@Andy: chiar nu doresc sa contrazic numai ca sa umplu partea de comentarii, dar aici nu pot altfel : cred ca din afara pare ca in Rüsselsheim doar se adapta cea ce venea din Detroit….In mare: Centrul de dezvoltare din Rüsselsheim insa chiar este, printre altele, responsabil de dezvoltarea platformelor Delta (Astra) si Epsilon (Insignia) si, in plus, si de majoritatea motorizarilor pe aceste platforme. Motoarele familiei 0 (1,0, 1,2, 1,4 incl 1,4Turbo), a familiei 1 (1,6, 1,8) incl a treia generatie a familiei 1 (MGE – midsize gasoline engine) cu injectie directa 1,6turbo si un 1,8 aspirat natural (folosit numai pt USA ca hibrid) au fost si sant dezvoltate in Rüsselsheim. Motoarele Diesel, dupa preluarea celor de 1,9l de la Fiat, auf fost dezvoltate mai departe (acum 2.0l) la Torino unde se afla centrul de dezvoltare GM/Opel pt motoare Diesel.
Platformele si motoarele sunt atat vandute in Europa ca si an Asia, America de sud si USA (dupa un re-brand). Ar fi pacat ca Opel sa fie vazut doar ca un “adaptor” si nu ca un “generator” de technologie. Drept dovada, si dupa vanzarea catre PSA, Opel va continua sa dezvolte motoare pt GM an cadrul unei conventii PSA/GM.
Ma bucur mai departe pe un schimb de idei…
@Andy: cam gresit: cam tot ce depinde de confort a fost inventat/patentat de Americani: Aer climatizat, geamuri electrice, servo la volan, cutie viteza automata, etc In Europa, an afara de Motor, s-au "nascut" acele inventi care tin de siguranta: airbag, ABS, ESP, centura siguranta, geamuri securit, lumina Xenon samad....Systemele/piesele automotive cele mai performante, cutii de viteza, etc sunt tot an mana europenilor de la Magneti Marelli, Bosch, Hella, Siemens, Continental, ZF si multe multe altele. Cat despre patrunderea pietii americane o antrebare retorica: oare cine a patruns care piata mai mult: Europenii pe cea Americana sau vice versa?
@Edikkk: Cand cumperi o companie, pretul estimat nu este alcatuit decat intr-un procentaj f. mic din "pretul robotilor, a terenului" si a WCurilor anstalate! Valoarea este in primul rand brandul, IP-ul care-l cumperi si cifra de afaceri anuala.
In plus, statul German doar acum ancepe sa-si revizuiasca atitudinea fata de Chinezi/straini care doresc sa preia industrii strategice Germane. Nicidecum nu sa anterzis cumpararea KUKA. KUKA a fost cumparata/preluata spre sfarsitul 2016!! Informarea e f. importanta anainte sa distrubuim asemenea informatii eronate!
@Cyrus: asa cum un kil de pene e cat un kil de mere, 150CP sunt 150CP, oriunde!!
Problema/explicatia la Opel sunt de obicei rapoartele la cutia de viteza cu un focus pe consum mai mic. O fi ca motoarele la Opel consuma ceva mai mult decat la un VW (daca e asa??!!?) si ca aceasta masura ancearca sa compenseze, dar motoarele an sine nu sunt mai slabe...
@Dan: draga Dane, la acceleratie nu caii putere sunt amportanti ci cuplu motor si de desfasurarea lui peste rpm - si poti pleca de la premiza ca un Motor de 1,6 va fi aici in principiu mai deficitar decat un Motor de 1,8!
La viteza max. in schimb este peste Skoda cu vreo 5-8km/h (aici conteaza caii putere)
Ultimele comentarii
45 in total