Uite ca Dacia a găsit o soluţie de evitare a situaţiei din titlu şi a lansat Duster cu PROST, Alain PROST . O mare onoare pentru o mare realizare. În plus ca să fie în ton cu vremurile actuale, cand totul în jurul nostru este praf, la propriu, Duster face imagine discordantă şi cu siguranţă va trece cu uşurinţă atât prin praful economic cat mai ales prin praful drumurilor de ţară Românească.
Bravo Dacia, Bravo Duster
De ce ?
1. Dimensiuni de maşină mică de clasa B
2. Greutate redusă. Este realmente sveltă. Cel mai nesuferit lucru este să încerci să conduci o balenă. Incercaţi şi o să vă convingeţi.
3. Motoare cu cilindree mică şi putere mare. Benzina de 1,6 l cu 106 CP iar dieselele 1,5 l de 85CP şi 110 CP. Raportul Kg/CP este aproximativ 11,5. Pentru o comparaţie cupeul lui Honda, S2000 are 5,2 Kg/CP şi este o maşină absolut extraordinară, iar în clasa SUV voi enumera VW Tiguan 11,1 Kg/CP, Ford KUGA 11,9Kg/CP, KIA Sportage 10,8 Kg/CP, Suzuki Vitara 12,2 Kg/CP, Land Rover Freelander 11,8 Kg/CP. Avantaj Duster !! Datorită cilindreei mult mai mici decât la concurenţi, impozitul şi taxele de asigurare sunt cam la jumătate din cele ale concurenţei.
4. Consumul declarat în oraş este chiar de mare tupeu: 6,5 l/100km. Extraurban cifrele stau invers - 5,6 l/100 km.
5. Cel mai ieftin concurent al Daciei Duster este un Kia Sportage şi costă 21.000 €. Avantaj Duster. Cel mai scump este 15.600 €. Adică o diferenţă de minimum 5400 €. O economie cu care poţi să-ţi mai cumperi încă un Logan „chel” sau chiar sa-ţi faci o vacanţă de neuitat aproape oriunde în lume.
6. Interiorul este de Logan. Dar ... surpriză ! Nu mai este atât de auster cum ne-am obişnuit. Tinde chiar să aibă mici „fitze”. Dar din cele utile. Spaţii de depozitare peste tot, tot felul de senzori şi martori inexistenţi pe Logan (ex. Martori de airbag pasager dezactivat sau centură pasager necuplată), volan îmbrăcat în piele, chiar şi tapiţerie din piele, bancheta spate fracţionabilă, geamuri electrice, aer condiţionat, ornamente elegante şi altele.
7. 4x4 Nissan. Îl găsim pe Qashquai şi Xtrail. Echipamente bune care nu au generat probleme de foarte multă vreme.
8. Aspectul exterior este elegant-sportiv „si asta nu-i de colea”.
9. Confort optim. Îmi amintesc de vechiul model de Freelander în care trebuia să mă fac mic ca să stau comod. În Duster stau chiar OK.
10. Portbagaj mărişor şi suficient pentru: frigider, televizor, canapea, varză, cartofi, porci, oi, câini pisici sau foarte multe alte animale mici. Dacă rabat banchetele copii pot crede că au ieşit nu în curte ci pe terasă. Deci suficient pentru de toate.
11. Offroader ... NU ! Dar nu-mi este frică să încerc să merg cu el pe unde nu sunt drumuri deloc. Nici măcar poteci. Poate doar un spaţiu îngust prin care să mă strecor. Am reuşit pe vremuri cu Dacia 1100 şi cu Oltcitul. Sunt sigur că merge. De fapt nici nu prea contează. La noi offroad este uneori şi suta de km de autostradă. De fapt, în 99,99 % din cazuri ne bucurăm de un 4x4 iarna şi atunci când ieşim la iarbă verde. Pentru restul de 0,01% din cazuri există maşini offroad veritabile, nu dau nume dar ştiu câteva. Oricum nu am bani pentru ele.
12. Garanţie 4 ani. Costuri de întreţinere mici.
Uite ca Dacia a găsit o soluţie de evitare a situaţiei din titlu şi a lansat Duster cu PROST, Alain PROST . O mare onoare pentru o mare realizare. În plus ca să fie în ton cu vremurile actuale, cand totul în jurul nostru este praf, la propriu, Duster face imagine discordantă şi cu siguranţă va trece cu uşurinţă atât prin praful economic cat mai ales prin praful drumurilor de ţară Românească.
Bravo Dacia, Bravo Duster
De ce ?
1. Dimensiuni de maşină mică de clasa B
2. Greutate redusă. Este realmente sveltă. Cel mai nesuferit lucru este să încerci să conduci o balenă. Incercaţi şi o să vă convingeţi.
3. Motoare cu cilindree mică şi putere mare. Benzina de 1,6 l cu 106 CP iar dieselele 1,5 l de 85CP şi 110 CP. Raportul Kg/CP este aproximativ 11,5. Pentru o comparaţie cupeul lui Honda, S2000 are 5,2 Kg/CP şi este o maşină absolut extraordinară, iar în clasa SUV voi enumera VW Tiguan 11,1 Kg/CP, Ford KUGA 11,9Kg/CP, KIA Sportage 10,8 Kg/CP, Suzuki Vitara 12,2 Kg/CP, Land Rover Freelander 11,8 Kg/CP. Avantaj Duster !! Datorită cilindreei mult mai mici decât la concurenţi, impozitul şi taxele de asigurare sunt cam la jumătate din cele ale concurenţei.
4. Consumul declarat în oraş este chiar de mare tupeu: 6,5 l/100km. Extraurban cifrele stau invers - 5,6 l/100 km.
5. Cel mai ieftin concurent al Daciei Duster este un Kia Sportage şi costă 21.000 €. Avantaj Duster. Cel mai scump este 15.600 €. Adică o diferenţă de minimum 5400 €. O economie cu care poţi să-ţi mai cumperi încă un Logan „chel” sau chiar sa-ţi faci o vacanţă de neuitat aproape oriunde în lume.
6. Interiorul este de Logan. Dar ... surpriză ! Nu mai este atât de auster cum ne-am obişnuit. Tinde chiar să aibă mici „fitze”. Dar din cele utile. Spaţii de depozitare peste tot, tot felul de senzori şi martori inexistenţi pe Logan (ex. Martori de airbag pasager dezactivat sau centură pasager necuplată), volan îmbrăcat în piele, chiar şi tapiţerie din piele, bancheta spate fracţionabilă, geamuri electrice, aer condiţionat, ornamente elegante şi altele.
7. 4x4 Nissan. Îl găsim pe Qashquai şi Xtrail. Echipamente bune care nu au generat probleme de foarte multă vreme.
8. Aspectul exterior este elegant-sportiv „si asta nu-i de colea”.
9. Confort optim. Îmi amintesc de vechiul model de Freelander în care trebuia să mă fac mic ca să stau comod. În Duster stau chiar OK.
10. Portbagaj mărişor şi suficient pentru: frigider, televizor, canapea, varză, cartofi, porci, oi, câini pisici sau foarte multe alte animale mici. Dacă rabat banchetele copii pot crede că au ieşit nu în curte ci pe terasă. Deci suficient pentru de toate.
11. Offroader ... NU ! Dar nu-mi este frică să încerc să merg cu el pe unde nu sunt drumuri deloc. Nici măcar poteci. Poate doar un spaţiu îngust prin care să mă strecor. Am reuşit pe vremuri cu Dacia 1100 şi cu Oltcitul. Sunt sigur că merge. De fapt nici nu prea contează. La noi offroad este uneori şi suta de km de autostradă. De fapt, în 99,99 % din cazuri ne bucurăm de un 4x4 iarna şi atunci când ieşim la iarbă verde. Pentru restul de 0,01% din cazuri există maşini offroad veritabile, nu dau nume dar ştiu câteva. Oricum nu am bani pentru ele.
12. Garanţie 4 ani. Costuri de întreţinere mici.
Instalatiile moderne de gpl, asa cum este si cea de pe Dacii nu mai au garnituri ! Etansarea se face cu piese din bronz care se autoetansaza la montaj. Mirosul de gaz apare uneori de la gazul neaspirat din galeria de admisie si care dupa oprirea motorului iese prin filtru de aer in compartimentul motor. Asta nu prea poate fi controlat. se poate doar prin oprirea motorului dupa o accelerere usoara in gol.
Da. Este un Qashqai "mascat" cu cateva detalii. Daca Nissan a ratat volumele de vanzari preconizate pentru Qashqai singura varianta de salvare a grupului este un alt model cu un pret mai mic. Daca va avea un motor diesel 1.5 dci de 100 cai va fi OK. Chiar SUPER OK. Aici va fi si diferenta fata de concurenta. Cine va vrea 150 de cai va mai afunda mana in buzunar si va mai scoate 2-3000 de nEuro.La asta se vor mai adauga, din partea casei si dotarile superioare ale gamei. Toate declaratiile de presa de pana acum au subliniat ca va fi un model in spiritul Loganului. Adica suficienta la superlativ ! Ma astept la un 12000 de Euro. La 15000 sunt multe alte modele si nu se prea vand.
Ultimele comentarii
4 in total