alo gica fibra, pe piata numarul Renault-urilor care merg la fel de bine ca Volvo, sunt infinit mai multe, asa ca nu mai scrie tampenii... Volvo asta are un pret cat de cat acceptabil. de ce nu se vinde? daca e asa o super-masina... cand o vinde Volvo macar jumatate din cat vinde Renault-ul, atunci sa comentezi.
wow genial ! un sasiu la vedere cu garda la sol cat loganul si 4 bucati de burete asezate in unghi de 90 de grade... incredibil !!! de nu s-a gandit nimeni la asta...?
Sunt cateva obiectii intemeiate, insa restul, adica marea majoritate sunt de-a dreptul puerile , ceea inseamna ca s-a incetatenit ideea ca la fotbal si la masini se pricepe toata lumea...
Cel mai mult ma deranjeaza ca puneti in inferioritate sistemul All Mode 4x4 fata de fiat, suzuki lada, aro si mai stiu eu ce alte dracovenii.. "a lot of bullshit" as spune... fiat sedici si suzuki sx4 nu sunt decat niste hatchback-uri suprainaltate...
Eu am avut ocazia prin natura meseriei mele sa conduc destul de multe masini pe drumuri forestiere si in teren off-road special amenajat , deci am ceva habar de sisteme 4x4 si va pot spune ca "All Mode 4x4" (brevetat de Nissan) e unul dintre cele mai tari sisteme de pe piata, undeva acolo sus cu greii segmentului: Quadra drive 2 de la Jeep, Symmetrical awd (Subaru), Terrain response (Land Rover) sau vdc-ul de la Toyota...
Una dintre cele mai importante calitati e ca nu trebuie sa fii neaparat sofer profesionist in off-road ca sa iesi din situatii dificile... In oras, in conditii bune (asfalt uscat) se recomanda selectarea modulului 2wd, caz in care tot cuplul va fi transmis puntii fata, reducandu-se astfel pierderile de energie si implicit consumul de carburant.
Sunt soferi care prefera insa modul Auto pentru situatiile neprevazute. In mod normal trage fata, insa la nevoie, in functie de suprafata pe care ruleaza (sa presupunem un amestec de noroi si petice de zapada), sistemul anticipeaza situatiile periculoase printr-o multitudine de senzori si distribuie cuplul catre rotile cu aderenta optima. Ce diferentiaza sistemul Nissan fata de un Land Rover de exemplu e ca reactioneaza cu cateva milisecunde inainte, aspect crucial in situatii limita...
Acolo unde se ingroasa gluma si discutam de incrucisarea puntilor, pante abrupte cu noroi, mocirla etc, soferul poate comanda blocarea diferentialului central (modul Lock ) determinand repartizarea cuplului in proportii fixe: 53% fata, 47% spate. Cuplarea tractunii 4x4 permanente se poate face chiar si in mers pana la viteze de 40 km/h. Decuplarea e silentioasa, fara smucituri si se face automat dupa 40km/h pentru a nu forta pinioanele si tocmai de aceea sistemul are o fiabilitate recunoscuta. Parerea mea e ca isi merita banii cu varf si indesat :)
ayyayaya Coco Jambo ayyayai... lasati-l ca el plutea pe la limita superioara a stratosferei cu joint in mana cand scria asta... hey coco jambo, dam o trompeta? batem un cui? huh?
Ultimele comentarii
137 in total