Formula 1: Se reia Marele Circ
Duminica incepe, la Melbourne, o noua editie a Campionatului Mondial de Formula 1, pilotii urmand sa se intreaca, pana pe 2 noiembrie, pe 18 circuite, din care trei vor fi stradale (la Monte Carlo, Valencia si Singapore). Specialistii apreciaza ca lupta se va da intre castigatorul de anul trecut, finlandezul de 28 de ani Kimi Raikkonen, britanicul Lewis Hamilton (cu cinci ani mai tanar) si brazilianul Felipe Massa, care va implini 27 de ani la 25 aprilie. In privinta scuderiilor, favorite sunt Ferrari si McLaren, prima mizand pe Kovalainen si Massa, iar cealalta pe Hamilton si finlandezul Heikki Kovalainen.
Cred ca cel mai extrem si sadic mod de a pilota o masina de F1 este pe gheata. Sincer ma gandeam cum o fi, dar nu imi imaginam ca o sa ii treaca cuiva prin cap sa faca asta.
Nick Heidfeld
Nick Heidfeld (GER) - Echipa BMW Sauber
Data nasterii : 10 mai 1977
Locul nasterii : Mönchengladbach
Starea civila : necasatorit, 1 copil
Inaltime : 164 cm
Greutate : 59 kg
Victorii : 0
Puncte : 78
GP-uri disputate : 116
Pole Position-uri : 1
Podiumuri : 5
Debut in F1 : 2000 (Melbourne)
Cel mai bun rezultat : 2
Locul in Campionatul din 2006 : 9
Profil
Nick si-a inceput cariera la frageda varsta de 9 ani, intr-un club de karting. Pana la varsta de 13 ani castigase deja Campionatul Nordrhein-Westfalen DMV Karting ca si locul 5 in Cupa Nordrhein-Westfalen. In anul urmator, 1991, a terminat al treilea in ADAC Junior Trophy si era membru al echpei nationale a ADAC Junior si castigatorul cursei International CIK junior.
In 1992 a castigat locul al cincilea in Campionatul German de Kart junior, inainte de a intra in Campionatul Mondial in Laval, Franta (Formula A). In anul 1994 a iesit campion in Formula Ford 1600 germana castigand 8 din cele 9 curse disputate.
Acest rezultat a fost urmat de inca un succes in 1995 cand a castigat Campionatul International German FF1800 cu 4 victorii si cinci podiumuri, dar a iesit si pe locul secund in Campionatul German FF1800.
In 1996 a fost implicat in Campionatul German de Formula 3, alaturi de echipa Opal BSR. A castigat trei curse si a terminat al treilea la general. A luat de asemenea, si pole-position-ul la Macau si a terminat al 6-lea la general. In 1997 a semnat cu Mercedes ca pilot junior si a devenit si pilot de teste pentru echipa McLaren Mercedes.
A continuat sa piloteze pentru Opal in F3-ul german si a iesit Campion. In 1998 a iesit pe locul al doilea in Formula 3000 Internationala si victorii la Monaco, Hockenheim si Hungaroring. A avut doua pole position-uri si doua cele mai rapide tururi.
Anul 1999 a continuat sa fie pilot de teste pentru McLaren Mercedes si a devenit Campion in Formula 3 pentru West cu un total de 53 de puncte. Si-a facut debutul in Formula 1 in anul 2000 alaturi de echipa Prost, insa a avut un an foarte greu, impresia lasata de el fiind patata de foarte desele probleme tehnice.
Trecand la Sauber in 2001, Nick a urcat pentru prima data pe podium - locul 3 in Braziliaia. Si-a asigurat locul 8 la general cu 12 puncte in total, ajutand echipa elvetiana sa se claseze pe locul 4 la sfarsitul sezonului, cel mai bun rezultat de pana acum. A ramas si in 2002 tot la Sauber, insa echipa a cazut din nou pe locul 5, iar Nick n-a reusit decat 7 puncte in total.
Nici sezonul 2003 n-a fost mai usor pentru Heidfeld. Sauber-ul C22 n-a fost atat de competitiv pe cat se astepta, iar neamtul a castigat decat 2 puncte... pana cand echipa a folosit o strategie riscanta la Indianapolis care i-a adus lui Nick inca 4 puncte.
Cu anuntul ca Felipe Massa se intoarce la echipa, iar Giancarlo va fi cel de-al doilea pilot, lui Nick nu i-a ramas decat sa-si caute in alta parte un volan pentru 2004.
A fost o iarna lunga pentru pilotul de 25 de ani care a inceput sa testeze pentru Jordan fara sa fie sigur ca are un contract pentru sezonul urmator. Dupa multe saptamani de incertitudine, Eddie Jordan l-a confirmat pe Heidfeld, oferindu-i astfel posibilitatea de a ramane in F1.
Cu Joradan in 2004 a fost mereu o lupta, Motorul Ford Cosworth nu era din aceeasi clasa cu competitorii, insa Nick a reusit sa-si suclaseze coechipierii in 15 curse din totalul de 18. Punctele erau rare pentru Heidfeld el reusind un loc 7 la Monaco si un loc 8 la Montreal.
2004 a fost un sezon gandit in ideea de a nu sta pe margine pentru Nick, insa 2005 este sansa lui cea mare caci va pilota alaturi de Mark Webber pentru Williams. Germanul a suferit un accident foarte serios inaintea Marelui Premiu al Italiei, abandonand prematur sezonul 2005 si aventura la Williams, dupa doar 14 curse. Cu toate acestea, germanul a obtinut primul pole al carierei in Bahrain si trei podiumuri in primele sapte curse ale anului.
Anul 2006 i-a adus trecerea la nou formata echipa BMW-Sauber, Nick fiind nevoit sa mearga la maxim pentru a tine pasul cu noul si rapidul sau coleg, Robert Kubica. Singura realizare notabila a constat in clasarea pe podium la Hungaroring.
Cariera:
1986 Karting
1988 Karting, Club Kerpen-Mannheim
1990 Karting, Nordrhein-Westfalen DMV, 1°
1991 ADAC Junior Trophy, 3°
1992 Karting Junior, Germania, 5°
1993 Karting FA
1994 F. Ford 1600, Germania, 1°
1995 F. Ford 1800, Germania, 1° / F. Ford, Germania, 2°
1996 F3, Germania, 3°
1997 F3, Germania, 1°
1998 F3000, 2°
1999 F3000, 1° / F1 (McLaren), pilot de teste
2000 F1 (Prost GP), 0 puncte
2001 F1 (Sauber), 8°, 12 puncte
2002 F1 (Sauber), 10°, 7 puncte
2003 F1 (Sauber), 14°, 6 puncte
2004 F1 (Jordan), 18°, 3 puncte
2005 F1 (Williams), 14 curse, 11°, 28 puncte
2006 F1 (BMW Sauber), 9°, 23 puncte
Heidfeld, impresionat de sistemul de start McLaren
Nick Heidfeld spune ca cei de la McLaren au un sistem de start foarte bine implementat.
Desi multe persoane din lumea F1 considera ca Ferrari au cea mai rapida masina, Nick Heidfeld sustine ca cei de la McLaren au cel mai bun sistem de start. Germanul a marturisit pentru presa germana ca a fost impresionat de viteza cu care monopostul MP4-23 pleca de pe loc atunci cand pilotii exersau starturile de cursa.
Robert Doornbos il va seconda pe David Coulthard la echipa Red Bull Racing in ultimele trei curse din calendarul Formula 1 pe 2006. Dupa ce a fost pilot de incercari pentru echipa lui in acest sezon, danezul de 25 de ani debuteaza pe 2006 in Marele Premiu al Chinei, la Shanghai. In interviu, Robert vobeste despre noul lui rol ca pilot secund, despre amintirile sale din Marele Premiu al Chinei de anul trecut si despre sarcinile mai neobisnuite de la testari.
Ultimele comentarii
11 in total