salut, incep cu pilotul automat: daca nu l-ai folosit pana acum sigur nu iti lipseste; dupa ce il folosesti si te obisnuiesti cu el, ti se pare normal sa il ai. Este folositor si util in foarte multe situatii; la fel si cu cutia automatica. NU sariti pe mine ca si eu pana sa dau de ea, am fost impotriva cutiei automatice. La elantra ai posibilitatea de a controla si manual cutia automatica.
acum sa va povestesc despre masina: momentan sunt in US si conduc una (versiunea americana cu motor de 1.8 si cu cutie automata, e masina inchiriata), in ro sunt posesor de logan de cativa ani si ca e cam timpul sa schimb masina (loganul are deja 5 ani) in vizor aveam urmatoarele modele (toyota corola, chevrolet cruze, hyundai elantra si renault fluence). aici de la firma de inchirieri le-am testat pe primele 3 cate 2 saptamani pe fiecare. servodirectia este mai precisa si placuta la corola, iar cruze are cele mai confortabile scaune. acum elantra:
- motorul de 1.8 este mai mult galagios decat sportiv (in momentul de kick-down pe acceleratie) + ca exista o intarzaiere de cand apesi pedala pana si se simte ca accelereaza. asta nu inseamna ca ii ca un melc. fata de logan 1.6 16v se misca foarte bine
- consum: pe autostrada cu pilot automat am avut 40mile/galon (doar asa imi arata computerul de bord si mie mi-a fost lene sa fac transformarile) in oras daca conduc ca romanu' ajung la 22-23 mile/galon
- imi plac comenzile de pe volan, si cum e structurat bordul, mai mult ca la celelalte (corola este mai veche, deci poate ar trebui sa astept noul model ca sa fie oarecum corecta comparatia)
- are 2 prize de masina (asta pentru cei care folosesc un gps propriu si mai vor sa puna un invertor sau atceva in alta priza: ambele in fata incadrate in consola centrala)
- are mufa usb, dar este strict pt ipod; orice alt device NU se incarca si radioul o ia razna( adica trece de pe radio/cd pe ipod incearca sa faca play, vede ca nu are la ce, trece iar in mod radio/cd, din nou in mod ipod si tot asa pana cand scoti device-ul din usb, am incercat si cu iphone... nu merge)
- are mufa aux (jack stereo,si am fost multumit de cum se aude in masina)
- tapiteria de piele (una dintre masini avea piele{a unui coleg, nu cea de la mine} arata bine, se simte bine; dar mie nu imi place piele in masina)
- portbagajul este mare, cu scaunele rabatate poti baga kestii lungi, dar deschiderea gurii portbagajului este mai mare la cruze.
- elantra are o optiune la faruri numita auto (cand pornesc masina se aprind farurile, ies din masina inchid si dupa 30 secunde se sting). corola sigur nu are asa ceva si la cruze nu imi amintesc sa fie, poate are si nu am vazut eu.
- in ro mi se pare ok faptul ca ti se ofera 5 ani garantie si reviziile gratuite timp de 5 ani, cred ca iasa cam la 1000 euro reviziile pe 5 ani. nu prea inteleg eu ce e cu asistenta rutiera gratutita 5 ani...
- sunt multumit de masina si inclin spre elantra ca posibila achizitie cand ma intorc in ro, diferenta ar face doar oferta finaciara locala (la elantra ma deranjeaza ca pe net nu vad nicaieri lista de optionale, musai vreau scaune incalzite{alta kestie cu care m-am invatat, si pe timp de iarna mi folositoare}) si nu vad o lista cu preturi pentru dotarile optionale ca si la concurenti.
cam atat, o sa mai revin cu detalii dupa ce o sa am 2 luni de condus cu elantra si peste 10.000mile ;)
Ultimele comentarii
1 in total