Siiiii cea mai mare noutate care nu e noua deloc e ca nu prea intereseaza pe nimeni modelul. Prin State au ajuns sa le dea cu 200-300 pe luna si tot au dificultati in a scapa de ele.
Ma intreb ce relevanta mai are standardul WLTP daca unii producatori isi permit sa declare consumuri de 12-13% la electrice in conditiile in care un Spring ia 14% preponderent urban.
Pe spritmonitor consumul mediu al tuturor electricelor (2023+) e de peste 20%. M3 are 18%. MY are 20%.
Deci cum poate scoate CH-R+-ul asta 13% cu o baterie de 77kwh?
Nu pari sa ai 25 de ani de toti, d-apoi de "aiti".
Iar la hardware e asa cum am zis mai sus, grosul "supercreierelor" (exprimare de clasa a 3-a dar trecem) e pentru procese si sisteme neesentiale. Tot ce e procesare esentiala o faci cu ceva de genul unui Infeneon Aurix care la specificatii pare o gluma pe langa orice SoC de telefon.
https://www.infineon.com/cms/en/product/microcontroller/32-bit-tricore-microcontroller/32-bit-tricore-aurix-tc3xx/
"Acestea vor consolida puterea de calcul pentru cele mai importante funcții ale mașinii, cum ar fi: sistemul multimedia, condusul autonom, dinamica mașinii și alte funcții de bază ca accesul în mașină, clima și confortul."
Si eu care credeam ca cele mai importante functii ale masinii sunt deplasarea in fata si in spate, franarea, stabilitatea si directia. Naiv mai sunt.
BTW functiile de baza ale unei masini le deservesti cu orice procesor de nivelul unui Arduino mai rasarit (musai RTOS). Brizbrizurile, animatiile, recunoasterea semnelor, conducere autonoma si in general toate sistemele neesentiale au nevoie de putere zdravana (in general aplicatii zdravene rulate in Linux pe platforme RISC/ARM sau mai rar x86).
@12:02
Multumeste-i lu tanti Ursula si in general tuturor legiuitorilor europeni de acum si dintotdeauna care au prioritizat puterile mici si motoarele mici pe care le-au asimilat emisiilor mici fara sa mai judece daca nu cumva o motorizare mai mare ar fi mai potrivita pentru niste emisii mai bune.
Ultimele comentarii
1076 in total