Edi, faptul ca acum este produs asa nu inseamna ca asa va si ramane. In vreme ce tehnologiile de captare si stocare a energiei electrice vor evolua (posibil si datorita aplicatiilor in industria auto) la fel vor fi convertite si mijloacele de productie a hidrogenului.
Electroliza apei folosind energie regenerabila (sau energie captata in exces) este unul din moduri, la fel sunt si procesele bilogice ce implica fotosinteza, fermentatie este altul.
Citeste aici: https://www.energy.gov/eere/fuelcells/hydrogen-production-processes
Interesant este ca un motor existent a fost convertit si nu o pila de combustie, ceea ce ma duce cu gandul ca exista o posibilitate ca practic orice motor cu ardere interna sa poata fi convertit.
Rimac Nevera se numeste oficial, si au aparut deja cateva filmulete in care isi dovedeste prestantele dinamice in fata unor nume grele. Gasiti pe canalul carwow rezultatele.
Sunt de acord cu @Kirotractor in privinta faptului ca este o vitrina tehnologica si sincrer cred ca asta a fost scopul inca de la inceput. Performantele si pretul cu siguranta o vor face obiectul de achizitie a unui cerc restrans de clienti, care cu siguranta nu citesc comentariile pe AM si pe care clar nu-i intereseaza autonomia :)
In privinta design-ului: Hennessey Venom era mai frumoasa? Dar Pagani Huayra? Parerea mea este ca forma indeplineste un scop si este originala in felul ei. Trebuie sa placa celui care si-o permite.
Deci daca se vrea se poate. Nu o sa intru in polemica pro/contra hidrogen dar istoria recenta a aratat ca Toyota a facut niste alegeri pragmatice cu privira la tehnologiile in care a investit.
Voi comenta intai ca linia laterala este aproape identica cu Honda Civic 9 Tourer. Nu este clar daca vor opta la ingroparea manerelor usilor spate in montantii C, dar avand in vedere ca este un SUV nu ma astept la asta. In rest liniile de caracter si aspectul "floating" pillar sunt identice cu Civic-ul.
Interiorul este iarasi o surpriza placuta. Coreenii din grupul H/K au bunul obicei de a rezolva problemele de ergonomie regasite la alti producatori, deci ma astept ca butoanele pentru comenzile de climatizare si control audio rapid sa fie fizice, nu touch.
Ei ofera deja sisteme de propulsie mild-hybrid, PHEV si full EV, deci nu cred ca vor fi surprize majore la acel capitol. Sa vedem si preturile.
La fel cu @ds sunt interesat de varianta GT line.
Urus e in Japonia precum nuca in perete. Zgarie ochiul pur si simplu in imaginile alea. Niste concepte in totala antiteza.
Ce treaba are masina asta pe langa niste locuri si cladiri de o modestie exemplară, atat in rationament cat si in etică? Cel mai prost exercițiu de marketing, parerea mea.
Zgomotul si opulenta, chiar si doar prin culoarea caroseriei, isi au locul poate pe circuit sau in tara de origine, pe dealurile Toscanei sau la Monza.
Au mai surprins si pe cate unul cu o ricsa...noaptea mintii!
Ultimele comentarii
190 in total