@Seriff, zici că nu e cerere de electrice?
Oare erai în deplasare când s-au vândut ca pâine caldă în câteva luni 7000 de Spring-uri?
Electricele nu se vând ÎNCĂ pentru că:
- preț inițial mare (că per total, la 7-10 ani de utilizare, ieși mult mai ieftin);
- autonomie relativ mică; lumea se uită ciudat la 350km care rămân 250km iarna și mai scad cu timpul până la 80% din valorile astea;
- unii mai spun că-i încurcă 30 min de stat la încărcat, dar asta e false în 90% din cazuri
Ei, toate astea sunt în curs de rezolvare. Tehnologia există, trebuie doar construite fabricile care s-o producă. Nu se va întâmpla cu Ford Puma, ce-i drept, dar prin 2026-2028 vor începe să se alinieze prețurile și autonomiile cu ce au fosilele astăzi (preț 25.000€, autonomie 450km inclusiv iarna prin pompă de căldură)
@ @dumber electric, spui așa: „Pe când tu spuneai ce frumoasă-i Tesla eu îți spuneam că ești prost dacă dai pe ea cât nu face.”
Hai să-ți spun ce se întâmplă de fapt și tragi tu apoi concluzia care-i prostul:
Cei care urăsc Tesla preferând BMW la a 4-a mână în fapt iubesc gălăgia și scandalul preferând turația motorului și gazul de eșapament în locul unei vieți liniștite și curate. Nici măcar nu-și dau seama că-și bat joc de propria sănătate.
Din pricina acestor „inteligenți” există alții de-și permit ușor o Tesla și chiar dacă prețul ei e supra-evaluat, oamenii plătesc fericiți acest preț tocmai pentru a întări Tesla în lupta cu producătorii de fosile și a curăța cât mai rapid (10-15 ani) orașele de factorii poluanți.
@Mihai, spui așa: „electricele nu se caută”
Poate printre cei care vor mașini sub 10.000€, în general sh-uri.
Dar în lumea mașinilor noi, să auzi muzică în mașină și nu motor, să nu-ți trepidezi continuu mașina, să nu ai viteze de schimbat, e o senzație care după ce o cunoști cu greu te desparți de ea.
Dar nu senzațiile sunt primul motiv pentru care oamenii și-ar lua electrice. Primul este costul de utilizare. Dacă prețul ar scădea - și se va întâmpla în 2-3 ani - la același nivel cu fosilele, tot ce e după, e mai ieftin și mai bun:
- prețul pe km e pe la 1/3 din cel pe benzină;
- puterea motorului este de diesel;
- întreținerea tinde spre zero.
Apoi, prețurile EV-urilor sunt în scădere pentru că prețul bateriilor este în scădere accelerată. Astfel, după 10 ani, îți vei putea lua o baterie nouă cu sub 5000€. Doar că în 5-8 ani vor apărea baterii care nu se vor mai uza - sunt mai multe astfel de baterii în stadiu de laborator.
Și nu în ultimul rând, studiile - unele prezentate și aici, pe automarket - arată că peste 60% dintre români și-ar dori o mașină electrică. Totul e ca prețul ei să mai scadă puțin (spre 25.000€, nu 35.000€) și se va întâmpla pentru că Tesla nu mai are răbdare cu restul producătorilor: deja vinde Tesla Model 3 la 41.900$. Nu poți da o Puma cu 35.000€!
Ultimele comentarii
26 in total