Haide-ti sa fim seriosi. Daca Loganul nou si Duster au 3 stele, si Megane doar 4, Kwidul asta ar avea 0 stele la siguranta, la fel ca majoritatea masinilor vandute in India. Ar fi atat de prost la siguranta incat ar fi o minune sa nu fie ilegal pentru Renault sa-l vanda in Europa.
Un rahat pe bat ! Daca chiar i-ar pasa lumii asa de mult de siguranta auto, atunci ar putea fi luati niste pasi mult mai usor si simpli care sa reduca drastic accidentele.
In primul rand, chiar si in tarile dezvoltate, infrastructura a fost proiectata si realizata cu mult timp in urma, cand oamenii erau inca mai incuiati la minte cu privire la siguranta auto. De ce nu se lucreaza la crearea unei infrastructuri moderne proiectata in special cu evitarea accidentelor in minte?
In al doilea rand, de ce nu se inaspresc legile cu privire la cine poate primii un permis de conducere, ca sa nu mai vedem toate ciorile analfabete si toti dezorientatii la volan. Sa dureze vreo 6 luni minim obtinerea permisului si sa se ceara un nivel ridicat de abilitati auto pentru al obtine.
In al treilea rand, de ce nu se proiecteaza masini mai sigure? Sa nu-mi ziceti ca nu se pot face masini mai sigure de atat, ca nu va cred. In SUA, la introducerea small overlap test, toate masinile se faceau zob. Acum, aceleasi modele, cu modificari structurale minimale, primesc punctaj maxim. Sa nu-mi ziceti ca producatorii auto nu stiau cum sa le faca sigure pentru un astfel de impact. Stiau dar nu voiau pentru ca implica costuri suplimentare. In Europa chiar si astazi nu avem small overlap test, si naiba stie in ce hal se fac zob masinile pe care le consideram sigure ca au 5 stele euroncap.
In al patrulea rand, de ce nu se pun niste dispozitive foarte simple care sa verifice daca soferul este beat inainte sa permita pornirea motorului, si care sa bruieze telefoanele mobile in apropierea volanului? Mai mult, ar trebui sa se faca regular cursuri obligatorii de educare auto a soferului. De asemenea, in Romania ar trebui interzisa circulatia carutelor si altor atelaje asemanatoare pe drumurile nationale, europene, etc.
Deci vedeti, defapt ne doare in cur de siguranta, pentru ca daca ne-ar pasa cu adevarat am putea lua multi pasi mai usori si simpli decat prostia cu masinile autonome, care mi se pare ca ii o masura populista pentru a imbunatati siguranta pentru ca nu implica efort din partea populatiei, si stim cu totii ca maselor se place sa fie niste legume in stare catatonica mai mult decat orice.
Sincer si mie Marchione mi se pare cam ciudat, daca nu chiar prostut, dar nu stiu daca din meritul lui sau nu, Chrysler o duce bine de tot in prezent, in special Jeep. O fi Fiat pe nicaieri in Europa, si si mai si in America, dar Chrysler ii tin in viata cu cresteri majore. Jeep are de vreo cativa ani constant cresteri de 20-40% in vazari de la luna la luna comparativ cu anul trecut. Au ajuns chiar sa vanda mai mult decat Hyundai, care ii o marca mult mai de volum. Si merita succesul asta pentru ca au avut produse chiar bune in ultimii ani. Eu zic ca un rival pentru Range Rover, dar eventual cu vreo 10k mai ieftin ar fi o idee buna. Si bai S, stiu ca ne place sa ne batem joc dar FCA ar avea destule motoare cu care sa echipeze rivalul la Range Rover, de la 3.0 diesel la celebrele HEMI-uri sau chiar noul 6.2 V8 supercharged de pe Hellcat care face 707 cai.
Ultimele comentarii
269 in total