@Matei
"Versiunea următoare o sa obțină ceva extraordinar: sistemul electric va fi atât de bun încât nici nu va mai fi nevoie de motorul cu ardere interna."
O versiune viitoare, nu urmatoare.
Deocamdata un kg de motorina/benzina contine la fel de multa energie cat 50kg de baterii.
500kg de baterii = o canistra de motorina. Sigur eficienta motoarelor clasice e pe la ~40% dar tot scoti vreo 5 kwh dintr-un kil de combustibil.
Pana nu se schimba fundamental datele problemei in ce priveste bateriile, lupta o sa continue. Si sper sa merite pentru ca se sparg sume fabuloase pe electrificare deseori in directii gresite (pe altceva decat decat evolutia/dezvoltarea bateriilor).
E incredibil cate batai de cap poate sa dea o maimuta chiar si in versiunea 2.0. Sa te chinui 5 ani si sa spargi jdemiliarde pe un soft de 3 lei e o megaperformanta.
Asa se intampla cand uiti ca esti o companie auto si crezi ca softul e cheia tuturor problemelor unei masini.
Imi amintesc ca pana acu ceva vreme era si Musk foarte activ cand venea vorba de Nurburgring. Cum apareau niste recorduri doborate, cum sarea ca trimite in cateva ore niste Tesle sa faca ordine si sa arate cine-i sefu. Acu pare ca e prins cu altele si nu prea mai are timp de trolat recorduri. :/
Ultimele comentarii
918 in total