Sincer, masinile noi sunt scumpe pentru noi, indiferent de ce venit ai.
Multi prefera sh-ul pentru ca nu au nevoie de o masina cu care sa faca multi km, un ~5000-7000 de km pe an, iar acolo nu se merita una noua, caci vorba aceea "e mai ieftin cu taxiul". Mai sunt multi care se dau mari ca uai ce masina am ... dar daca pica ceva stau 2-3 luni sa isi permita sa o repare si apoi se plang ca-s scumpe piesele. Am vazut destui cu seria 7 care baga benzina/motorina de 20-30 lei ... ca sa mearga pana la club sa-i arate la pisi ce masina are el.(Seria 7 e doar un exemplu, sunt si cu alte marci destui)
Am cumparat una noua, dar a doua o sa o iau sh, dupa 2-3 ani masina are 30-50k km si costa cam 60% fata de noua, plus dotari cate vrei. Desi sunt pe ideea masina noua, garantie, nu bagi bani in ea, decat reviziile ... cred ca optim, cel mai bine ii sa o iei sh, cu 2-3 ani vechime.
Cei drept, am grija de masina, dupa 2 ani pot sa spun ca masina nu are nici o problema, desi am condus-o pe drumurile noastre proaste si pline de praf ... In concluzie eu zic ca 10.000 de km condusi in tara sunt echivalentul a 30.000-40.000 de mii afara. E doar parerea mea.
Eu consider, avand in vedere veniturile din tara, majoritatea nu prefera masini sh, ci pur si simplu nu-si permit o masina noua. O masina noua buna sau ma rog, cu dotari, costa cat un apartament ... e normal ca nu-si cumpara oricine o masina noua. Neamtu din munca de pe jumatate de an isi cumpara o masina noua, iar cand iese din garantie, alta, la noi muncim 4-5 ani si tot nu iti ajung bani de o masina noua decenta. La 1000 de lei salar normal ca nu-ti permiti ...
@skyactiv,
Mai, daca faci peste 15-20 mii de km pe an si mergi tare mult in oras, crede-ma ca se merita ;)
Si la diferentele diesel -benzina e similara treaba, numai daca reusesti sa faci peste 150 mi de km intr-un termen de 5 ani se merita masina si reusesti sa amortizezi diferenta.
Ar fi interesanta o astfel de colaborare.Ne-am putea bucura in continuare de motoare aspirate ... :D
@Nissan
Navigatia e optionala, in dotarea luna are playerul cu touch, iar pentru navi platesti vreo 1400 de euro :).
Pentru modelul din 2013 navi e modul separat, care se conecteaza la player ....
@S ... Am benzinar modern si nu e chiar asa ... cum se crede ...
Consumul la benziarele noi, astea marunte, este mare, destul de mare, fiind ca degeaba au putere mare, ele sunt mici, este nevoie de turatii mai mari ca sa scoti cuplu si caluti din motor. Asadar, in oras, da, o sa scoti consum bun, fiind ca e mic si nu prea accelerezi puternic, insa, un motoras de 1 l sau ma rog 1,33 in cazul meu, la mers bara la bara, are consum cam de 10-12 % la suta, nu ca dieselul ar sta mult mai bine. La drum lung, daca nu prea ai bagaje in masina si nu depasesti 2500 de rotatii, poti sa uiti de diesel, scoate un consum de 4 - 5 %. Am facut niste calcule ... iar daca iei o masina noua si nu faci mai mult de 10.000 de km pe an, benzinarul e mult mai economic. La o masina sh, nu e acea diferenta de 2000-2500 de euro intre un motor pe benzina si unul diesel, iar acolo normal ca se merita sa iei diesel.
Eu personal, in oras, pe timp de vara scot un consum de 7.2-7.5, iar in carte am 7,1 si am un stil de condus mai alert, ajung rapid in trepte superioare. In afara nu am reusit sa scot 4.8 cat zic ei, doar 5.2 cel mai mic, iar pe o distanta de maxim 200 km scot cam 5.6 l. Iarna, consumul urban creste cam la 8, 8 si ceva, depinde pe ce distante merg. In cazurile in care merg bara la bara, cel putin in Cluj, intre orele 16 si 19 cam asa se circula, consumul urca pe la 10 l.
Motor mic nu inseamna consumuri mici neaparat, totul depinde de cat de usoara e masina si unde o folosesti !!! Computerul de bord nu arata niciodata consumul real de combustibil, la nici o masina. Ideal e sa faci plinul pana cand pompa se opreste prima data. Notezi nr de km si apoi la urmatoarea alimentare faci plinul iar. Apoi tragi linie si vezi cati km ai facut si cata benzina ai consumat. Vei obtine consumul real.
La benzinar, conteaza si cifra octanica, intre 95 si 98 este diferenta mare, teoretic, consumul scade, dar numai la drum intins ! Am vazut asta pe pielea mea, oricum e vorba de maxim 0,1 l -0,2 l, ceea ce e foarte putin.
In ceea ce priveste unele masini, cum sunt vw, 1,2 tsi 105 cai are consum real de 12-13 in oras ;)
... si acum sa sara fanii vw cu consumuri de 6 l pe oras ... poate atunci cand nu e nimeni in oras.
La ford, 1l 125 de cai e la fel, peste 10 in oras. Mai sunt si alte marci la care diferentele sunt enorme, insa acele cifre mici dau bine cand mergi in reprezentanta si cumperi o masina noua. Poti sa vezi pe pielea ta ce consum iti indica masina si ce ai in carte. Inainte de a achizitiona, musai faceti un test drive si nu alegeti o marca pentru ca are consum pe foaie mai mic. La toate marcile, consumul, in functie de cilindree si cai, e aproximativ la fel, fiind diferente de maxim 1 l in cel mai bun caz ;) .
Totul conteaza de trafic, cat de soft stii sa conduci. In brosuri gasim numai date teoretice sau teste de laborator.
Toate cele bune si consumuri cat mai bune pentru toata lumea.
Ultimele comentarii
9 in total