@Dutz, cine a spus că ID.x este mașină de off-road? Iar dacă ție îți trebuie mașină pentru a face sport cu ea, cert nu a spus nimeni că ID-urile se pretează la așa ceva.
Nu te obligă nimeni să cheltui banii pe un ID, nu te încadrezi între clienți. Nu pricep rostul comentariilor tale la acest articol. Găsești pe AM și articole despre mașini sportive 4x4.
Ce faci tu cu comentariile tale se numește „băgare-n seamă”. Sau te plictisesc mașinile tale și nu poți s-o recunoști? Hă-hă-hă!
Că-i scumpă, da. Dar în rest e o mașină Ok.
Consumul mare pe autostradă în cazul ID-urilor se datorează și performanței aerodinamice. Mai exact formei de cărămidă, în loc de picătură.
Dar am auzit că schimbă deja platforma MEB și trec la MEB+ sau ceva de genu'. Probabil s-or fi prins și ei că forma contează în lupta cu aerul (zgomot, consum mare etc.)
Conducătorii de diesel din comentarii încearcă să-mi explice de ce o mașină electrică nu e bună pentru mine. Hă-hă-hă! Bună glumă.
În rest, le dau dreptate într-un singur aspect: mașinile electrice de 55kwh+ sunt într-adevăr scumpe. Și e normal. Abia dacă sunt 3 fabrici de baterii în Europa; și acelea de mică capacitate și de tehnologie de acum 10 ani.
Sunt în plan de a fi construite peste 20 de fabrici, unele cu adevărat mari, pentru a produce baterii. Să zicem că jumătate din ele s-au bazat pe vechea tehnologie (sau mai bine spus actuala), dar proiectele serioase se bazează pe baterii SSB (Solid State Battery) și vor începe producția prin 2026.
Din păcate, până atunci prețurile rămân mari. Mai ajută cât de cât Prima de la stat, dar ideea e ca EV-urile să fie rentabile pe propriile picioare.
Orice altă problemă legată de EV-uri e una culturală, ireală în practică, inclusiv în România.
Exemplu:
În acest moment prețul bateriei este de 200$/kwh și sunt curios să calculez cât v-a scădea prețul acestei mașini în următorul deceniu - se anticipează prețul bateriei să scadă la 100$/kwh în același timp cu scăderea de 5 ori a timpului de încărcare.
Ultimele comentarii
26 in total