@netam-nissan ... aș fi chiar curios să știu cum ti-ai dat seama că " dl aha care aproba fara stat mult pe ginduri". De unde stii care sunt cunostintele mele in domeniu si cam cît am stat pe gînduri. Altfel, în ceea ce te privește m-am cam convins... In momentul în care zici că "iluzia bursiera fara vreo noima sau acoperire in munca", e clar că sapa ți-e mai la indemînă decît principiile economice. Zi bună, că se pare cam nepotrivită pentru dat cu părerea.
@Sak...mda, o viziune extrem de empirică asupra bursei. Dacă ar fi așa de simplu, adică "pui vie și bei vin", cum zice o vorbă. Modul de funcționare este cu mult mai complex și mai fin.
In principiu:
Oferta este formata din numarul de actiuni emise de o companie, cererea este data de numărul de investitori care doresc sa detină actiunile respective si sunt dispuși sa platească. Investitorii pot cumpara numai daca cineva este dispus sa vîndă. Iar, dacă sunt multi cei care doresc sa cumpere actiuni si putini cei dispusi sa vandă, pretul creste pana cand mai multe persoane vor dori sa vandă. Cand pretul a crescut prea mult, astfel ca investitorii nu mai doresc să cumpere, pretul incepe sa scadă. Investitorii vor plati mai mult pentru actiunea unei companii cu rezultate solide in ultimii ani si cu o politică de a distribui in mod constant dividende și viceversa.
Printre altele prețul unei acțiuni depinde si de domeniul activității, evoluții macroeconomice, etc. etc. Chestii deștepte, complicate și verificate de-a lungul timpului.
Deci in zece ani 3% a sărit de la 50 de miloane la 5,7 miliarde... Si unii zic că viitorul este al unui motor inventat acum 150 de ani ce funcționeaza cu combustibili aflați pe sponci.
Să cîștigi titlul de mașina anului cu două modele consecutive, 307 și 308 e o realizare ce trebuie exploatată la maxim, iar 308 facelift și mai nou cel de acum arată intr-un mare fel.
Deși este o îmbunătățire și, clar, ăsta va fi trend-ul la toate mărcile, faptul că s-a renunțat, sau se va renunța, la afișajul din bord old style in favoarea celui digital nu mă încîntă foarte tare. Am impresia că afișarea vitezei in cifre are un oarecare lag, bine, se poate urmari si varianta stil vitezometru clasic, dar cifrele sunt primele care îți sar în ochi. Ar fi interesant de vazut prețul vîrfuluide gamă și celei cu cutie automată.
Ultimele comentarii
130 in total