@TC1900 Masinile sunt aceleasi dar normele de poluare nu. Americanii au norme de poluare echivalente cu Euro 6 cand vine vorba de noxele dieselurilor de multa vreme. Noi nu. Ei se iau de VW cu privire chiar is la masinile vandute in 2004. La noi in Europa in 2004 normele nu erau nici pe departe asa stricte. Practic, europenii s-ar putea lua de VW numai daca au facut smecheria asta si la normele mai vechi, pentru ca la Euro6 au adblue, ceea ce schimba datele problemei. In America ar fi fost normal nevoie de adblue dar ei nu au vrut asta si uite ca acum platesc. Oricum, Europa are un ciclu de teste foarte permisiv. Ma indoiesc ca vor fi luati la intrebari aici.
Eu am o pasiune pentru siguranta auto. De cativa ani tot citesc chestii pe tema asta si ma uit la teste. Siguranta pe care o acorda Dacia in prezent este adecvata pentru segmentul B. Daca ai face accident cu alte masini de segment B, nu-i asa mare problema. Devine o problema cand pe strada gasesti numai bivoli cu SUV-uri de 3 tone si cartofi in loc de creier. De asta ii siguranta la Dacia o problema. Ca daca se baga un Huidu peste tine cu un Mercedes ML, normal ca te omoara. In prezent siguranta ii bunicica dar cu siguranta nu mai buna decat a unei masini mai vechi de 5 stele. Cititi raportul Euroncap la testul cu Ford Focus Mk. 2 din 2004. Deformarea habitaclului a fost aproape inexistenta. Pedalele sau bordul nu s-au miscat aproape deloc in spate. Riscul de a suferi rani grave la un accident la 64 la ora a fost aproape inexistent. Ei bine, daca cititi rapoartele astea, va uitati la fortele simtite de manechini si la deformarea masini, veti vedea ca un Logan din 2015 nu ii la fel de sigur ca un Ford Focus din 2004 (care era construit pe platforma tehnica Volvo). Totusi, siguranta care o ofera Dacia ii acceptabila. Dar mai au multe imbunatati de facut cand vine vorba de rigiditatea structurala si oferirea de airbaguri cortina si multe altele. Chiar daca ar reprezenta un cost in plus, ar fi fain sa ai optiunea sa platesti 500-1000 de euro dar sa stii ca esti mai in siguranta. Totusi, trebuie sa admir atitudinea Dacia. Nu are rost sa investeasca in artificii scumpe dar fara rost precum electronicele astea care cica te ajuta sa ti banda sau franeaza pentru tine. Un sofer bun nu are nevoie de ele. De ce este nevoie sunt imbanatiri structurale, ca alea conteaza cand cineva se baga in tine, nu zorzoanele electronice. Deci tot respectul din partea mea!
Pai macar un hatchback si un sedan de segment C, bazar pe platforma vechiului Megane, eventual si cu 5 stele la siguranta, ar putea avea si ei. Segmentul D deja intra prea mult in zona premium pentru Dacia.
Ultimele comentarii
269 in total