Finisajele Dusterului sunt inca inferioare fata de celelalte masini enumerate mai sus dar a demonstrat deja ca este o masina robusta, motoarele curente si pe benzina (1.3 tce) si motorina sunt partajate cu Mercedes Benz (pe clasa A totusi). Viitoarea generatie (2020-2021) va schimba platforma si asta va insemna in mod normal un salt calitativ. si iesirea din zona de low-cost. Daca nu se generalizeaza hibrid-electric masiv va ingropa o buna parte din concurenta pe segmentul lui.
Se calca un pic pe bataturi Dusterul ("full") cu primul nivel de echipare al Kadjar-ului dar filosofia Renault este ca Dacia este un model robust pentru zone cu teren mai dificil (motiv pentru care nici nu propun Duster cu cutie automata si 4x4), iar Kadjarul se vrea un SUV "cool" de oras, adica pentru urcat borduri cel mult. Motoarele moderne le-au pus mai mult de nevoie pentru ca s-au schimbat normele de poluare si nu prea mai aveau alternativa.
Nu va grabiti sa dati cu pietre, este de fapt un BMW seria 5 (penultimul model) cu modificari estetice, de asta are Euro 5 si nu are cum sa ajunga in Europa fara Euro 6, deci nu vine prea curand.
In general totaul tine de educatia financiara a fiecaruia. Nu cred ca se referea la clientii din Romania cand a spus ca renunta la BMW SH pentru Duster nou, era cu siguranta vorba de clienti din vest care dupa ce si-au facut damblaua, au vazut cat costa intretinerea unui BMW (am zis intretinere nu carpeala la mecanicul din colt in Week-end in parcare) se orienteaza catre ceva cu un cost mai usor de estimat si suportat (garantie trei ani si revizii mult mai ieftine fata de marcile premium). In plus multe orase limiteaza accesul masinilor vechi si atunci Dacia este foarte OK pentru ca are motoare conforme cu ultimele norme de poluare. Autostrazile sunt pline de radare si amenzile foarte mari in Vest asa ca nu prea te poti bucura de masini sport puternice (exceptie unele binecunoscute autostrazi din Germania). Sigur, in Romania masinile cu 200.000 de Km, fara airbaguri si facute din bucati recuperate de cine stie pe unde sunt excelente si se repara pe o nimica toata la tot felul de mesteri priceputi, dupa care vitezomanii sar cu ele in copaci. Numarul de morti pe soselele din Ro este egal cu cel din Franta unde sunt de 5 ori mai multe masini, dar nu poti sa iesi la agatat cu Dacia noua, nu ?
Ultimele comentarii
27 in total