Domnilor/Doamnelor aceste videoclipuri nu fac nici un serviciu comunitatii automobilistice ci dimpotriva. Trebuie sa intelegeti ca acestea au fost comandate de vreo societate de asigurari, un minister al transportului, departament de politie rutiera, etc ca urmare a unei alocatii guvernamentale de fonduri in vederea unei campanii de asa zisa constientizare si informare, si spre a se putea bate cu caramida in piept ca vezi Doamne uite ce am facut noi ca sa prevenim accidentele. La realizarea acestor video clipuri se cheltuiesc sute de mii de dolari care bani intra in buzunarele grupurilor de interes. Asadar filmul este comandat unui prieten producator care angajeaza prieteni cascadori, prieteni actori, scenaristi, video editori,luministi, sunetisti, etc. La costurile de productie se mai adauga alte zeci de mii pentru distributie si prezentare.
Rezultatul? O productie fara valoar3e artistica,
de cele mai multe ori cu o calitate technica indoielnica la care se uita si ia aminte de obicei soferii cu etica. Din proprie experientza, si slava Domnului am ceva-ceva, (http://thespecialist.automarket.ro/about.php) mi-a fost dat sa vad ca aceste videoclipuri nu au asupra comportamenului rutier absolut nici un efect. Oamenii il privesc ca pe un film artistic, iar la sfarsit spun:"hmmmm... mda.....cam nasol momentul...da' asa-i viata...ia mai da Costele o bere!"
Acuma...Daca toti acesti bani ar fi utilizati la crearea unui poligon auto special, la finantarea mai multor filtre anti-alcool, la o educatie proactiva in randul soferilor intre 18 si 25, va asigur ca efectele unei atari campanii ar fi cu mult mai eficiente decat vizionarea unui clip de 60 de secunde. Cati dintre dumneavoastra ce de-aici de pe acest site si-au scimbat conduita rutiera ca rezultat direct al vizionarii acestor clipuri. Viteza nu este ucigatoare ci betia la volan, lipsa de indemanare, lipsa de atentie, aroganta si lipsa de respect fata de semnele si semnalele de circulatie. Decat sa imi arate guvernul ca pe fondul unei viteze sporite si in corelatie cu aparitia unui caine comunitar (vagabond) sa produs o tragedie, si la a carei realizare sau cheltuit sute de mii de dolari, as prefera ca banii aceia sa fie orientati catre colectarea jivinelor si tinerea lor intr-un loc special amenajat. Decat sa mi se arate ca Tilica Guguman joaca fotbal dupa care bea bere, dupa care face accident, si la a carei realizare s-au cheltuit sute de mii de dolari, mai bine sa fie directionati acesti bani la subsidierea programelor de "Driving service" ale barurilor, instruirea personalului localurilor publice in a recunoaste semnele starii de ebrietate, etc.
Responsabili de producerea tragediilor se fac si prietenii soferilor, familiile acestora, chelnerii si barmanii care desi realizeaza ca individul este baut si clar nu ar trebui sa conduca intorc spatele si spun..."ce ma intereseaza pe mine, nu este treaba mea". Mie personal imi place sa conduc intr-o maniera sportiva, iar pe autostrada imi place sa o "calc" insa daca am baut o jumatate de pahar de bere eu nu mai ating volanul. Nu depasesc pe linie continua, respect culoarea rosie a semaforului, opresc la "Stop" si cedez la "Cedeaza trecerea", reduc viteza in zona scolilor si a parcurilor, nu ascult muzica in masina iar atentia mea la volan este distributiva. Privesc la cel putin 100 m inaitea mea in ambele parti ale caii rutiere, daca nu am contact vizual fie direct fi in oglinzile masinii cu soferul ce urmeaza sa se intersecteze cu mine incep s franez progresiv sau cel putin stau cu piciorul deasupra franei. In 25 de ani ma ferit Dumnezeu si eu singur de accidente. Pentru cine are urechi sa auda. TS
Maestre nu ai nici o logica in peroratia dumitale.Una am intrebat eu si alta ai raspuns tu. Daca maniera in care conduci este asemanatoare cu cea in care scrii... fereasca Dumnezeu.O singura intrebare. Cu ce se doesebesc alergatorii profesionisti de Rally, Indy Car, NASCAR, si/sau cascadorii de masini fata de soferii profesionisti de taxi? Si unii si altii sunt profesionisti, si unii si altii conduc in fond un vehicol care functioneaza dupa acelasi principiu iar din punct de vedere mecanic si fizic se comporta asemenator. Cel mai important element care ii distanteaza pe unii de ceilalti este talentul. In conducere ca si in box, judo, fotbal, dans sau actorie este absolut important sa ai talent. Pe care trebuie sa il intretii, exersezi si sa-l practici. Talentul este un element pe care nu il poti cumpara sau cere. Te nasti cu el sau nu. Cand a fost ultima data cand ai facut o intoarcere la 360 de grade? Cand a fost ultima data cand ai facut o manevra de shuffle sau displacement lateral?!? Daca raspunsul este.....uuuummmmm aaaaahhhhh... .. "ce ie alea".. .. atunci mai bine o lasam asa cum a cazut. Cat despre cainele care trece strada o observatie:___1) intr-o lume civilizata nu exista caini vagabonzi, iar cainii care sunt (de casa) se tin in lesha.Cu stima,T.S.
Domnilor incetinisti...(scuzati sa traiti n-am gasit la indemana o alta expresie care sa fie opusa celei de "vitezisti" v-as ruga sa va mai uitati odata la video si sa faceti abstracie de faptul ca POV-ul acestuia (punctul de vedere) este in habitaclul unei masini. Incercati sa vizualizati traficul dincolo de capota/bara de directie a Roverului. Ca experiment...opiti audio, acoperiti capota din video cu o alta fereastra sau trageti fereastra cu clipul video la marginea de jos a monitorului astfel incat sa nu sa mai vada capota si incepeti sa analizati conditiile de trafic. Analizati si comentati va rog disciplina participantilor la trafic. Analizati si comentati faptul ca toti cei care schimba banda o fac dupa ce in prealabil au pus semnalul, ca in tot acest timp nimeni nu ia "taiat fatza" sau ia franat in faza fara nici un motiv, etc.
Iar in ceea ce priveste "tara cu cel mai mare numar de accidente" acestea nu se datoreaza celor care se deplaseaza cu o viteza peste limita ci a conducatorilor care nu sunt in stare sa se adapteze la noua situatie rutiera. In primul si in primul rand un sofer ca tine trateaza traficul prin perspectiva proprie. Si anume... daca eu nu pot ala de ce sa faca; daca masina mea nu merge tare ala de ce sa ma depaseasca, etc. Accidentele se produc datorita neatentiei iar nu a vitezei. Accidentele se produc datorita lipsei de concentrare asupra conditiilor de trafic nu a vitezei. Cati dintre Dvs. care sunteti atat de inversunati impotriva acestui gen de conducere ati fost ultima data intr-uun poligon pentru a executa manevre de virare la o viteza ridicata? Poate nici unul.. .. Soferi ca cel din filmuletz ( si ca mine) merg de 3-4 ori pe luna in poligon sau pe trasee special amenejate. Daca vrei sa vedeti ce se poate face cu o masina in conditii de deplina sigurantza adresati-mi un email si pentru 75.00 EUR pe ora va pot invata cum sa stapaniti masina si sa analizati traficul urban.http://thespecialist.automarket.ro/about.php
Ultimele comentarii
9 in total