Eu vreau sa inteleg de unde tot scoateti astea cu - se retrage Hamilton.
Eu stiu ca britanicul are contract pana la sfarsitul lui 2020, la fel ca si Vettel.
A declarat Hamilton ca se gandeste la retragere? De unde ideile astea cu „se retrage Hamilton”???
In actuala competitie poti concura lejer pana la 45 de ani si sa fii in top. Singura problema e daca intrerupi competitia cativa ani, cum a facut Schumacher. Daca ai continuitate poti sa te lupti si la 45 de ani la titlu cu o masina foarte buna.
Hamilton o sa faca in ian 34 de ani. Mai are cel putin 5 ani de cariera la cel mai inalt nivel, fara sa se chinuie prea mult. Dupa 40 de ani e alta poveste, trebuie niste sacrificii.
Alonso are 37 de ani. Varsta nu e deloc o problema. Masina si competitia in sine. Are dreptate cand spune ca F1 a evoluat intr-o directie care reduce foarte mult contributia pilotului.
Si nu cred ca o sa mai revina pentru ca nu va mai avea loc la o echipa de top. Ar fi Mercedes, Ferrari sau Red Bull. Nu cred ca in 2 ani o sa apara McLaren in top sau Renault. Dar la astea 3 nu are loc, pentru ca ar fi semnat deja pentru ele. Si nici nu cred ca anul viitor se va baga in prea multe competitii. Dupa atatea dezamagiri si frustrari la Ferrari si McLaren, omul asta chiar are nevoie de o pauza.
Eu tind sa cred ca e ultima cursa in care il mai vedem in F1. Fara el si cu nivelul asta, anul viitor McLaren abia daca mai strange 10 puncte.
De fapt stirea e alta - Kubica isi cumpara locul la Williams cu 10 milioane de euro.
Asta i-a convins pe cei de la Williams sa-l aleaga.
33 de ani, probleme medicale, 8 ani fara monoposturi... talent poate ca inca mai este acolo, dar cine stie daca mai are potentialul sa-l scoata la suprafata. O sa vedem. Pacat pentru Ocon. Asta e F1 de azi - banii sunt mai importanti decat talentul, pentru ca echipele mici nu sunt ajutate sa aiba independenta de a-si alege pilotul.
Dar voi nu ati luat decizii proaste in viata? Sunteti mandrii de deciziile voastre? :))
In 2007 Alonso trebuia sa ajunga la Ferrari, LdM deja stabilise treaba, dar Todt s-a gandit ca nu vrea sa lucreze cu omul care l-a batut pe Schumacher 2 ani la rand. Todt care la sf de 2007 pleca de la Ferrari. Daca Todt ramanea vreo 10 ani intelegeam sa se opuna. Alonso la Ferrari in 2007, omora spectacolul pentru 2007 si 2008.
La McLaren, in 2007, a fost singur impotriva tuturor. Se lupta cu propria lui echipa. Voi vorbiti ca are caracterul mizerabil. Pai aia de la McLaren, care ii dadeau setarile lui Hamilton? Sau Hamilton care copia setarile lui Alonso? Astia cum sunt? Au adus un dublu campion mondial si pe urma au vrut sa-l faca campion pe Hamilton. Comportamentul lui Alonso a fost justificat in situatia aia. Dar cum voi nu luati decizii gresite in viata, cum nu aveti mari provocari, normal ca nu intelegeti.
Singapore 2008 nu e vina lui, ca nu el l-a pus pe ala sa intre in zid. Ala putea sa-si vada de cursa si toata lumea era fericita. Briatore a platit pentru asta. Ce vina are Alonso? Treaba lui e sa conduca masina. Punct.
La Ferrari a venit pentru ca te gandesti - Ferrari sigur vrea sa castige. Vrea mereu. 2010 - Domenicali i-a distrus sansele la titlu, desi in multe curse masina Ferrari era a3a din competitie. O cursa perfecta trebuia sa faca Ferrari si fix pe aia a stricat-o ochelaristul ala. Normal ca te certi cu conducerea, dupa ce un an ai tras o caruta si echipa iti distruge sansele. La nivelul ala, nu se accepta greseli in cursele decisive. 2012 - mortul ala de Grosjean l-a scos din lupta. Sa nu mai zic si de Spa 2012, unde Kimi probabil bause cam mult. Dar in 2010 si 2012 Alonso s-a luptat la titlu pana in ultima cursa, pana in ultimele viraje. Ce a facut Vettel in 2018?
Alonso este cel mai talentat pilot din generatia lui. Nu o sa mai vedem in F1 prea curand un pilot ca Alonso. Nici Spania nu o sa mai aiba prea curand un campion mondial. Alonso a fost imens, cea mai buna perioada a lui 2004-2006 si 2010 si 2012. Chiar si la McLaren cu caruta asta, la Baku a reusit sa puncteze, daca tineti minte in ce conditii.
Nu va fi tinut minte pentru cifre, ci pentru stilul sau de pilotaj si ambitia de a lupta pana la capat. Duelurile Schumacher-Alonso ar trebui studiate de orice mucos care vrea un volan in F1, mai ales de autistul ala de Verstappen.
Restul sunt rautatile voastre, acum ca Hamilton castiga sunteti toti fani Hamilton. Daca ramanea cu titlul ala din 2008, furat dupa cum stim, nu mai vorbea nimeni de britanic, care s-a luptat la titlu doar cu cele mai bune masini. Macar Alonso nu a castigat titluri cu o masina furata de la altii, asa cum a facut Hamilton.
Am scris prea mult.
Nu cred ca oricine castiga cu o masina rapida. Si Mercedes anul asta nu a fost gen RBR 2011. La RBR se putea spune ca aproape orice pilot putea sa castige titlul. Anul asta Hamilton i-a fost superior lui Vettel, rivalul sau la titlu. De ex. Vettel a avut o masina la fel de rapida ca Mercedes, dar nu a stiut sa castige.
Din partea mea Hamilton sa castige 100 de titluri, tot un copil rasfatat este, ajutat mereu de echipa. Cand a venit la McLaren habar nu avea sa-si seteze masina. Cand era Rosberg la Mercedes mai fura de la el setarile, daca va amintiti. Sa nu mai spunem ca nu prea ajuta echipa pe partea de feedback. La McLaren nimic, la Mercedes nimic. El e ocupat sa faca pe vedeta. El asteapta masina perfecta cu care sa fuga pe circuit. Da, stie sa scoata totul din masina, gandeste fiecare cursa, stie sa gestioneze cursa, dar are alte lipsuri pe care le consider foarte importante. De ex., ca tot va plac comparatiile, pai Lauda stie mecanica la fel ca un inginer. Prost la fel.
Singurul lucru bun pe care poate sa-l mai faca Hamilton pentru el este acela de a se retrage in plina glorie. Altfel ajunge ca Alonso, care desi e cel mai bun de pe grila, putini mai recunosc asta.
Oricum si despre Vettel in 2013 se spunea ca e o senzatie, iar dupa 2017 si 2018 am vazut cu toti limitele lui, destul de mici. Pe ale lui Hamilton le stim deja, din perioada 2009 - 2013. Apropo, va amintiti cine a ajutat Mercedes sa creasca pana la nivelul 2013? Doar nu Rosberg...
O sa credeti a exagerez daca va spun ca Schumacher in 2014 ar fi fost campion. Schumacher daca avea sansa la titlu devenea alt pilot. Si oricum faci alte curse cand iei pole si pleci primul, decat sa pleci de pe 15 si sa te lupti cu toti berbecii. Nu ar fi dominat campionatul cum a facut-o Hamilton, dar lupta pana in ultimul viraj. Daca simtea ca masina poate, varsta devenea doar o cifra. Ar fi castigat si in 2012 la Monaco, daca maFIA nu il impiedica sau macar un podium daca Grosjean, mortii lui de kamikaze francez. Astea sunt povesti de spus nepotilor, cand probabil va vor spune ca Hamilton e cel mai bun din istorie pentru ca are multe pole-uri si titluri, si victorii. Sa le spuneti cum le-a obtinut, acolo e diferenta.
Comparatiile cu Schumacher sau Senna sunt irelevante, dar vad ca avem un obicei din a incerca asta.
Pe vremea lui Schumacher sau Senna debutai in competitie dupa 20. Senna la 24 de ani. Schumacher la 22. E adevarat ca si Hamilton a venit la 22, dar diferenta e ca el a venit la McLaren si a luat toate setarile de la Alonso si a luat masina aia McLaren pe care britanicii au furat-o de la Ferrari, stiti scandalul.
Senna si Schumacher au pornit de la echipe mici, au invatat totul, au plecat de la zero, nu i-a ajutat nimeni, au ajuns unde au ajuns pe baza talentului pur.
Pe vremea lui Senna si Schumi erau vreo 15 curse pe an, nu 21 ca in zilele noastre.
Senna nu a fost ajutat de echipa sa-si bata coechipierul, Prost. Hamilton in 2007 a avut toata echipa in spatele lui ca sa-l bata pe Alonso, si totusi a fost la egalitate.
Schumacher a venit la Benetton si a construit o echipa puternica, a luat 2 titluri. A plecat la Ferrari, s-a luptat cativa ani sa construiasca o dinastie, a luat 5 titluri. Hamilton a venit la McLaren in 2007, care aveau masina fantastica. A plecat la Mercedes in 2013 si in 2014 a castigat, nu puteti spune ca a construit vreo dinastie pe unde a fost, ci a ales masina cea mai buna.
Senna l-a avut coechipier pe Prost, Hamilton l-a avut pe Alonso si atunci a avut nevoie de toata echipa in spatele lui doar ca sa termine la egalitate de puncte, altfel... Hamilton si-a luat bataie de la Rosberg, cand echipa i-a lasat liberi, ganditi-va ce i-ar fi facut Alonso in 2007, nu mai era Hamilton pilotul de azi.
Sa nu mai vorbim ce curse fantastice au facut Senna si Schumacher cand n-au avut cea mai buna masina. Hamilton e aproape zero la capitolul asta, in 2010 McLaren era a 2a masina si nici nu a contat in lupta pentru titlu.
Un pole in anii 80 era mult mai greu de obtinut decat azi. Atunci exista riscul sa gresesti, sa iesi in afara circuitului si sa abandonezi. Apoi in anii 90 erau vreo 3 echipe care se bateau la titlu, si cumva Schumi reusea sa se mentina in top cu un Ferrari-caruta. La fel cum era mai dificil sa castigi in anii 80-90, cand iarasi orice greseala te putea obliga sa abandonezi sau chiar riscai sa mori, azi daca gresesti, reintri imediat pe circuit si iti vezi de cursa.
Sa nu mai spunem ca in anii 80-90 se concura pe ploi torentiale si pilotii isi riscau viata. Azi la ploi torentiale apare steagul rosu, Hamilton plange ca e prea multa apa, si pilotii se busesc intre ei ca la masinute tamponate.
Schumacher si Senna n-au castigat niciodata cu masini furate, cum a facut Hamilton in 2007 si 2008.
Nu va uitati doar la cifre, pentru ca astea vor fi modificate mereu. Hamilton e un pilot bun al generatiei lui, dar nu cred ca putem sa punem pe oricine langa legendele competitiei, care si-au riscat viata, care au luptat si au construit istoria acestei competitii. Sa nu mai vorbim ca nici Senna si nici Schumacher nu faceau pe papitoii pe la circuit, cu trotinete sau motociclete, doar ca sa iasa in evidenta.
Hamilton are calitatile lui, dar nu a demonstrat prea multe cand nu a fost ajutat de echipa cu ordine sau cand nu a avut cea mai buna masina; nu a demonstrat nimic. Pe cand Senna si Schumacher... alta poveste. Pe unul sa-l lasam sa se odihneasca acolo unde e, iar pentru celalalt sa nu ne pierdem speranta ca o sa-l revedem din nou.
Ultimele comentarii
1092 in total