@13:41
Confortul si comoditatea in utilizare tine mai mult de masina decat de tipul de propulsie. Un hibrid se comporta si se simte 80% din timp ca o electrica. Un plug-in poate fi 95% din timp o masina electrica.
Dar daca vrei neaparat electrica, grija mare la alegere ca din pricina greutatii e dificil de impacat confortul.
Nu inteleg de ce aceiasi oameni care vorbesc acum de inchideri de fabrici (in cazul de fata) pierderi, vanzari in scadere, modele adevarate gauri negre, prognoze sumbre etc. sunt aceiasi oameni care au anuntat acum cativa ani planurile marete care au dus la situatiile nasoale din zilele astea.
@ @Dutz
Volvo e lider mondial la camioane electrice dar cu toate astea ponderea electricelor in vanzari este de 2-3 procente. Restul sunt diesel.
Dealtfel Tesla a ramas cu un singur mare client (Pepsico) pentru camioanele lor electrice, in rest nu prea s-a inghesuit lumea. La Nikola e liniste si pace.
Daca in cazul clientilor de masini mici electrice, mai poti vinde o poveste cu salvarea planetei si 0-100, in cazul camioanelor (si a vehiculelor comerciale in general) e pe cifre concrete si orice cent poate sa-ti basculeze achizitia intr-o parte sau alta.
Apropo, un Tesla Semi de la Pepsico a luat foc in SUA si stingerea a fost facuta in 2 schimburi (14 ore). O fi si asta un motiv pentru care nu-i coada la ele.
@Bundy
Cine vrea, cunoaste si intelege cifrele de vanzari pentru persoanele fizice. Constant, maxim 30% din vanzarile de masini sunt catre persoane fizice. Restul de 70% sunt catre firme, majoritatea printr-o oarecare forma de finantare. Si la persoanele fizice multe achizitii se fac pe finantare.
Toate sh-urile de 3-4-5 ani sunt iesite din contracte de leasing sau date inapoi in urma unor contracte asociate leasingului.
Dealtfel, cei mai mari pierzatori din boom-ul electrificarii au fost firmele de leasing care s-au trezit cu o puzderie de electrice la sfarsit de contract care nu mai valorau pe piata sh suficient cat sa nu iasa in gaura per total.
Doar romanii au impresia ca toti vesticii schimba masinile ca pe sosete. Cei care le schimba, le schimba pentru avantaje fiscale nicidecum "de plictiseala" sau "la nervi".
Masinile cumparate cu banul jos sunt o minoritate in ziua de azi. Chiar si in conditiile astea Dacia este in top la achzitii de catre eprsoane fizice indiferent ce zic unii hateri c-ar fi pe ici si pe dincolo. Ziceam mai sus ca in comparatie cu Polo, Sandero arata chiar futuristic.
Am mai atras atentia si in trecut ca daca vrea AM sa nu poarte numele in mod abuziv, ar trebui sa faca din cand in cand cate o statistica a vanzarilor de masini noi/sh si de pe alte piete europene. Am impresia ca Romania sta foarte bine cu un raport de 2:1 sh:nou.
Ultimele comentarii
912 in total