Viitorul poate e pe hidrogen dar realitatea apropiata avantajeaza masinile electrice pe baterii. Fata de hidrogen, sunt deja statii mai multe de incarcare, multe din ele domestice si preturile sunt mai accesibile.
Toyota si Panasonic lucreaza de ceva vreme la noua generatie de baterii, solid state, doar ca nu sunt multumiti de performante si de durata de viata.
Japonezii sunt insa persistenti in dezvoltarea tehnologiei si reducerea costurilor. Stiu si ei ca oamenii nu vor cumpara masini care fie le vor schimba radical comportamentul de utilizare, fie nu si le pot permite.
Imi pare bine sa te dezamagesc, sunt inginer diplomat al facultatii Politehnica din București, Electronica si Telecomunicații. O să-mi permit sa te intreb si pe tine ce studii ai dincolo de specialist Youtube?
Am un prieten foarte bun care este seful de implementare al arhitecturii electrice în cadrul RTR - Renault. Stiu din gura lupului care sunt marjele de profit pentru masinile electrice.
Dar tu mergi inainte...te las.
Edi - pari un om care se documenteaza exclusiv din prisma surselor care prezinta pozitiv masinile electrice pe baza de baterii si din acest punct de vedere ai o pronire exagerata si agresiva, deranjanta chiar (daca nu ti-a mai impartasit altcineva asta pana acum). Ghici ce - si bateriile si energia electrica stocata in baterii se supun exact acelorasi reguli de productie. Daca nu e obtinuta din transformarea energiei solare, hidro sau eoliana, produce poluare considerabila.
Suplimenar, tehnologia actuala a bateriilor, bazate pe litiu si alte metale RARE, distrug mitul ca masinile electrice in forma actuala propusa de producatorii de volum este solutia sustenabila pe termen lung.
Nimeni nu zice ca hidrogenul este solutia, piata va decide in definitiv, dar este o alternativa care promite foarte multe. Pilele de combustie sunt mai simplu de produs, hidrogenul este abundent si POATE fi obtinut din surse sustenabile - chiar daca nu este la momentul actual - iar folosirea lor la scara mare nu ar modifica substantial comportamentul consumatorului, care hai sa recunoastem... Tu chiar ai fi dispus sa astepti ore intregi sa reincarci bateriile pentru un drum mai lung de 800Km? Ai fost vre-odata plecat din tara in concediu sau un drum mai lung?
In cazul hidrogenului vorbim de minute pentru realimentare. E foarte bine ca apar din ce in ce mai multe optiuni pentru hidrogen. Parerea mea este ca masinile electrice sunt doar o etapa intermediara catre altceva...vom vedea ce. Industria auto trebuie sa produca ceva si masinile electrice sunt la indemana pentru indeplinirea tintelor de emisii - care sunt foarte bune. Trebuie sa respiram in oras aer mai curat.
O ultima nota - daca vrei sa fii cu adevarat ecologist fa ce fac si eu, foloseste bicicleta!
Siiiii..... au stricat-o. Daca versiunea long wheel are cat de cat niste proportii, asta dedicata Europei e ca un dovlecel gras si verde. Sper sa nu ma insele ochii dar speram ca macar cu aceasta versiune sa mute definitiv semnalizatoarele de pe bara spate sus unde le e locul.
Am inca speranta ca vor aduce si varianta lunga in Europa dar tare mi-e ca risca sa canibalizeze Sorento.
De pret nu mai zic nimic... e haos!
Ultimele comentarii
190 in total