Tot secretul sta in anvelope. Daca va informati cat a evoluat tehnologia anvelopelor o sa ramaneti socati. Timpurile alea scoase cu 10 ani in urma ar putea fi mult mai bune in prezent, cu aceleasi masini vechi, daca ar avea anvelopele cele mai bune din prezent. Pe Laguna Seca, un Corvette C7 Stingray cu 460 de cai, a scos un timp cu cateva zecimi de secunda mai lent decat un Ferrari F12 cu 730 de cai. Cei care le-au testat au spus ca in spatele acestei performante a Corvette-ului stau niste anvelope super agresive si optimizate pentru performanta. La fel si Corvette Z06 (noul model) care pe VIR a scos un timp cu o secunda mai performant decat celebrul Porsche 918. Si de data asta tot anvelopele au fost, masina avand anvelope atat de agresive incat nu o poti conduce pe ploaie, chiar daca sunt legale pe strada in America. Practic au fost racing slicks. Daca tot astfel de anvelope la un Murcielago vechi, sa vezi cum isi imbunatateste timpul cu vreo 5-6 chiar 10 secunde. Ceea ce ii enorm. Dar asta este si ideea. Anvelopele conteaza enorm, iar daca Alfa a gasit pe cele potrivite, nu e de mirare ca au scos asa timp bun.
Stati relaxati ca o sa fie discounturi. Nu cred ca va ajunge sa coste mult mai mult decat competitorii. Poate cu cateva sute de euro. Nu-s nici astia de la Opel nebuni. Opel clar a investit foarte mult in aceasta masina si ea reprezinta o inovatie. Sa scazi 200 de kg in greutate, chiar la o masina destul de grea cum era Astra, nu-i lucru mic. Performantele cresc in comparatie cu generatia precedenta, consumul scade, interiorul e mult mai bun, probabil si siguranta a crescut. Asteptati un test drive macar inainte sa va dati cu parerea ca nu merita.
Nu tin cu nici o marca in special cand vine vorba de fiabilitate, dar studii JD Power sunt cunoscute ca fiind total pe dinafara. Spre exemplu, la defectele astea de "fiabilitate" sunt incluse chiar si nefunctionarea optima a sistemului de infotainment. Cea mai mare problema cu astfel de studii este ca datele sunt trimise de propietari, ceea ce ii cretin pentru ca ei pot pune la defect orice li se pare lor ca nu se comporta optim, chiar daca acel lucru nu e neaparat defect. Spre exemplu, in America marca Cadillac a fost punctata cu defecte de clientii care spuneau ca sistemul de infotainment este mult prea incet, desi asta nu era o problema de fiabilitate pentru ca acel sistem este lent din fabrica. De asemenea, daca nu-ti place cum schimba transmisia automata, o poti trece la probleme, chiar daca ea asa e din fabrica. Fara un diagnostic profesionist, nu poti lasa astfel de studii pe mana tuturor amatorilor.
Ultimele comentarii
269 in total