numai americana nu. Modelul SAAB 9-3 cu motor care functioneaza (si pe) E85 e un amestec de SAAB (ingineri suedezi) si OPEL (ingineri germani). SAAB-ul la care te referi tu e modelul 9-2X respectiv o tentativa jalnica de a-i prosti pe americani sa cumpere un Subaru Impreza la pret mai mare punand pe ea niste embleme de SAAB. Asta-mi aduce aminte de Daciile noastre amarate pe care baietasii puneau embleme de Renault... Ce sa-i faci, fraieru` american pune botu` si banu mai usor la marci “suedeze” ca s-o fi saturat sa vada peste tot in jurul lor masini japoneze...
Sasiu mai au doar masinile americane fiindca le este prea greu inginerilor de acolo sa gandeasca o caroserie monococa la fel de solida/mai solida ca/decat un sasiu...
18. Nu fac nici un raport...iti dau cifrele si ti le calculezi singur ca doar tu esti inginerul, nu eu...
US: pop – 303 mil loc, sup. – 9,6 mil. Km2, emisie CO2 - 5,877 miliarde tone
EU: pop – 704 mil loc, sup – 10,5 mil Km2, emisie CO2 – 4,984 miliarde tone
Ca sa-ti usurez munca ca poate-ti prinzi urechile, iti mai dau o informatie utila: amprenta de carbon (carbon footprint) e urmatoarea: US – 20,4 tone per capita, per year; EU – in jur de 7 tone... iar emisia de CO2 in sectorul transporturi din US e aproape 2 miliarde de tone...
In California e aerul atat de curat incat a fost nevoie sa se infiinteze CARB-ul. EPA nu mai facea fata singura problemelor care tineau de poluarea aerului...
Iar asta cu aruncatul gunoaielor in paduri si rauri e o inexactitate crancena (am folosit un termen cat se poate de elegant). Ia tu la rand padurile din NL, DE, FR, SE samd si vorbim dupa...
19. Nu sunt varule aceeasi firma...sunt firme diferite care fac parte din acelasi grup...si fac masini diferite...pe platforme comune dar cu identitati separate...
Tot n-ai renuntat la enormitatea aia cu indispensabilitatea pietei americane? Parca ti-am spus ca pentru VW ar fi de fapt un castig daca ar lasa balta piata americana...Macar daca-mi repeti un argument, incearca sa gasesti unul valabil...stiu, o sa-ti fie greu...
20. Eu nu le-am vazut ca nu am fost niciodata in America...Si si daca as vedea vreuna, nu ti-as arata-o...efortul ar fi inutil...
@ AndreiRN
Mi-am incalcat promisiunea fiindca de data asta chiar ai zis-o...
Dintr-un punct de vedere ai dreptate, recall-ul si fiabilitatea nu fac tovarasie...sunt multe cazuri de masini varza pentru care uzinele nu fac recall...Eu n-am auzit sa se faca recall la SuperNova pentru inlocuirea radiatoarelor care se spargeau ca farfuriile la o petrecere greceasca...Recall-ul se face cand apare o problema GRAVA...asa cum e cazul de fata: poti sa iei foc din cauza scurgerilor de benzina...cam aceeasi poveste e si cu esapamentul de la Honda...din cauza coroziunii accelerate se poate intampla sa ti se fractureze tubulatura de evacuare si sa faci o frumusete de accident...In cazul multor recall-uri se mascheaza problemele grave cu motivatii puerile ca sa nu le afecteze imaginea...Recall-ul e solutia de avarie pentru evitarea unor adevarate catastrofe de imagine care se reflecta aproape imediat in cifrele de vanzari...
Oricum, se pare ca si Toyota a luat-o la vale...e al 2-lea recall masiv intr-un singur an (cumulat, aproape 700.000 buc.). O sa plateasca pentru asta de 50 ori mai mult decat economia pe care au facut-o prin inlocuirea colierelor adevarate cu mufe din plastic...cei de la Toyota nu sunt la prima duda de acest gen...ei folosesc de mult coliere din sarma (sau chiar sarma pur si simplu - sic!) in loc de coliere din straif de tabla de inox sau coliere-resort din otel...
De ce nu ai spus pana acum ca esti Chief Executive Officer la Ford?
@ AndreiRN
Felul tau de a pune problema mi s-a parut tare ciudat si am avut multe dubii in ceea ce te priveste. Noroc ca am dat peste postul lui “BIOFREACK” de la articolul http://www.automarket.ro/stiri/pretul-benzinei-in-tarile-lumii-7895.html... M-a lamurit pe deplin. O sa-ti mai raspund doar la postul asta si te las in pasiunile tale ca esti irecuperabil...
1. La capitolul poluare europa are mult de recuperat. Doar uitate in jur.
2. Nemti au o singura masina buna. MBZ. Dar americane cam toate inainte de '70 sunt valoroase. '87 si este custom built limo truck.
3. Masini pt care oameni au dragoste si pasiune.
4. Serius!!! Au vazut ei convertor catalitic in ani '70? Glumesti.
5. In romania masinile americane SH erau la guvern in ani '60 - '70.
6. Macar DACIA avea un nume romanesc chiar daca era de la inceputuri un Renault. Canadieni nici macar un nume al lor nu au.
7. Serios!!! Africa?? Si eu care credeam ca vb serios. DA.
8. Automatizarea manuala de la fabrica Logan am vazut-o. De aceea milioane de oameni vor macar rahatul american. Cand eu predam Kaizan tu probabil inca te jucai cu lopatica in noroi ca nisipul era prea scump.
9. Offfff .... Porsche a proiectat primele VW si dintotdeauna a fost partener. In pierdere financiara si tot are Ford maruntis pt VW.
10. Mda. cine ... cu vacile tot cu vacile este.
11. Asta a fost dintotdeauna dar tu nu analizezi in patrunzime motivele unei cresteri masive a vanzarilor de produse noi.
12. Corect. Principiile economiei de piata libera iti sunt straine.
Ai auzit si tu de ENRON!!! Si ce pierderi au declarat? Sau ai auzit si tu 3 vorbe si acum cica le sti ca un expert?
13. Am citit. Si??
14. Are ca sa vanda si ei in US.
Politica iresponsabila are ce ce permite 1000cp in public pe mana unui amator.
Asa cum ai tu?
15. Pai apuca-te de facut placinete ca poate acolo esti mai talentat.
1.Varule, iar ai dat cu bata-n balta… USA nu a semnat Protocolul de la Kyoto…De ce oare?!?!?! Ca sa poata sa polueze dupa pofta inimii...Iti zisesem ceva si despre Hummer Tax Loophole si despre Gas Guzzler Tax...Despre astea n-ai nimic de zis? Ti se par OK? Daca da, atunci nu mai vorbi de lupta americanilor impotriva poluarii fiindca te face mai ipocrit decat insusi George Dabal Iu Bush...Ceea ce nu-i putin lucru...
2. Ti-am mai explicat o data ca nu varsta companiei face masina buna. E adevarat ca putina experienta si traditie nu strica...Important e ce stii sa faci cu ele...Daca astepti ca astea sa faca treaba pentru tine, ai pierdut deja...poti sa strangi jucariile si sa pleci acasa. Pana una alta locul 2 in lume e ocupat de o firma care, acu` 40 de ani facea fisete cu roti...Nemtii au o singura masina buna? LMAO...Nu sunt un pasionat BMW dar astia ma fac sa dau cu basca de pamant...Sunt singurii care nu au motoare pe benzina supraalimentate (asa cum iti plac tie desi si aici te inseli, e o intreaga discutie, da` n-o mai fac fiindca oricum esti paralel...) care sunt si cele mai performante (cu mici exceptii) . Americanele dinainte de 70 valoroase sunt alea restaurate sau remanufacturate. Poti face aproape orice masina valoroasa daca o restaurezi ca la carte. Eu vorbeam de masini STOCK. Stii ce-i aia?
Custom built? Citeste mai sus...cu ceva mai multa atentie...
3. Oamenii au dragoste si pasiune pentru foarte multe lucruri...dintre care unele sunt “plain fucking stupid”...exista oameni super pasionati dupa bomba ecologica “Trabant”...sau dupa capace de bere...sau dupa casti de tablite de identificare ale soldatilor ruginite si patate de sange...sau...sau...
4. Au vazut, si l-au pus prima data la cativa ani dupa americani...La americani s-a pus asa devreme fiindca era dezastru...ca si acum... Cine nu invata din istorie, e condamnat s-o repete...
5. La intrebarea asta raspunsul s-a potrivit ca nuca in perete...Vorbeam de alte tari...India si China, remember?
6. Nume pe care l-am facut de cola cao de-a lungul timpului prin calitatea masinilor...Dacia s-a exportat si in America intr-o vreme...intreaba-i pe oamenii de acolo ce parere au despre ea...o sa te faca sa te simti mandru...
7. Cand ai plecat frate din Romania de nu mai stii ce inseamna comunismul?!?! Zi-mi si mie ce fel de detergent folosesc americanii astia pentru brainwashing ca vad ca la tine a fost tare eficient...a sters tot...
Cat despre treaba cu 5 centi/litru, invata sa citesti mai cu atentie...o sa vezi chiar de-acolo ca am spus ca nu e viabil...Numai in America, oamenii care citesc printre randuri si asculta printre cuvinte sunt considerati “din mahala”...intreaba-l pe George Carlin ce crede despre asta...o sa fii surprins...
8. Unde gasesti frate exemplele astea??? Fabrica Logan... DUH… De ce nu dai si tu exemplu “DIE GLAESERNE MANUFAKTUER” din Dresda ? Sau uzina Mercedes de la Sindelfingen…sau a lu` BMW de la Munchen…sau a lu` AUDI de la Neckarsulm/Ingolstadt ??? RAHATUL AMERICAN nu mai ajunge prin Europa sau in alte parti ca il consuma cu nesat americanii...nu mai ramane nimic de ei…
Trebuia sa mergi pe burta in ceea ce priveste KAIZEN-ul...l-oi fi predat la gradinita unde orice BS este ingurgitat fara prea mare discernamant...nu numai ca l-ai scris gresit, dar ceea ce propovaduiesti e in CONTRADICTIE TOTALA cu principiul de baza KAIZEN...”CONTINUOUS IMPROVEMENT”... Sorry for you pal...Daca n-ai nimic consistent de spus pe un subiect, nu te cobora la nivelul copiilor de la scolile speciale sa ma iei cu “jucatul in noroi”...GROW UP MAN!!!
9. Poate imi explici CUM si DE UNDE face rost FORD de banii sa cumpere NUMAI Volkswagenul SINGUR (fara PORSCHE)...hai ca mi-ar prinde bine...pe acelasi sistem as putea sa cumpar si eu Chrysleru` ca tot l-a lasat Mercedes in pustie...
10. Again, daca n-ai un punct de vedere pertinent mai bine da skip...o impresie proasta e mai dezavantajoasa decat o impresie lipsa...
11. Nu era vorba de cresterile/scaderile de vanzari la general...era vb de o categorie anume...
12. Nu m-am laudat niciodata ca sunt un expert in economia de piata...Lumineaza-ma (ne)...o sa-ti fim vesnic recunoscatori...
13. Ai citit? Sa inteleg ca nu ti s-a parut convingator? Hai sa-ti mai dau vreo 2-3 informatii de background: asta a fost o configuratie standard pentru motorul-LEGENDA (what a joke) V8 de la Chevrolet care a fost montat pe mai toate modelele Chevrolet de prin 1964 pana ha ha in vreo 1996 si a culminat cu guess what? CORVETTE!!! Care cica era vitrina tehnologica a lu` Chevrolet...SOOOO PATHETIC...
14. Ca sa vanda si ei in America? Again, daca nu ai habar, da-i skip...Volkswagen vindea in 1989 un numar insignifiant de masini in US...nu s-au complicat ei pentru piata americana sa puna o bestie de motor pe o masina din asta (BTW, a fost si pe Golf 3)...Grosul s-a dat in Europa...care avea o piata suficient de matura pentru asa ceva...
Masina de 1000 CP costa 1.000.000 (UN MILION) de EURO. Cu banii astia, in America iti iei vreo 2 Gulfstream-uri...pe care le poti infige in Empire State Building (ca WTC-ul s-a facut nisip pentru plaja de la Daytona) si-ti mai ramane si de vreo 5 bucati de mitraliere M-16 (pe care le cumperi cu buletinu de identitate) plus munitie suficienta pentru a ataca Cuba si Venezuela...Asta ca tot vorbeam de politica iresponsabila...
15. Sa fac placintele? Daca venea de la cineva care se pricepe, mai ziceam...Tu mi-ai dovedit ca n-ai nici o autoritate in acest sens...Sa nu stii tu ca V8-ul cel mai comun in US are o singura axa cu came...Daca ti-as spune ca esti ignorant ar insemna sa te laud ca nici n-ai avut inspiratia sa mergi pe burta...
Cat despre ultimul tau post, scurt si la obiect:
E 85 – SAAB 9-3
US CO2 Emission in 2006 – 5877 milioane tone metric (MMTCO2)...adica aproape 6 miliarde de tone (si astea sunt cifrele oficiale ale guvernului american...realitatea ar putea fi mai dureroasa)
Firme auto europene in proprietate americana – una dintre putinele chestii destepte pe care le-au facut: diviziile europene ii scot din belea...adica Ford si Opel, ca celelalte marci europene detinute de americani sunt “cantitate neglijabila” dpdv al cotei de piata...Oricum, VW, MBZ, BMW, Audi, samd n-au treaba cu americanii...
In anii `80 si Dacia vindea in America...
Ultimele comentarii
27 in total