Inca mai aud femei si chiar barbati care spun "jeep" cand se refera la o masina de teren sau un SUV oarecare. Nu stiu daca in mintea lor se scrie chiar "jeep", insa dovedeste ca marca asta a scris istorie si a modificat mentalitati, asa cum a facut-o Adidas in domeniul pantofilor sport. E un lucru mare!
Jeep Wrangler e una dintre putinele alegeri inspirate pentru cei care vor sa faca offroad profesional si am apreciat la ei intotdeauna ca pastreaza solutia clasica cu sasiu separat de caroserie, nu autoportanta si faptul cau au punti rigide fata, spate. Ei ofereau diferential blocabil cu transmitere a cuplului pana la 100% pe una dintre rotile unei axe, cand foarte putini faceau asta.
Tot ca alternative competente ar fi G Class de la Mercedes, Defender sau Land Cruise Prado. Nu sunt niste "globetrottere" , dar te poti distra de minune cu ele. Pentru cine isi doreste un off-roader dedicat, dar si un globetrotter in acelasi timp, poate alege cu incredere Nissan Patrol 2012, Toyota Land Cruiser V8 sau Land Rover Discovery. Exact in ordinea asta. Pacat ca nu se aduce ultimul Patrol in Romania.
De observat ca saloanelor auto din China li se acorda din ce in ce mai multa atentie. In viitor cele mai semnificative lansari auto s-ar putea sa nu le mai vedem la Paris, Frankfurt, Geneva sau Detroit, ci la Shanghai sau Beijing. Mici, dar cu ambitii mari chinezii astia... :)) Jos palaria !
Da, asta-i directia in care ne indreptam. Se pare ca si Nissan GT-R va fi hibrid din 2017, probabil cu noua generatie a sistemului prezentat pe Infiniti Essence in 2009. Cu twin-turbo + motorul electric, aducea undeva la 600 CP. Essence dispunea de cel mai puternic sistem hibrid din lume.
Bineinteles mai e si felul cum arata... Conceptele Honda NSX, Infiniti Essence, Lexus LF-LC si BMW i8 sunt adevarate opere de arta in opinia mea.
@Mirica Bogdan
Inca odata vreau sa atrag atentia redactorilor Automarket, in special autorului acestui articol, Bogdan Mirica: nu mai preluati si traduceti toate aberatiile ce distorsioneaza imaginea reala a lumii auto. Asta daca sunteti cu adevarat pasionati de domeniul auto si nu scrieti articole doar pentru bani. Putina coloana vertebrala, nu strica.
Uitati aici gluma de "studiu". Citez de pe www.mckinsey.com
"Source: 2012 McKinsey online survey of 1,300 respondents, including 106 early electric-vehicle buyers, who had bought a car in Japan in the last 24 mounths"
Adica ei n-au intalnit un japonez in carne si oase, ci totul s-a desfasurat ONLINE unde se pot comite foarte usor fraude si manipula rezultate... iar cu 106 asa-zisi proprietari de electrice, au pretentia de formatori de opinie relevanti, in conditiile in care in Japonia sunt zeci de mii de masini electrice ?! Ma bufneste rasul !
@unul anonim
You're full of sh*t ca sa ma exprim in limbajul pe care poate il intelegi... Sunt mult mai informat ca tine, stai linistit... Pe termen mediu, pentru oameni ca Ghosn, Musk, primul argument n-a fost niciodata "salvarea planetei" (asta nu inseamna ca cei care-i acorda sens peiorativ nu sunt niste prosti) , ci dorinta de a oferi o alternativa viabila motoarelor cu ardere interna. In tari ca Franta, Germania, Danemarca etc, deci Europa de Vest, EXISTA un inceput de infrastructura bine definit. In Danemarca de exemplu sunt chiar statii Quickdrop. Insa nu-i asta esentialul. Electricele in prezent au o adresabilitate clara. Sunt indreptate pentru inceput companiilor inovatoare si persoanelor deschise la minte, instarite, ce nu vad o problema in a-si pune masina la incarcat seara in garaj, la fel ca telefonul mobil si a pleca dimineata relaxat prin oras.
Legat de subventionare , mi se pare normal sa existe, cel putin acum la inceput, pentru ca guvernele fac economii importante si sunt avantajate pe termen lung. Asta nu realizeaza multi. Guvernele cumpara petrol la preturi exorbitante , iar o asemenea supapa e binevenita pentru a reduce presiunea asupra bugetului de stat.
Nu cred ca esti tu in masura sa judeci calcului facut de specialistii Renault pentru Zoe pe fiecare piata in parte. Abonamentul minim de 79 euro inlatura cele mai importante temeri ale adevaratilor clienti ai acestei masini, in sensul ca garanteaza ca orice problema cu bateria e rezolvata simplu de Renault, prin inlocuirea bateriei defecte cu una noua. Deasemenea Renault rezolva foarte confortabil pentru client o alta problema legata de reciclarea bateriei. Aruncarea bateriei in natura e de natura penala.
Si n-ai tu grija francezilor. Luand in calcul costurile curentului electric, al intretinerii mult mai reduse si a scutirii de taxe de tot felul, la 13.700 , adica pretul unui Clio, Zoe e o afacere buna.
Bine, mai sunt si alte aspecte legate de silentiozitate, ecologie, dar care sunt trecute in derizoriu de romanasi ca tine...
Ultimele comentarii
50 in total