@Andrei, Mihai, Matei si alte clone de UKei
Daca vreti aer curat (si eu vreau) pledati pentru hibride, benzine, gazuri si alte solutii accesibile noi.
Daca visati la cai verzi pe pereti si ca trece peste noapte toata lumea la masini de 30-40k si le incarca la prizele de la trotuar sau alte fantasmagorii, pierdeti timpul. Nu se poate peste noapte. Nu e fezabil si nu edeloc ieftin. Sunt masini decente la 15-20k pentru omul de rand cum zice @Kap mai sus in care omul se urca si isi vede de viata fara alergat dupa prize sau facut turism pe traseul de incarcare. Peste toate astea, vin din China PHEV-uri accesibile cu consumuri fantastice de 3-4% care pot face un BEV foarte greu de justificat.
Daca pledati in continuare orbeste pentru BEV ca fiind singura solutie salvatoare pentru omenire, aveti ordin (sic) nicidecum pareri proprii si convingeri.
Apropo, vedeti ca civilizata UK se incalzeste in parte insemnata cu petrol (heating oil care e un fel de motorina mai proasta) si izolarea termica a caselor e un concept "nou aparut" pentru englezi care in rural traiesc in case de caramida plina si piatra scoasa la saparea fundatiei.
Pai n-au auzit ca viitorul e BEV?
Cum adica hibrid in 2026???
Auzi tu, hibrid cu zamă de dinozaur... Mâncai-ar falimentu! Doamne apara si pazeste!
Mai in gluma mai in serios, BEV-urile se apropie si in China de plafonare. BYD a vandut 500k masini in Octombrie din care 300k+ PHEV si 200k BEV. Remarcabil e ca la PHEV cresterea e de 80% pe cand la BEV e de 20% (citez din memorie).
Apropo NIO sunt brand 100% electric dar dupa cum pare nu e "e-orb" sa nu vada ca nu poti adresa cu bevurile 100% din piata. Nici macar 50%. Mai degraba vreo 30%.
@Mihai
Depinde de model. Daca e vorba de un Transit care are si versiuen electrica, lucrurile se pot ajusta din mers. Daca e vorba de vre-un e-Tron cu vreo 4-5 miliarde bagate in dezvoltare si fabrici pentru el, nu scoti camasa cu cateva zeci de mii vanzari anuale.
Romanii au o vorba foarte potrivita pentru situatii de genul asta: "ai ajuns azi sa lingi unde-ai scuipat ieri".
Se potriveste de minune mai ales pentru un brand pentru care motorul clasic e "core-ul" succesului.
Ultimele comentarii
909 in total