@Banditos
Nu e nici o tehnologie .. e o frectie la un picior de lemn. Cum ziceam in comment e o solutie in cautarea unei probleme.
Cel mai probabil nu s-a dus BMW in genunchi la firma aia ca sa le dea roboti sa-i testeze in fabrica. A venit firma aia, in cautarea vizibilitatii, cu rugamintea calduroasa la BMW sa-i lase sa testeze prin fabrica niste robotei de Star Wars si BMW a zis ok, poa sa testeze numa sa nu strice nimic. Retete vechi de cand lumea ilustrate perfect in "Modern times" de Caplin acum mai bine de 100 de ani.
My bad.
Intr-adevar, am citat trunchiat (nu copiat, citat, am pus si sursa). Mi s-au parut si mie ciudate cifrele pe care le-am dat
BEV au o cota de 27% in iulie ceea ce infirma ce am zis ca ar fi in scadere BEV-urile.
Sunt in crestere. Pe steroizi ce-i drept, dar in crestere.
Si poti vorbi frumos, nu e nevoie de varsat laturi.
Am uitat sursa pentru cifrele de vanzari pe mai.
https://www.electrive.com/2024/06/17/china-ev-share-reaches-40-in-may/
Deci vezi ca a crescut NEV-ul intre mai si iunie de la 40% la 50% ca pondere.
@12:33
Asa este, am laut doar cifrele pe o luna.
Uite cum arata cifrele pe luna mai 2024:
- vanzari totale - 2.42 mil
- EV - 583k (~24%)
- PHEV - 371k (~15%)
- ICE/hybrid - 840k (~60%)
Iunie 2024:
- vanzari totale - 1.7 mil
- EV - 130k (~8%)
- PHEV - 750k (~44%)
- ICE/hybrid - 840k (~49%)
Scadere grava la EV (24->8%) crestere puternica la PHEV(15->44%).
Nu stiu cum iti suna tie dar daca as fi fanatic EV-ist as cauta o noua religie.
Vad ca o scaldati acum ca phev-urile ar fi defapt electrice si alte de astea. Nu, PHEV nu este EV la fel cum "FCSB nu e Steaua" (asa zic cunoscatorii). Cu un PHEV iti vezi de viata si-l poti si incarca daca vrei/poti, cu EV-ul faci turism intre statiile de incarcare.
@Banditos
Ciaina e pe cai mari dar caii sunt sunt Made in China deci sunt un fel de ponei.
O solutie in cautarea unei probleme.
In realitate asa-zisii roboti sunt la nivelul si abilitatile unui copil de 3 ani. In siguranta pot doar duce cosurile de gunoi dintr-un punct in altul si nici asta fara o programare serioasa in spate.
Fabricile auto sunt pline de roboti de zeci de ani de zile care fac taskuri complexe si de precizie, partial sau integral (caroserii, vopsitorii, interioare, motoare). Insa nici un robot de ala nu are forma umanoida pentru ca nu are nevoie.
De peste o suta de ani se incearca inlocuirea oamenilor de peste tot pe unde e posibi. Ce s-a putut inlocui, s-a inlocuit. Roboteii astia extrasi din Star Wars n-or sa inlocuiasca mare lucru prea curand.
Forma umanoida a robotilor adoptati de BMW releva lipsa de seriozitate. Robotii trebuie sa fie utili si atat si sa aiba forma care-i face cat mai ieftini si versatili.
De exemplu, la robotul din articol se poate inlocui toata partea de la "brau" in jos cu o platforma simpla cu 3-4 roti ce se poate roti 360 intr-o secunda si poate acomoda si o baterie mare. In plus miscarea picioarelor e foarte complexa la fel si echilibrul. Energie si resurse consumate inutil in loc sa se investeasca energia in directia utilitatii si versatilitatii bratelor superioare.
De ce face BMW asta? Pentru ca are bani de spart si ca sa arate investitorilor ca adopta ultimile tehnologii.
Infantilitate de nivelul Star Wars cum pare sa fie majoritatea ceo-ilor de prin industrie. Cand o dau de gard renunta imediat la infantilitate si devin sobri vorbind de cifre si piete si realitati si consumatori si restul sabloanelor de clasa a 9-a cand defapt ei sunt principalii vinovati pentru bagarea caruței cu 2 roti in șanț.
Ultimele comentarii
917 in total