Cu ceva ani in urma, un prieten a primit, ca masina de serviciu, un Hyundai. Era o masina de oras, un Getz.
In serile de vara, cand ne strangeam mai multi la o bere, poate cele mai amuzante amuzante erau povestirile acestuia cu si despre masina sa.
De la apa care se prelingea in interior cand ploua, pana la aerul conditionat ramas blocat pe fierbinte (ca tot se simtea nevoia de asa ceva, la 35-40 grade Celsius).
Un altul primise o Kia Shuma (1) in dar de la un unchi de-al sau, doar ca sa scape de ea.
Si-a dat seama intr-un an de zile ca nu unchiul a fost pagubitul.
Nici nu mai stiu daca la acea vreme, cele doua marci faceau parte din acelasi grup.
Chiar daca Santa Fe se vindea destul de bine, cele doua marci tot ca pe niste masini exotice le priveam, precum ne-am uita azi la Mahindra sau Proton.
Discutiile despre motorizari rafinate, puternice, teste de siguranta gen EURONCAP sau finisaje, nimic din toate acestea nu se puteau adresa si firmelor sud-coreene.
Dupa o generatie sau doua, ma uit la ofertele Hyundai si Kia: suspensie independenta pe spate in clasa compacta (nicio firma frantuzeasca din cele 3 nu ofera asa ceva, italienii inca cosmetizeaza platformele tehnice din anii '90 schimband doar designul si numele masinilor, pana si Opel a considerat ca este prea scump pentru ei ca s-o ofere ca solutie tehnica pentru Astra).
5 stele la testele de impact sunt considerate un deja vu pentru i30 si ceed, insa uitandu-ma la o masina de 5m lungime din gradina Jaguar care a putut doar 4 stele, sau la penibilul Jeep cu 2 stele, imi dau seama ca altii au facut ceva concesii costurilor de fabricatie.
Exceptand Merc, BMW sau Audi, care joaca intr-o alta liga, inainte vreme se discuta in clasa compacta despre Golf, Astra, Focus, si mai ieftinii francezi cu C4, 306/307, Megane.
Cine se mai gandeste acum ca o optiune la oferta francezilor cand au acum alternativa sud-coreana, mai buna, mai consistenta?
Si nici Astra nu pare mai stralucita, cand treci peste aspectul masinii.
Motivatia alegerii unei masini sau alteia poate fi de natura emotionala (in principal design), sau rationala.
Coreenii le-au imbinat.
Ultimele comentarii
1 in total