Constructorii europeni au mizat pe diesel (pentru consum redus)
Constructorii japonezi pe hibride (pentru reducerea consumului )
Constructorii americani pe benzina (ca la ei e ieftina asa ca nu si au batut capul cu reducerea consumului in mod deosebit.
Schimbarea nu putea sa vina decat de la un constructor nou pentru ca masina electrica nu e compatibila cu modelul de business actual si va falimenta servisurile si imbogati producatorii de baterii doar, masina electrica va deveni "norma" in urmatorii 10-15 ani.
Momentan nu exista niciun producator european serios de baterii pe piata , de unde baterii ieftine pentru masini europene ?
E pe YouTube o comparatie intre o Tesla care a facut 500.000 de km cu 10K dolari costuri totale si estimau ca la un BMW seria 7 sau Mercedes clasa S costurile ar fi fost de circa 100K USD pentru acelasi kilometraj.
Capitalizarea bursiera a Tesla a depasit BMW si Ford deja desi Tesla nu face nici macar 500.000 de masini pe an deocamdata.
Masinile in Ro sunt mai ieftine decat pe piata de vest (Peugeot chiar cu 5-6K EUR la echiparile de top), prin urmare exista multe firme specializate in reimport de pe pietele din est catre vest. 508 fiind un model recent cu aspiratii premium inca tin la pret pe piata din vest. Va avea probabil un an intarziere la vanzare in Ro pana se lamuresc cate si la ce pret le pot vinde. La fel este si cu DS7, o masina foarte reusita, in Franta e plin, in Ro nu cred ca se poate cumpara.
@Edikkk asta este teoria, cum spuneam mai sunt ani buni pana vor fi si viabile economic solutiile astea, momentan nu sunt. Bateria reprezinta pana la 60% din costul unei masini electrice si e garantata cam 8 ani in medie, despre ce vorbim, cine plateste 40K de euro sa schimbe bateria la o Tesla ? La ZOE costa 8000 de euro bateria si nu ajungi pana la mare cu masina (pe autostrada autonomia scade enorm)
Electricele mai au mult pana sa ajunga competitive. Toate analizele arata ca este mult mai ieftin sa mergi cu termica decat cu electrica si asta din cauza costului foarte ridicat al bateriilor.Daca pretul bateriei nu scade la jumatate si autonomia nu se dubleaza va ramane la sub 2% cota de piata cam peste tot in lume si in urmatorii cinci ani.
Hibridele reincarcabile nu sunt nici ele rentabile, costul adaugarii partii hibride este cam cat costul carburantului pe toata durata de viata a masinii pentru o autonomie de circa 50Km doar. Hibridele "clasice" reduc consumul destul de simtitor dar omoara orice placere de a te afla la volan.
Peugeot 508 exista deja la vanzare si pe strazi, dar costa intre 30K (chel) si 50K (cu detoate). Greu de vandut cand nu ai chiar o firma premium. Masina arata insa excelent si calitatea finisajelor este impresionanta, Peugeot se apropie bine de masinile germane, din pacate si cu preturile.
Ultimele comentarii
27 in total