@munteanu: daca comparam 1,5l/Ford cu 1,4l/Opel putem compara si 1,6/Opel cu 1,5l/Ford,acuma 100ccm³ fiind in favoarea Opel. Aici cred ca s-ar intoarce roata doarece acuma Astra ar dispune de 280Nm in loc de ~240Nm la Ford. Cei 280Nm/Opel ar porni tot de la 1650rpm.
Acestea ar fi datele technice...
In rest nu ma bag deoarece n-am condus Focus
La modul general:
1,3/1,6/2,0l Diesel se face la GM Torino cu "tuning" final (calibrare, testare finala si applicare specifica pt. platforma in care urmeaza sa fie vandut) in Rüsselsheim (D)!
Doar primele 1,9L Diesel au venit integral de la FIAT, iar primele 2,0l Diesel au fost preluate de VM MOTORI si dezvoltate/inovate mai departe de acea sectie din Torino. Echipa din Torino consta partial din ingineri de la Opel si in mai mare parte din fosta echipa FIAT care dupa despartirea FIAT/GM a ramas la GM (plus alte angajari..)!
PS: 1,7 Diesel a fost Suzuki iar pe Antara au fost partial integrate motoare de 2,2l Diesel din GM Korea
1,0/1,2/1,4/1,6 Benzina sunt dezvoltate in Rüsselsheim si folosite practic pe toate pietele.
Actualul 2,0turbo (d.e. pe Astra OPC) este um L850 cu injectie directa a carui baza provine dintr-un project comun GM/Opel/Lotus Anglia
Salutari
Deci, a surclasa inseamna a avea o superioritate neta!! Despre NCAP (de pe site-ul lor)
Giuleta2010/Astra2009: Pedestrian protection 63/74%, siguranta pasageri (adulti) 97/95%, siguranta copii 85/84%, sisteme de asistenta 86/71%. Deci la capitolul adulti/copii ar fi cam la acelasi nivel. Giuleta este in avantaj usor la pedestrian protection si sisteme de asisteta. A surclasa inseamna altceva. De aceea sustineam ca nu esti documentat. De dansat nu dansez, Nu cu tine!
@Sam si altor cunoscatori Opel/GM: in cea ce priveste Opel/GM sunt anumite realitati care ar trebuii sa fie considerate inaintea formularii unor pareri. GM nu a mai fost de mult profitabila, nici decum in perioada amintita de tine. La mijlocul lui 2009 GM a intrat in faliment dupa §11 (USA) care, conform legilor US, iti da posibilitatea de a anula contracte/obligatiuni, etc fie fata de angajati sau parteneri de afaceri, etc - adica ti se da sansa de a te redresa. GM a intrat in faliment cu peste 70 miliarde$!!!!!!!!!. Status american a cumparat actiuni GM in valoare de ~50 miliarde care, incepand cu anii 2013, au fost vandute pas cu pas pe stock market sau partial recumparate de GM. Cat despre vina lui Opel la starea actuala: Opel in anii 70 avea un market share de 25%. Deci o positie foarte buna. Problema majora in a continua cu succes aceasta linie a fost intr-adevar in mare parte GM, aici GM poarta o foarte mare responsabilitate. Filozofia GM - si tipic americana, era sa considere pretentile/dorintele publicului american si sa le impuna din ce in ce mai mult si lui Opel (pt piata europeana), cea ce a adus la investitii din ce in ce mai mici in cercetare la dezvoltarea masinilor/motoarelor in Rüsselsheim. Mai departe, cu globalizarea, Rüsselsheim/Opel preia din ce in ce mai mari responsabilitati de dezvoltare pt piata asiatica, sud-americana si partial chiar si nord-americana. Lipsa cronica de bani de parte GM a impus "UN PRODUS" pt toata lumea - cea ce a impidicat de o dezvoltare tipic europeana pt. un public european si caracterizata printr-o abordare mai putin "high tech". Multe multe alte detalii interesante ar mai fi de amintit aici. Aceste lucruri insa, ince incet au inceput sa se schimbe din nou in bine, cea ce cred ca se si vede pe produsul in sine! Giuleta sa surclaseze Opel la sisteme de siguranta mi se pare o abordare nedocumentata!! al acestui subiect!
@ Cristian: salut, ai pute sa-mi spui si mie cu ce anume special (technica, design, etc) s-ar "umple" acele "multe clase" diferenta intre insignia si passat?
Ultimele comentarii
45 in total