Alonso e iesit din cursa pentru titlu. E imposibil sa nu aiba cel putin 5 mari premii, in varianta cea mai extrem de optimista, fara penalizare 10 pozitii. In curse iti trebuie si noroc nu doar talent. Massa din nou are noroc in comparatie cu Alonso. Clasamentul o demonstreaza. Massa mai poate utiliza 2 motoare in 2 curse cel putin plus unul in antrenamente.
Imi pare rau totusi de Alonso ca va ajunge umbra lui Massa spre sfarsitul campionatului, si vina va fi a lui mai putin, raportat la gestionarea materialului tehnic. Stiu ca sperantele fanilor Ferrari la titlu, se indreapta in special spre Alonso, insa recomand cu putere canalizarea lor si catre Massa care constituie o sclipire mult mai mare de speranta comparativ cu Alonso. Una e sa-ti doresti, alta e sa fii realist!
Mai sunt 17 etape iar Ferrari trebuie sa se descurce cu 4 motoare maxim 5, presupunand ca cel putin unul din cele 3 deja utilizate mai poate fi folosit pentru cel putin o cursa, insemnand de fapt un motor pentru 4 curse. Luand in calcul fiabilitatea aratata de acest clasament si penalizarea cu 10 pozitii de la unitatea numarul 9 incolo... rezulta din clasamentul asta ca Ferrari e iesita din lupta pentru titlu, in cel mai rau caz sau cu sanse puternic afectate. Refuz sa ma gandesc la asa ceva, dar sincer asta reiese din clasamentul fiabilitatii. Daca Ferrari va utiliza spre sfarsitul sezonului a 9 unitate sau chiar mult mai devreme, asta poate arata un nou dezastru pentru Scuderie dupa sezonul 2009, iar Montezemolo nu va fi deloc incantat. Numai zic de sponsori.
Insa Renault e surprinzator de fiabila. Kubica a schimbat motorul abia in Malaezia... ceea ce este fenomenal avand in vedere rezultatele in curse! Iar Petrov a utilizat un motor in 3 curse. Se anunta contracandidata la titlu si lupta nu se va da clar in 4 ci in 5 pentru titlu anu asta.
Dupa cum se vede la avatar... nu sunt fanul Ferrari insa nu pot sa nu-mi exprim parerea de rau ca astfel de probleme de fiabilitate ne fac un mare deserviciu noua fanilor, care in loc sa vadem dueluri pe pista vad 2-3 minute cu masini abandonand (vezi RedBull si Ferrari) cand altfel ar sta lucrurile daca lupta s-ar da pana la linia de sosire. Nu e un lucru placut sa vezi echipele adverse celor pe care ii sustii cum dispar din cursa, pentru ca oricat de fani infocati ar fi unii, nimeni nu ma poate contrazice ca e o bucurie mai mare o victorie in fata unui rival pana la linia de sosire decat o lupta in care cel pe care i-l sustii trece singur si nestingerit linia de sosire pentru ca ceilalti au abandonat. Ne asteptam la victorii care au la baza un spectacol, pentru ca eu sincer, spre deosebire de altii, nu am avut nici o bucurie vazandu-l pe Alonso abandonand.
Insa, inclin sa cred ca motoarele Mercedes vor face diferenta in economia campionatului si din cauza unor probleme de genul fiabilitatii, s-ar putea ca lupta la varf sa se dea intre cel putin 2 echipe motorizate de nemti cu sanse mari sa castige campionatul. Cea de a treia eventual a patra va avea un avantaj de performanta insa multe puncte pierdute din cauza abandonurilor. Rosberg nu a a vut nici un abandon, nu a impresionat, insa e la 4 puncte de lider. Asta este argumentul meu la ce am scris mai devreme.
Ultimele comentarii
251 in total