@PMC: Dealerii Ford, ca și orice alți dealeri auto, au 2 praguri: un preț pentru cine întreabă (pentru oricine se interesează băgând capul pe ușă și întrebând ”cât costă?”, și eu am pățit la fel) și un alt preț pentru cine insistă (dar nu în aceeași zi, o să vezi de ce). Mai există un al treilea prag, dar depinde de tine să ajungi acolo.
Mai pe scurt: mergi la un dealer cu o configurație în cap și el o să-ți facă o cotație pe care e bine să ți-o dea tipărită, cu cartea lui de vizită. Repetă partea asta cu încă 2 dealeri, minim. Numai în București sunt vreo 5, deci ai de unde. Alții sunt în provincie, dar merită o convorbire telefonică cu ei și îți vor da o cotație pe mail.
După ce strângi vreo 3-4 oferte pentru același model cu aceleași opționale, o iei de la capăt cu primul. Sigur, o să apară fraze de genul: ”Domnule, nu suntem la licitație aici” sau ”Deja nu mai câștig niciun comision cu un preț mai scăzut” dar fii tare, nu empatiza prea mult cu ei că sunt frați cu actorii de la Notara sau Bulandra. Joacă bine rolul.
Atunci ți se vor face oferte din ce în ce mai scăzute, nu cu mult ce e drept. Diferențele vor fi de 50 - 100 euro între ei, dar merită să îi vezi cum se vaită că n-au ce pune pe masă diseară, că i-ai luat kilul de lapte de pe masa copilului, că îi ridică șeful la următoarea ședință în picioare și dă cu ei de pământ etc.
Atunci când consideri că ai muls cam tot ce poți de la ei,o să ai o surpriză: încă se mai poate! Faci astfel: cu dealerul cu prețul cel mai ok (nu am spus ”scăzut” pentru că e posibil ca un dealer să aibe prețul cel mai scăzut dar să fie greu accesibil/prea departe/să nu îți inspire încredere) ”bați palma” VERBAL. NU SEMNEZI încă contractul, dar îl contactezi pe agentul dealerului următor și îi spui ”mulțumesc pentru colaborare, ați dovedit profesionalism și a fost o încântare să lucrez cu dumneavoastră și aș dori să păstrăm bunele relații pentru viitor DAR am ales o altă firmă pentru achiziția mașinii în cauză”.
AICI sunt șanse 90% să ai o surpriză și respectivul să pluseze cu o ofertă șoc de care NU o să poți profita dacă tu AI SEMNAT contractul și ai achitat avansul deja.
Acuma, această rețetă nu merge cu toate mărcile, astfel:
Peugeot - nu (500-800 euro marjă de negociere)
Hyundai, Kia - nu (idem mai sus)
Dacia - nu (zero negociere, prețul de pe site e prețul plătit)
Renault: da (1500-200 euro marja de negociere)
Skoda - da (idem mai sus)
Seat - da (idem mai sus)
Cam atât, sper că nu v-am plictisit.
@inexorabil:
(urmează o glumă) Ai uitat să specifici PSA aka Peugeot, în rest ai numit bine proprietarii care i-au ”tras-o” lui Opel, până acum.
Serios acuma, am mers și m-am urcat în 5 SUV-uri diferite și cel mai dezamăgit am rămas de Duster care în varianta full-full-option costă 20.600 euro... Este drept, alternativele nu sunt la același preț, dar până în 25.000 euro găsești vreo 2 mărci care au tot ce are Dusterul și în plus multe altele. Și de unde scoți 20k euro, mai scoți încă 5k și în felul acesta ai o mașină cu cotieră normală, nu cu 1/2 cotieră de autocar... (nu săriți, este doar un exemplu din multe altele...)
@PMC: Da, din păcate pentru Dacia și eu am luat aceeași hotărâre:
Ford Kuga Titanium cu de toate, preț de lista puțin peste 35k euroi, preț negociat 24,9k euroi. Cam asta e.
Așa este când arunci un clip video fără explicațiile de rigoare.
Conform unor publicații on-line, la motorul acesta aprinderea poate fi prin scânteie sau compresie, poate trece de la scânteie de bujie la compresie, în funcție de solicitări.
”it's the first engine that can switch seamlessly between compression and spark ignition, depending on load”.
”va avea linii drepte în locul actualelor benzi cromate uşor arcuite, iar blocurile optice vor fi şi ele angulare”
Adică va semăna cu noua linie de design Skoda/VW/Seat...
Ultimele comentarii
45 in total