Ok. De acord cu analiza "Finalitatilor". Insa completez ca Force India inca nu a testat. Era o aspiratie intr-adevar, impartasita de toate celelalte echipe ca o necesitate vitala, in conditiile inghetarii dezvoltarii motoarelor in Formula 1. Iar un motor optimizat pentru 2010 nu stiu cat va consuma, NIMENI NU STIE (Tot incerc sa explic clar irelevanta timpilor in conditiile lipsei acestor date) insa stiu de la ce se pleaca si am mentionat in comentariul de mai devreme si de aici, inca o data, IRELEVANTA TIMPILOR. Tocmai de asta ma abtin la remarci entuziaste. Si asta am incercat sa argumentez.
Citeste Diesel08 cu atentie pentru ca-ti lipsesc date coerente deja publicate pe site-ul oficial al Formulei 1. Lectura Obligatorie: Incepe cu "Understanding the sport" http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/ continua cu Regulamentul pentru 2010 http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/ . Apoi vezi declaratia lui Dominic Harlow, inginer sef la Force India http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8461293.stm deja mentionata si intr-un articol pe acest site. Si apoi vino bine pregatit si ne batem cu placere in Argumente nu in vorbe aruncate aiurea fara suport real. Nimeni NU pleaca CU UN REZERVOR LA FEL DE PLIN FIECARE ECHIPA prin Regulament fiiind stabilita o cantitate minima a unui monopost de Formula 1 620 de kg, nu una maxima cum cred ca banuiesti tu ca ar fi! Vezi mai bine Regulamentul! Cantitatea trebuie calculata in asa fel incat sa ajunga pentru terminarea unei curse in functie de consumul fiecarui monopost calculat de fiecare echipa, insusi Rubens Barrichello mentionand ca diferentele pe tur sunt de ordinul secundelor depinzand de combustibilul din fiecare monopost in parte la un anumit moment.
Pentru nelamuriri si contra-argumentare:
Dominic Harlow, chief engineer at Force India, says: "We'll be working hard on saving fuel during the race.
"Even 1% too much fuel could end up costing you a position so it will be critical to carry exactly the right amount. If you finish a race with 5kg excess fuel in the tank, it will have cost you 10 seconds during the race."
si in romana desigur: Dominic Harlow, inginer Sef la Force India spune: "Vom lucra din greu la econimisirea de carburant in timpul cursei"
"Chiar si o alimentare cu 1% prea mult poate sa te coste o pozitie asadar fiind critic sa incarci exact cantitatea de combustibil corecta. Daca termini cursa cu 5kg de combustibil in exces in rezervor, te poate costa 10 secunde in timpul unei curse ".
O masina de Formula 1 consuma cam 2.75kg de combustibil intr-un tur, cantitate calculata pe circuitul de la Barcelona avand o lungime de 4.6 km. Diesel08, fa un calcul. Valencia are 4 km cu aprox. http://www.f1-direct.com/include/livegp/we/temp/essais.php Merci!
Incerc sa va aduc cateva argumente pentru a va putea lamuri de relevanta testelor in ceea ce priveste sezonul 2010 care este anul care aduce o majora schimbare in Formula 1 punadu-se (ATENTIE) accent pe fiabilitate si consum de carburant dar mai ales pe comportamentul monoposturilor pe pista cu diferite incarcaturi de combustibil avand in vedere Modificarile pentru 2010 de Regulament
Consumul de carburant: Dupa cum bine stiti dezvoltarea motoarelor a fost inghetata si tin sa relatez in calitate de fan Ferrari din 1996 si pana azi, ca timpii Scuderiei nu ma impresioneaza absolut deloc ci ma nelinistesc mai putin avand in vedere problematica ce o ridica consumul in economia unei curse in 2010. Nu uitati ca diferenta de cateva kg intre monoposturi va face o diferenta foarte mare in cursa, extraordinar de mare iar monoposturile cu consum de carburant mare vor fi net dezavantajate. Nu este relevant ceea ce vedem in 10-15 tururi de pista ale lui Fernando Alonso care arata cam asa:
1:11.901
1:11.692
1:11.470
1:12.698
1:12.720
1:12.375
1:12.130
1:11.520
1:12.376
1:15.463
cum nici atat nu sunt relevanti timpii urmatori:
1:15.610
1:15.894
1:15.203
1:15.337
1:15.295 (Michael Schumacher - Mercedes GP)
PENTRU CA NU STIM CU EXACTITATE CONSUMUL ACESTOR MONOPOSTURI , CAT CARBURANT AU INCARCAT, CAT AU CONSUMAT. TOATE MONOPOSTURILE VOR INCARCA LA START COMBUSTIBIL PENTRU INTREAGA CURSA SI ACEASTA CANTITATE DEPINDE DE TESTELE PE CARE ECHIPELE ACUM LE REALIZEAZA, IAR GREUTATEA MONOPOSTURILOR VA FACE MAREA DIFERENTA. DATE CONCRETE AXATE PE PERFORMANTA NU POT REIESI DIN BANALI TIMPI PE UN TUR SAU DOUA SAU MAI MULTE. Analizati logic si incercati sa vedeti The Big Picture si sa incetati sa analizati un intreg sezon prin prisma unor simplii timpi FACUTI DE PILOTI PE PARCURSUL A 2 ZILE DE TESTE UNDE SUB NICI O FORMA NU SE TESTEaZA IN REGIM DE CURSA INTEGRAL. Am intervenit fiind iritat de entuziasmul timpuriu al multora care descurajeaza comentariile realiste si la obiect. Rog Automarket sa faca o analiza detaliata pe Schimbarile de Regulament inca o data cu date ale diferitilor specialisti in domeniu care le comenteaza pentru a putea lamuri pe absolut toata lumea ceea ce se intampla exact in aceste teste. Multumesc!
Foarte interesant. Asteptam la fiecare lansare in parte cate o astfel de comparatie cu monoposturile deja lansate . In final un eventual comparativ intre toate monoposturile va fi foarte apreciat datorita oportunitatii de a putea compara rezultatele cu configuratiile aerodinamice.
Ultimele comentarii
251 in total